Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PC

Petr Chadim

16. 11. 2007 19:04
Typická ukázka ODSoidního myšlení

Jak by asi vypadaly podmínky zaměstnanců bez odborů ukazuje jasně jejich situace v zemích, kde toto hnutí neexistuje - třeba ČLR, Malaysie a podobně.

Nebo snad myslíte, že 40ti hodinový pracovní týden, placenou dovolenou, písemné pracovní smlouvy s výpovědní lhůtou a další výhody, které máme oproti generacím před námi spadly z nebe? Pokud někdo vykonává důležitou práci jako je řízení nákladních vlaků, měl by být adekvátně zaplacený.

0 0
možnosti

Rob JH

19. 11. 2007 10:55
Re: Typická ukázka ODSoidního myšlení

Jestli ony ty podmínky zaměstnanců v Číně nebudou strašný taky z jiných důvodů, než že tam nemají odbory - ono v Číně je toho víc, co je kapku jinak než u nás...

Já v odborech jakživ nebyl a nemám pocit, že bych byl v Číně, voni jeden mudrlante.

Taky nemám pocit, že by autor odmítal odbory jako takové, kdybyste četl dokonce, dočetl byste se. Jde o to vyděračství, jeho obětí jsme občas jeden každý, jde o to, že třeba České dráhy by fungovaly o dost jinak, kdyby tam mocní odboráři neškrtili tržní principy, a jde o to, že často odbory škodí přímo svým ovečkám, protože mají nerealistické požadavky a brání zaměstnavatelům pružněji reagovat na momentální situaci (když nemůžete teď propustit určitý počet zaměstnanců, můžete taky za půl roku zavřít celou fabriku). Což byste pochopil, kdybyste měl aspoň špetku "ODSoidního myšlení", takhle máte utrum (Y)

0 0
možnosti

Bedrich

16. 11. 2007 15:56
Autor zřejmě

vůbec nezná pojem "dopravní obslužnost". Holt, dráhy mají ziskové a ztrátové tratě. Totéž autobusy. Nejde jen o rušení veřejné dopravy, ale také její podstatné omezování. Důsledkem je, že v některých regionech se lidem nevyplatí finančně jezdit po své ose ani do práce a raději volí sociální podpory. Které ve svém důsledku zase platí stát. Takže návrhy autora na rušení neziskových tratí jsou naivní a kontraproduktivní. Navíc to vede k vysidlování takovýchto území a dá se pokračovat.

0 0
možnosti
AH

nyny.

16. 11. 2007 14:45
porovnáváte neporovnatelné

Stávka za lepší pracovní podmnky či něco subjektivního zaměstnancům (platy, důchody apod.) je jedna věc, ale stávka za rušení tratí mně osobně přijde jako velmi dobrý počin.Oni totiž ty lidičky nemají možnost bez toho vláčku se dopravit do práce, k lékaři, do školy.Auto každý nemá, řidičák taky ne a politici, kteří by měli za dostupnost v regionu odpovídat na lidi kašlou. Pochybuji, že lidé v takových obcích mohou nějak "stávkovat".Takže mně se naopak ta maďarská cesta líbí.U nás by jí bylo taky potřeba, jak jsem nějak zaznamenala obdobné problémy  v naší republice nedávno, nepamatuji si již obce.Mně osobně je stávka za tyto cíle mnohem milejší a jako stávkou omezený uživatel bych ani na ni nereptala.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

16. 11. 2007 13:03
Vagónek

"Kde jeden malý vagónek – dobytčáček vozí s ohromnou ztrátou hrstky lidí." To je přece obecný princip všech hromadných doprav na světě, které umožňují, aby se v ulicích měst dalo dýchat a na venkově vůbec někdo žil... Všude se na veřejnou dopravu platí, i když si nevydělá. Obvykle si vydělá tak 25% z celkových potřebných nákladů. Vyděračské praktiky odborů nezpochybňuju, ale článek se odvinul rozhořčeně od předchozího předpokladu... 

0 0
možnosti

Bertram W

16. 11. 2007 14:22
Re: Vagónek

Jde i o to, o kolik je ten vagónek prodělečný - občas čeho moc toho moc. Nicméně i na to je recept - privatizace. Známe to dokonce už i od nás, že prodělečné tratě ČD se samy uživí se soukromým provozovatelem. A proti tomu právě odboráři řvou a přitom sami jsou toho příčinou, že jsou ČD ve srabu... Nepochybuju, že v Uhrách to bude tak nějak podobně. Jinak s článkem souhlas!

0 0
možnosti