- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrý den,
rád bych zareagoval na váš příspěvek a osvětlil Vám trochu situaci z pohledu hudebníka.
To, že Praha nemá kvalitní koncertní síň moderních světových standartů, je věc, která se řeší už desítky let. Je to poměrně velká ostuda, že v zemi několika hudebních velikánů není pořádný sál. Navíc, když vidím, že v mnohem zaostalejších zemích s ne tak dlouhou hudební tradicí to jde. (Momentálně se nacházím ve Skopje, hlavním městě Makedonie, kde takový sál staví.)
Říkáte, že máme přece Rudolfinum. Rudolfinum zaprvé nemá nijak vysokou kapacitu, a za druhé má velmi malé podium, kam se orchestr stěží vměstná. Některá díla jsou tak neproveditelná, jelikož se hráči na podium jednoduše nevejdou. Velká symfonická díla se tak dají provozovat jen v Obecním domě, kde je však akustika je tragická a posluchač si tak nemůže koncert pořádně užít. A to nemluvím o zázemí sálů..
Z vlastní zkušenosti vím, že většina inteligentně postavených moderních sálů má lepší akustiku, než ty staré (viz sál Berlínské filharmonie, komplex v rakouském Grafeneggu aj.)
Říkáte, že potřebujeme další investice například do silnic či MHD - nevím, jestli by nebylo vhodnější, kdyby DPP či ŘSD a případně příslušné ministerstvo poněkud pozměnily styl svého hospodaření... Vilém Petras
Koncertní síň na klasickou hudbu musí dobře znít - a pochyuji, že by nová stavba překonala dosavadní budovy, lety osvědčené. V Praze je historických budov na opery a koncerty kolem 8 velkých, plus spousta malých komorních prostor.
Pokud jde o koncertní síň pro kapely nebo muzikály velkého kalibru - tak BOHATĚ stačí ty 3, co v Praze jsou (aréna ve Vysočanech, aréna na Výstavišti a palác na Vyšehradě). Stejně se všichni nacpou k pódiu a vzadu je prázdno...
A vysočanská aréna vydržela i ten nejmohutnější souzvuk hlasů, jakým byli Alexandrovci s Karlem Gottem. Pokud toto ustála, nic většího netřeba stavět
Nemluvě o tom, že koncertní síň bez další možnosti účelu se neuživí. Vysočanská aréna je v tomhle bezva, že ji lze předělat na sporti na kulturu, lze změnit design hlediště, mantinelů, a povrchu. Co můžeme chtít víc
Uznávám řadu argumentů bloggera, ale je fakt, že v Praze nic nového význačnějšího nevzniká - pokud za to nepovažuji třeba centrum COPA, které doslova zacpe prostor Perštýna. Zase ale že by mě nadchla třeba pařížská La defence?
Taková hala to je pěkných pár miliard a práce na pár let, musí se přece konečně zavděčit stranické kase, né?