Kolapsy nebývalých rozměrů

Dnes se slavnostně otevře část Pražského okruhu a od zítra již na ostro poběží regulérní provoz.

Význam komunikace hlavní město docení teprve až s její dostavbou, minimálně však po propojení teplické a brněnské dálnice (úsek 510 a 511). Do té doby se budou z okruhu těšit především ti, kteří z D1 pokračují na D5 a obráceně. Cesta se jim zkrátí až o hodinu.

 

Rozhodnutí pražských politiků poslat kamióny z Jižní spojky na Pražský okruh vnímám pouze jako ničemné gesto, jak před volbami z novostavby urvat nějaký ten bodík navíc. Obávám se, že ve finále může být veškerá snaha odklonit tranzitní nákladní dopravu kontraproduktivní nejen k dopravě jako takové, ale i k samotným politikům, jejichž myšlenkové pochody se vymykají úvahám obyčejných smrtelníků.

 

Ponechám stranou, že se cesta dopravcům notně prodraží, nová objízdná trasa je totiž třikrát delší. V další úvaze se zaměřím na dopravně-technické řešení. Kritickým bodem celého obchvatu je mimoúrovňová křižovatka Jižní spojka x Spořilovská a pak samotná ulice Spořilovská. Kdo jezdí po Městském okruhu pravidelně, pak ví, že se ve směru od Průmyslové k Barrandovskému mostu ucpává na třech místech: před lanovým mostem, před Barrandovským mostem a na zmíněné křižovatce.

 

Sjezdová rampa ve směru na Spořilovskou je již dnes na hranici své kapacity. Další několikanásobné zvýšení počtu kamiónů bude znamenat jediné: kolaps. Zachránit to nemůže ani úprava jízdních pruhů, která byla narychlo zřízena. Táhlé stoupání ve Spořilovské ulici pak dovrší dílo zkázy. Postrádám jakékoliv ratio v připraveném dopravním opatření, kdy se kolona vozidel z předmostí Barrandovského mostu přesune do výrazně hustěji obydlené části Prahy na Spořilov.

 

Bydlení je zde skutečným očistcem. Pro čtvrť sevřenou Jižní spojkou a výpadovkou na Brno, jakoby toho nebylo málo, připravili pražští politici opravdovou lahůdku v podobě pořádné porce dalších tisíců kamiónů, které pojedou přímo středem sídliště. Každodenní kolapsové stavy pak naženou řidiče osobních vozidel do ulic sídliště. Nedobrovolně volené náhradní trasy se dotknou také Zahradního Města a Záběhlic. V čekávání problémů se pro autobusové linky 135, 136 a 213 ve směru do centra buduje nájezdová komunikace na tramvajové těleso už ve smyčce Spořilov.

 

Dávám celému opatření maximálně několik dnů.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Pulec | pondělí 20.9.2010 7:03 | karma článku: 13,38 | přečteno: 1396x
  • Další články autora

Petr Pulec

Očkování potřebných??

29.1.2021 v 12:04 | Karma: 22,97

Petr Pulec

Chcete v Praze jezdit MHD zdarma?

9.1.2021 v 9:49 | Karma: 15,69

Petr Pulec

Hřib primátorem, a proč ne?

26.10.2018 v 16:32 | Karma: 11,67

Petr Pulec

Je to o zdraví .......nás všech

2.8.2018 v 10:42 | Karma: 26,70