- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
každodenní dopravu do školy a zpět.
Až bych řekl, že další ze sloganů, za které zaplatili jistě nemalé peníze MPDP, resp. město Plzeň, resp. jeho občané, pozbývá na svém smyslu.
ZA JEDENÁCT KORUN KAMKOLI PO PLZNI KAŽDÝ DEN
Na elektrické jednokolce, totiž tato suma bude odpovídat možná týdenním nákladům a u některých lidí, pohybujících se jen ve středu města to pak bude náklad skoro na měsíc.
S dojezdem až 20 km a hmotností odpovídající balíku balené vody, resp. 1,5 litrových lahví, bude nejen dětem, ale i jejich rodičům nabízet mobilitu, jakou dosud nepoznali a to téměř zadarmo.
A protože i jízda na elektrické jednokolce se potřebuje naučit a Vy můžete strávit buďto dny trápením, nebo hodinu učením pod dohledem zkušených instruktorů, otevírá se v Plzni PRVNÍ SVĚTOVÁ ŠKOLA POULIČNÍHO LYŽOVÁNÍ, nebo-li CITY SKIING. Jsem sám zvědav, co si na své žáky a návštěvníky provozovatel vymyslí.
Skutečnost, že na čistou mobilitu by si měli zvykat nejen děti, ale i jejich rodiče indikuje i skutečnost, že čím dále více měst začíná omezovat provoz starých aut. Zatímco ve Francii a Německu sahají na auta starší 30 let, rozhodli se politici a radní v Indickém Dílí, k zákazu provozu aut starších 10 let.
Dokážete si představit, co by podobný krok znamenal v České republice?
Trochu Vám pomohu obrázkem níže, který ukazuje, že aut starších 10 let bylo v ČR k 30.9.2015 - 65,16% a to hovoříme jen o registrovaných vozech a v číslech nejsou zahrnuty ani vozidla projíždějící, ani cizinci a vlastně ani ti, kterým stání na registraci nejde pod nos.
Naštěstí máme v tuzemsku vynikající infomační zdroje, které vznikly z dotací, jak vidíte, přináší přehledné údaje a politici, kteří odsouhlasili poskytnutí peněžních prostředků, jistě s těmito daty denně pracují.
CENIA je Státní příspěvkovou organizací, takže o prostředky na provoz se bát nemusí a myslím, že ani o to, že by museli mít výsledky, stačí jen psát a psát a ......, ale to by bylo na celý článek a já na rozdíl od této organizace, změnu skutečně vyvolat chci a proto se budu věnovat dál, čistí mobilitě.
Jen bych rád odpověděl na otázku, co by se stalo, kdyby byl v ČR zakázán plošně, kontrolován a dodržován, zákaz provozu aut starších 10 let. Nastalo by se téměř nic až na to, že by:
Když mne nedávno chytla záda při zvedání těžkého kusu obalu v továrně, kde jsem pomáhal v prevenci vzniku odpadu, říkal jsem si, že by nebylo od věci mít pro podobné činnosti oporu v moderních technologiích, Myslím, že podobný výrobek, jako je ten, na který odkazuje obrázek níže, stejně jako link pod ním schovaný, by uvítali mnozí.
Zásobník s vodou, který zvedá slečna na fotografii výše, mi připomíná, že jsem se ještě nezmínil o projektu podvodního tunelu, který bych schválen v Norsku a bude první stavbou tohoto typu na světě a to i přesto, že si myslíte, že podobné stavby existují.
Je sice pravdou, že se pod vodou tunely jezdí, ale žádný z nich není "plovoucí a právě v tom, by měl být průlom.
Zajímavé je, že jednou z překážek byla skutečnost, že stavbu nedokázali její schvalovatelé a úředníci správně zařadit. Zatímco jedni hovořili o mostě, druzí o tunelu. Naštěstí byrokracie nezvítězila nad rozumem a tak se brzy začne stavět - s nižšími náklady a vyšší efektivitou a bez rozsáhlého poškozování životního prostředí, tedy činnosti, která byla doposud standardem.
Jsem zvědav, zda-li i tuto skutečnost budou tuzemští i Evropští politici nadále přehlížet, aby mohli v dalších programech čisté mobility hovořit o tom, že čisté jsou jen jejich duše a elektrický osobní vůz jedné značky, konkrétně té, která jim za tyto lži nejvíce zaplatí do kapsy.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!