Čistá mobilita - počtvrté prázdninová

Z Vašich reakcí zjišťuji, že jste se s čistou mobilitou již měli možnost setkat a mnozí z Vás, si ji měli i možnost vyzkoušet. Ať na prázdninových firemních akcích, při procházkách lesem, či podél vody, či prostě při jízdě autem.

Je vynikající, že možností stále přibývá a tak tomu bude i do budoucna. Například v Plzni, v brownfieldu papíren, v místech kde zatím hučela a smrděla motokárová dráha, bude již v blízké době možné si prostředky osobní elektromobility vyzkoušet na vlastí kůži a nejenom to.

Areál bývalých papíren se z mrtvého místa stále více a více přeměňuje na místo pro nový život.

Pokud jsem dobře informován, bude na stejném místě otevřena i půjčovna pro ty, kdo zvládnou jízdu a získají osvědčení jezdce. Jsem sám zvědav, co na nás bude ještě čekat

Areál je u řeky a proto si dovolím navázat stejným živlem a představit Vám vůz, který ačkoli není žádnou novinkou, měl již před několika lety nejen plného autopilota, ale i schopnost jízdy jak na souši a na vodě, ale i pod vodní hladinou.

Když jsme u automobilů a jejich motorů, myslím že zajímavou zprávou by pro čistou mobilitu mohlo být i to, že společnost HONDA vyvinula a představila hybridní motor bez těžkých vzácných kovů a to by mohlo napomoci ekologičtější výrobě vozidel tohoto typu.

Jsme-li u hybridů, pak určitě k zajímavým alternativám blízké budoucnosti mohou patřit vozidla na vodík. Zatímco jeho výroba byla do současnosti komplikovanější a finančně náročná, je dobré zjistit, že nový startup představil řešení, kde k výrobě stačí jen dva komponenty - SLUNCE A VODA. Osvědčí-li se tato metoda jako funkční, mohla by vozidla namísto solárních panelů na kapotě, které jsou 20 let po představení fotovoltaických modulů tak běžné, mít na kapotě ještě zásobníky na vodu a zvýšit tak objem vyrobené energie pro provoz.

Mluvíme-li o pohonech, či energii, myslím, že stojí za to zaskočit i k sousedům, konkrétně k něm jižním, tedy do Rakouska. Tam totiž tři bratři vyvinuli a úspěšně otestovali nový typ baterie s větší kapacitou, výrazně kratší dobou nabíjení a větší odolností. Jejich vynález je tak dobrý, že skok z garáže do standardní výroby se rozhodli zainvestovat i investoři a to částku 10.000.000 EUR na výstavbu továrny, kde se budou tyto baterie vyrábět.

Při této informaci o úspěšném evropském startupu mi to nedá, abych nezmínil článek týkající se startupů v Číně. Zde totiž vláda financuje výstavbu inkubátorů a startupových center a tyto zůstávají prázdná. Myslím, že vláda zapomněla, že doménou obyvatel země středu není vymýšlení vlastních nápadů, ale kopírování těch existujících a to se lépe dělá ve stínu, než na očích veřejnosti.

¨Názvem Evoluce Revoluce, by se mohl nazvat krásný koncept elektrického motocyklu elegantně spojujícího dopravu osob a nákladu. Je to řešení, které jistě patří do našeho přehledu, a proto Vám jej nemohu zatajit.

Ačkoli se v následující zprávě nemluví o čisté mobilitě, je nutné ji zmínit. Ta špinavá je totiž nejen, že podporována mnohými politiky a státními zaměstnanci v duchu přihraj lobbistovy business, on ti přihraje do kasičky pár melounků, ale je vidět i snaha dostávat stále více.

Krásným příkladem jsou pravidelné obměny vozových parků, například toho policejního, kde na konci řetězce, jsou po dvou letech vozidla vhodná do šrotu. Věci jako údržba, smysluplné použití, či opatrnost, jsou zde totiž deklarovány jako výsměch. Kromě jiného si myslím, že je to proto, že vše je dáváno zadarmo a proto není důvodu si toho vážit.

V celé naší republice se obnovují nádražní a kolejová infrastruktura a to i přesto, že počet lidí využívajících vlakové spojení klesá. Důvodem je často "nízká kompatibilita" hlavně státních drah s požadavky moderního cestujícího.

Jako velmi zajímavý mi proto připadá koncept osobní mobility právě na kolejích.

Přeji Vám krásný den, efektivní pracovní týden a pro ty z Vás, kdo mají dovolenou, i mnoho klidu a pohody při jejím užívání, třeba i s čistou mobilitou, a budete-li mít cestu do Plzně, zastavte se, vždy si rád popovídám a nechám ochutnat, jak čistá mobilita chutná.

Autor: Michael Rada | pondělí 25.7.2016 7:00 | karma článku: 11,70 | přečteno: 98x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0