- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono je to s tou logikou složitější. Hrana hudební nástroj a skládání ́hudby také vyžaduje logiku. Může to zvládnout i ten, kterému matika vůbec nejde a obráceně. Logika není jen o matematice. Když je někdo dobrý v určité logice, tak automaticky nemusí být dobrý v logice, která se týká matiky.
Je zajímavé, že se diskutuje o tom, zda matematika ano či ne, ale ta dělící čára je přeci někde jinde. Vadí ta část zkoušky, kterou nehodnotí škola. Kdyby bylo hodnocení v rukou školy, klidně by mohla být maturita z kvantové fyziky, svahilštiny a genetického inženýrství - oni by se už na škole nějak domluvili, aby to vyšlo.
Já třeba nechápu proč se takhle řeší matematika a ne jazyky. Já třeba měl problémy s jazyky a matika mě šla. A přesto, že jsem šel na techniku, tak jsem musel dělat maturitu z jazyků a musel se tím nějak popasovat. Nevidím důvod proč netrvat na tom, aby maturita obsahovala i matematiku. Matika na středoškolské úrovni rozhodně není nijak těžší než čeština a angličtina.
Navíc zkouška zvaná "maturita z matematiky" neověřuje znalosti na středoškolské úrovni ale na úrovni závěrečného testu na ZŠ.
Když čtu rétorickou otázku "Proč s ní vůbec mají děti takový problém?", napadá mě ihned, že jejich duševní schopnosti asi sotva stačí na počítání odvezených koleček. Nicméně jdu si ten článek přečíst, jestli nenajdu důvtipnější odpověď.
Doporučuji Matematiku pro spolužáky, mám všechny díly a je napsaná skvěle.
Proč mají děti problém s matematikou?
Možná má matematika problém s tím, že se o ni pokoušejí děti, které na té škole nemají co dělat, protože je nad jejich schopnosti.
To byste poslal žáky ZŠ do speciálních( kdysi zvláštních) škol?