- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Odovědnost má vždy a každý účastník provozu vzhledem k tomu, jak a na čem se po silnici pohybuje! Kdo má větší nebo rychlejší stroj má také větší odpovědnost protože drží v rukách více potenciálních možností, jak ohrozí sebe a okolí!! Chodec toho moc neovlivní, ale pilot stíhačky nemůže s klidem létat 50 metrů nad zemí a přistávat na louce.
jen takovou drobnost, kdo se nepodívá do zrcátka před odbočením doleva , nemá dlouhou životnost,
nepamatuji si, že by při nehodě motorkáře s autem byla jednoznačně a pouze dána vina řidiči auta. Proč se někdo nepodívá na "sportovní cyklo rodinky", jenž nerespektují absolutně nic a ohrožují všechny projíždějící, kolik nehod způsobí oni?
Osobně se domnívám, že je tam špatně uvedeno pořadí - zásadní problém motorkářů je na prvním místě rychlá jízda. Pak dlouho nic a pak teprve to ostatní.
1. 8. 2008
18:16 Dvaatřicetiletý motorkář zahynul na silnici mezi Českými Budějovicemi a Lišovem. Na čtyřproudé komunikaci nezvládl svůj stroj a narazil do svodidel. Svým zraněním na místě podlehl.
K místu nehody jsem přijel krátce poté. Na místě, kromě toho kluka, který ležel na zádech u svodidel a dodnes ho mám před očima, byl pouze ohledávající lékař a první policejní vůz...vrtulník byl ještě ve vzduchu odvolán. Podle situace, stop a trosek na místě bylo zřejmé, že žádný jiný viník široko daleko nebyl - kromě nezvládnuté rychlosti a přecenění vlastních schopností... na zcela suché silnici...
čtyrproudá silnice - tam se to dost dobře nedá nezvládnout - i když se může stát cokoli - mohl bych spekulovat - nebo ho někdo zblokoval, najel proti a rpostě dál pokracoval.... za mnou potopa - to se nikdy nedozvíme....
Předjíždění-existuje takzvaný mrtvý bod ve zpětném zrcátku a motorkář není kamion takže fakt někdy není vůbec vidět,stím musí počítat.Rychlost-to se fakt z auta nedá odhadnout(nedávno nás v 80 km/h předjížděl kamiona ten zase motorkář byla tam 80ka)A já bych dodal jěště že motorkář není jako míň než kdokoliv na cestě ale ani víc.Z pohledu kamionu je jiný výhled než z osobáku nebo motorky.
Pokud by byla motorka v mrtvém bodě - jak dlouho? - pak byste ji mel nejmene slyset - to je dost blizko k autu ne? Nehledejme ospravedlneni typu - ja ho nemohl videt - tim se snizuje jen nase pozornost
nenecham se ohrozovat nejakym blbeckem
protoze ma silnou motorku musim mu porad jenom uhybat, davat prostor a vubec delat ze sebe vola? uvedomte si, ze na prvnim miste pri rizeni je bezpecnost provozu .. kdyz projizdim kazdy patek a nedeli pres ecce hommo (pan autor urcite bude vedet kde to je), tak potkam v mem pruhu v protismeru minimalne 3-4 motorky, ktere se nejak v te rychlosti nemuzou vejit do zatacky ..
uhybam ale jenom v ramci moznosti .. kdyz si budu muset vybrat mezi sejmutim motorkare anebo odstavenim sveho auta do prikopu nebo do stromu, tak ma motorkar smulu, proste pravidla plati pro vsechny!!!
analogicky bude uvazovat Pepa Vomacka ve ste tatre s privesem plnym pisku, az se ho pokusis predjet nekde na okresce predjet - co bych se nechal ohrozovat a uhybat, proste ho sesrotuju..
Musíme předpokládat, že skoro každý nás chce okrást nebo napadnout ... Vypadá to na nezbytnost počítat s tím, že každý řidič je idiot. Pravidla silničního provozu budou za chvíli zbytečná. Ach jo.
Pokud nehoda vznikne při odbočování vlevo, není náhodou problém na straně motorky, protože v křižovatce se nesmí předjíždět ?
Není zakázané předjíždět v křižovatce. Vlastně není ani zakázané předjíždět jiné vozidlo v místech, kde je plná čára.