- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
neroste je chuť politiků čistou mobilitu skutečně podpořit.
Toto zjištění není ničím novým a někteří čtenáři by mohli namítat, že se zvedl počet politických prohlášení na téma čisté mobility. Mají pravdu, ten se zdvihl, ale to je vše a jak politika ukazuje ve formě VW emisní aféry, je to pouhé štěkání bezzubého psa.
Nenechme si však kazit náladu a začněme dnešní pohled
V době, kdy se v tuzemských mediích objevují zprávy, že Plzeňská Škoda dodá do Plzeňských ulic nové trolejbuso-autobusy, které se obejdou bez trolejí a budou se moci nabíjet na některých stanicích, přichází ze Švýcarska zpráva, že tamní autobusy, díky rychlonabíjení, zkrátí dobu potřebnou k dobití na 15 vteřin. Podobné zprávy z mého pohledu, ukazují, jak daleko je v realitě a pokroku, největší tuzemský výrobce daleko od reality moderního světa.
Stejně daleko jako v Rusku, řekli byste si, ale to jen proto, že tamní lidé nevyužívají moderní media tak, jako na západě, či v USA, potřeba něco dokázat není provázána s potřebou o tom neustále mluvit. Tento fakt zmiňuji proto, že nebýt britského list THE GUARDIAN, ani bych se nedozvěděl, že Ruský balónový letec překonal v minulých dnech rekord v obletu světa balonem, pane Fedor Kronyukov to totiž zvládl za neuvěřitelných 11 dní
K čisté mobilitě bude vždy patřit i chůze, a protože i při ní je potřeba často přepravovat náklad, je možné, že Vás zaujme kanadský výrobek nazvaný MONOWALKER.
Je-li však pro Vás, s ohledem na věk, či zdravotní limity příliš namáhavá, mohl bych doporučit se podívat na vítěze soutěže britských inovátorů, protože to, co uvidíte, by mohlo změnit život právě Vám.
Jak jsem zmiňoval, již v předchozích článcích, tak dnes v úvodu, je politických prohlášení o čisté mobilitě celá řada a k těm nejčastějším patří v současnosti prohlášení vedení měst, ale i států, že od ruku XY zakáží provoz vozidel starších XY let. Je to nejen Německo, ale i například Indie, kde se v Dilí rozhodli toto stáří definovat na 10 let, což znamená asi 90% všech provozovaných vozidel.
Zatímco podobných prohlášení je skutečně kvanta, zatím se žádné, z dlouhodobého hlediska, nerealizovalo
V některém z minulých dílů jsem zmínil výrobek s názvem STEPROVER, velice flexibilní invalidní vozík a dalo by se říci komplexní robotický pomocník. Tento projekt se rozhodli jeho autoři financovat prostřednictvím komunitního financování na serveru INDIEGOGO, a bohužel z požadované částky, nevybrali několik dní do konce kampaně, ani jedno procento, takže realizace touto cestou nebude
Když jsme u zajímavých projektů, myslím, že za zhlédnutí stojí design výrobku GRASSHOPER, britského designéra, který již v roce 2008 představil skládací kolo s tímto názvem a na rozdíl od jiných výrobků, toto kolo energii nespotřebovává, ale při cestování ji vyrábí.
Na úplný závěr jsem si nechal dvě zajímavá videa. To první je staré 89 let a ukazuje, že koncept jednokolky pro pohyb není vůbec nový. Co však nové je, to je efektivita dnešních elektromotorů a baterií, které by podobný výrobek mohli dnes pohánět.
Posledním příspěvkem si ukážeme, že postavit skutečně odolný elektrický HOVERBOARD, je vlastně hračka. A veřte, že s podobným kouskem Vás skutečně nikdo nepřehlédne.
Další články autora |
Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...