Bílá královna. Srovnání elektrických jednokolek - část 2.

Předevčírem jsem publikoval první část srovnávacího testu elektrických jedokolek značky AIRWHEEL a NINEBOT a protože jsem skončil u vzhledu, bude dnešní část věnována vnitřnímu vybavení a jízdě.

Na jednokolkách AIRWHEEL, které jsem testoval jako první a to v časovém sledu Q3, X3, X8 a X6, jsem si ověřil, že je to skutečně osobní dopravní prostředek neuvěřitelné efektivity. Použitím elektrické jednokolky se zvýšil můj pohyb venku o více než 50% a náklady spojené s cestováním po městech se snížili za 3 měsíce o 5.500,-Kč, toho by však bylo dosaženo i u jednokolek NINEBOT.

Na jednokolkách AIRWHEEL jsem se učil a považuji je za dobrý základ. Naznačuje to jak nižší cena, tak vyšší tuhost plastu, z něhož jsou vyrobeny. Vybavení pomocnými prostředky (balanční kolečka a pás) již v základní ceně, toto zacílení potvrzují. Navíc nejmenší model (X3) váží jen 9,5 kg a proto je vhodný jak pro děti, tak pro ženy, či starší občany.

Maximální rychlost, kterou jednokolky AIRWHEEL dosahuje je 18 km/h, doporučená bezpečná rychlost je však 10-12 km/h. Po dosažení této rychlosti přístroj začne intenzivně a dosti hlasitě pípat a stupačky se nakloní v úhlu 6°. Po dosažení rychlosti 15-16 km/h dosáhne náklon 10°. 

Zvukové znamení i náklon slouží jako upozornění na dosažení kritické rychlosti v níž, dle manuálu, může dojít ke krátkodobému vypnutí funkce gyroskopu, což je stav, který bych nejlépe připodobnil k tomu, když Vám při intenzivním šlapání na kole z kopce spadne řetěz a vy "máte volnoběh v obou směrech" s tím rozdílem že na AIRWHEEL nesedíte a ničeho se nedržíte. Stav se dá ustát, ale je to velice obtížné a samozřejmě nebezpečné. 

Tento stav však ani po najetí několika set kilometrů nikdy nenastal a není-li limitní rychlostní hranice překročena, tedy jezdí-li se do rychlosti ca.12-14 km/h, není se ani třeba obávat.

Jednokolku NINEBOT, konkrétně pak model ONE s označením "E", jsem tady začal testovat jako již zkušený uživatel a proto jsem mohl zjistit, že propracovanější vzhled, a vyšší cena, je doplněna i dalšími funkcemi, které výrobky AIRWHEEL (ve verzích zmíněných v úvodu) nepodporují. Konkrétně se jedná o:

  1. Možnost propojení NINEBOT s mobilními telefony ANDROID či iOS
  2. Integrované LED osvětlení, včetně barevných efektů a možnosti měnit barvy
  3. Maximální rychlost 20 km/h s omezovačem rychlosti
  4. Integrované (skryté) držadlo
  5. Větší stupadla
  6. Větší kolo a tělo přístroje
  7. Příprava na integraci příslušenství
  8. Výměnné boční kryty přístroje

Jízda s NINEBOT ONE E je z mého pohledu svižnější a to i přesto že model je těžší než stejně výkonné modely AIRWHEEL. Tento model váží 16 kg, ale dojezd je až 35 km a to při optimálních podmínkách

Co je zajímavé, je skutečnost, že tento větší přístroj má nižší nosnost a to 120 kg oproti 136 kg u AIRWHEEL. 

Při náhodných testech v ulicích českých měst byla vyšší nosnost oceňována hlavně muži robustnější konstrukce, či muži ve vyšším stadiu těhotenství.

Oba přístroje jsem měl rozebrány a i vnitřní zpracování je odlišné. U výrobku NINEBOT je znát lepší technologické zázemí výrobce což se odráží nejen v čistotě spojů, ale i provedení a celkového řešení přístroje. Toto je vykoupeno vyšší cenou.

Závěrem si dovolím definovat oba výrobky následovně

AIRWHEEL je dobrým pomocníkem jak pro začátečníky, tak i zkušenější jezdce a to za přijatelnou cenu. Splňuje vše, co slibuje a při jízdě s ním budete stejně efektivní jako při jízdě s druhým výrobkem.

NINEBOT je pro ty, kterým jsou exklusivní a přizpůsobitelný vzhled a integrace mobilních technologií důležité stejně, jako funkčnost. Cenový rozdíl je opodstatněný a jeho vyšší investice bude vykoupena vyšším jízdním komfortem (ovšem i vyšší hmotností přístroje samotného)

To že se počet zájemců rozrůstá naznačuje i poslední obrázek této recenze.

 

Autor: Michael Rada | čtvrtek 26.3.2015 7:00 | karma článku: 6,54 | přečteno: 275x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0