Čistá mobilita - po šesté prázdninová

Prázdniny se blíží ke svému konci a my mále možnost se podívat na další novinky ze světa čisté mobility. Jako by nestačilo, že se elektrické jednokolky začínají prodávat jako školní potřeby, výrazně snižující náklady žáků na

každodenní dopravu do školy a zpět.

Až bych řekl, že další ze sloganů, za které zaplatili jistě nemalé peníze MPDP, resp. město Plzeň, resp. jeho občané, pozbývá na svém smyslu.

ZA JEDENÁCT KORUN KAMKOLI PO PLZNI KAŽDÝ DEN

Na elektrické jednokolce, totiž tato suma bude odpovídat možná týdenním nákladům a u některých lidí, pohybujících se jen ve středu města to pak bude náklad skoro na měsíc.

Jednokolka FASTWHEEL EVA je modelem, který pravděpodobně bude ve většině dětských pokojů.

S dojezdem až 20 km a hmotností odpovídající balíku balené vody, resp. 1,5 litrových lahví, bude nejen dětem, ale i jejich rodičům nabízet mobilitu, jakou dosud nepoznali a to téměř zadarmo.

A protože i jízda na elektrické jednokolce se potřebuje naučit a Vy můžete strávit buďto dny trápením, nebo hodinu učením pod dohledem zkušených instruktorů, otevírá se v Plzni PRVNÍ SVĚTOVÁ ŠKOLA POULIČNÍHO LYŽOVÁNÍ, nebo-li CITY SKIING. Jsem sám zvědav, co si na své žáky a návštěvníky provozovatel vymyslí.

Skutečnost, že na čistou mobilitu by si měli zvykat nejen děti, ale i jejich rodiče indikuje i skutečnost, že čím dále více měst začíná omezovat provoz starých aut. Zatímco ve Francii a Německu sahají na auta starší 30 let, rozhodli se politici a radní v Indickém Dílí, k zákazu provozu aut starších 10 let.

Dokážete si představit, co by podobný krok znamenal v České republice?

Trochu Vám pomohu obrázkem níže, který ukazuje, že aut starších 10 let bylo v ČR k 30.9.2015 - 65,16% a to hovoříme jen o registrovaných vozech a v číslech nejsou zahrnuty ani vozidla projíždějící, ani cizinci a vlastně ani ti, kterým stání na registraci nejde pod nos.

 

V roce 2016 však ČR úspěšně překonala auta starších 15 let nadpoloviční hranici, zož znamená, že se situace stále úspěšně zhoršuje.

Naštěstí máme v tuzemsku vynikající infomační zdroje, které vznikly z dotací, jak vidíte, přináší přehledné údaje a politici, kteří odsouhlasili poskytnutí peněžních prostředků, jistě s těmito daty denně pracují.

Tato data prezentuje na portále společnost CENIA, příjemce dotace. Proklikem se dostanete na jejich stránky.

CENIA je Státní příspěvkovou organizací, takže o prostředky na provoz se bát nemusí a myslím, že ani o to, že by museli mít výsledky, stačí jen psát a psát a ......, ale to by bylo na celý článek a já na  rozdíl od této organizace, změnu skutečně vyvolat chci a proto se budu věnovat dál, čistí mobilitě.

Jen bych rád odpověděl na otázku, co by se stalo, kdyby byl v ČR zakázán plošně, kontrolován a dodržován, zákaz provozu aut starších 10 let. Nastalo by se téměř nic až na to, že by:

  • Bylo dost míst na parkování zbylých aut
  • Nečichali bychom smrady spalovacích motorů vždy a všude
  • Při nehodě bychom se nemuseli bát, že zase narazíme na vrak, ke kterému se nebude jeho řidič znát
  • Nebylo by tolik dopravních nehod, protože by nejezdili lidé s vraky koupenými za pár tisíc
  • Náš stát by přestal být skládkou starých aut z půlky světa
  • Auta by se tolik nekradla, protože by je bylo snadnější vystopovat
  • Nemusela by se permanentně budovat a opravovat a zesilovat infrastruktura, protože by ta stávající byla dostatečná
  • Snížilo by se riziko onemocnění neje cest dýchacích, ale i chorob kardiovaskulárních
  • A mnoho dalších bezvýznamných maličkostí

Když mne nedávno chytla záda při zvedání těžkého kusu obalu v továrně, kde jsem pomáhal v prevenci vzniku odpadu, říkal jsem si, že by nebylo od věci mít pro podobné činnosti oporu v moderních technologiích, Myslím, že podobný výrobek, jako je ten, na který odkazuje obrázek níže, stejně jako link pod ním schovaný, by uvítali mnozí.

LUMBAR

Zásobník s vodou, který zvedá slečna na fotografii výše, mi připomíná, že jsem se ještě nezmínil o projektu podvodního tunelu, který bych schválen v Norsku a bude první stavbou tohoto typu na světě a to i přesto, že si myslíte, že podobné stavby existují.

Je sice pravdou, že se pod vodou tunely jezdí, ale žádný z nich není "plovoucí a právě v tom, by měl být průlom.

Zajímavé je, že jednou z překážek byla skutečnost, že stavbu nedokázali její schvalovatelé a úředníci správně zařadit. Zatímco jedni hovořili o mostě, druzí o tunelu. Naštěstí byrokracie nezvítězila nad rozumem a tak se brzy začne stavět - s nižšími náklady a vyšší efektivitou a bez rozsáhlého poškozování životního prostředí, tedy činnosti, která byla doposud standardem.

A dnes jsme již u konce a právě na něj patří taková maličkost, kterou je fakt, že společnost MERCEDES-BENZ představila první elektrický kamion s plnou nosností, resp. s nosností vyšší než běžná. Celková povolená hmotnost činí 29 tun.

Jsem zvědav, zda-li i tuto skutečnost budou tuzemští i Evropští politici nadále přehlížet, aby mohli v dalších programech čisté mobility hovořit o tom, že čisté jsou jen jejich duše a elektrický osobní vůz jedné značky, konkrétně té, která jim za tyto lži nejvíce zaplatí do kapsy.

 

Autor: Michael Rada | pondělí 8.8.2016 7:00 | karma článku: 9,65 | přečteno: 132x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0