Dopravně-politické špásování v Praze

Člověk nemusí být profesorem dopravních procesů a logistiky, aby po několika letech strávených v Praze

dokázal obyčejným selským rozumem odhadnout důsledky zásahů do dopravy v naší matce měst. V poslední době nejenom mě, ale řadu mých kolegů, známých i přátel znepokojuje, že jedinci rozhodující o pražské dopravě vykazují nejen známky absence při rozdávání selského rozumu (asi jim ujelo poslední metro), ale zřejmě přišli o poslední špetku rozumu zdravého (pravděpodobně výměnou za mince z parkovacích automatů).

 

Magistrátem hl. m. Prahy zmítá ekonomická krize zapříčiněná megalomanskými a extrémně předraženými dopravními stavbami a tak se drasticky škrtá v rozpočtech městem dotovaných firem. Zaměstnancům Dopravního podniku hl. m. Prahy, jako největší pražské díře na dotace, byly zmraženy mzdy až do konce roku 2012 a ROPID začal začátkem letošního roku připravovat rozsáhlé škrty v linkovém vedení a v počtu spojů. Změna se měla dotknout i posledních spojů metra, ty měly být šmahem zrušeny. Srocování nespokojených cestujících na sociálních sítích dalo městu jasný signál: tak takhle teda ne!

 

Nekvalitní návrh ROPIDu, s kterým nesouhlasila také většina městských částí napříč celým politickým spektrem, primátor Pavel Bém demonstrativně roztrhal na tiskové konferenci a z pověřeného ředitele ROPIDu Pavla Procházky udělal před novinářskou veřejností moulu. Pro mě to nebylo nic nového pod sluncem. Podobného mínění o nejdéle pověřeném řediteli v historii pražských městských firem nabývá zřejmě i ten nejvyšší, kterýž se ho zdráhá do funkce ředitele jmenovat. Opakované změny ve vedení tras jedněch a těch samých linek, kdy se po pátých rošádách vrací do svých původních poloh, nesvědčí o odbornosti ani kompetentnosti, ale o neschopnosti a „prdelesidělání“ z obyčejných pražanů.

 

Abych panu Procházkovi nekřivdil, tak o Prahu 11, kde je politicky angažován a členem dopravní komise, se stará přímo vzorově. Do svého rajónu přivádí v rámci optimalizace a úspor v  linkovém vedení jednu linku za druhou (181, 135, 175, 381, 382, 383, 387 nebo 293). Že jezdí prázdné nebo jinde chybí? Nevadí, ale Jihoměšťané ho musí milovat. Nejnovější nápad z dílny pražských dopravních „odborníků“ nelze přehlédnout. Od 1. října nová autobusová linka spojí Prahu 11 se Smíchovem přes Jižní spojku, kde bude rychlíkové lince vyhrazen celý jízdní pruh. Rozhodnuto! Tak jako v minulosti od stolu bez přepravních a dopravních průzkumů. Jen blázen může nabývat přesvědčení, že Pražský okruh Jižní spojce uleví natolik, že vystačí jen se dvěma jízdními pruhy.

 

Když pražské radnici nevyšel krok se zkrácením provozu metra, provoz metra zachovala v plném rozsahu a o víkendech ještě o hodinu prodloužila. Tomu já říkám gumové politické rozhodnutí ode zdi ke zdi. Byl jsem se osobně podívat na premiéru prodlouženého provozu metra. Dva taxíky by odvezly všechny cestující z každé pětivozové soupravy. Celé toto předvolební politické špásování ale nebude zadarmo, Dopravní podnik vyjde do konce roku na desítky miliónů korun, kromě metra jezdí totiž více autobusů i tramvají. Kdyby radnice po uvedenou dobu lidem proplácela útratu za taxíky, vyšlo by to město bezpochyby levněji.

 

Už se těším na předsedu představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy Davida Vodrážku až mi bude při kolektivním vyjednávání brečet, že město nemá peníze na navýšení mezd pražským dopravákům.

 

Petr Pulec

Autor: Petr Pulec | sobota 4.9.2010 16:19 | karma článku: 19,94 | přečteno: 1856x
  • Další články autora

Petr Pulec

Očkování potřebných??

29.1.2021 v 12:04 | Karma: 22,97

Petr Pulec

Chcete v Praze jezdit MHD zdarma?

9.1.2021 v 9:49 | Karma: 15,69

Petr Pulec

Hřib primátorem, a proč ne?

26.10.2018 v 16:32 | Karma: 11,67

Petr Pulec

Je to o zdraví .......nás všech

2.8.2018 v 10:42 | Karma: 26,70