Podnikatelka

Nechtěla jsem o tom tady psát. Zase si stěžovat. Šířit před Vánoci opak pohodové, klidné a sváteční atmosféry. Ale copak to jde? A k čemu by byl blog, když ne k tomu, aby si v něm člověk občas vylil srdce??

Přesně před 2 lety se ze mě stala podnikatelka. Celý dosavadní život jsem byla zaměstnankyně se všemi výhodami i nevýhodami, které z toho plynou. Ke změně mě vedly osobní důvody. Vlastně nebylo moc možností, potřebovala jsem zkusit něco úplně jiného, chtěla jsem se učit nové věci, zkoušet nové možnosti, lákala mě větší svoboda.

Ne, nestala se ze mě žádná podnikatelka s velkým P. Kdo si myslí, že každý podnikatel si obrovsky vydělá, všechno si odepíše z daní a v bankovkách si plave jako strýček Skrblík, tak je na omylu. Můj pracovní den spočívá hlavně ve zkoumání jak optimálně nastavit reklamu, co přidat na sociální sítě a ze snahy zviditelnit mé zboží oproti mnohem větší konkurenci, která má na reklamu zcela jiné rozpočty. Dále je zde doplňování zboží do nabídky a další ne příliš zajímavé činnosti jako fakturace, balení zboží, tištění štítků na balíky atd. Do „podnikání“ jsem se vrhla bez auta, takže balíky nosím pěšky na vlastních poničených zádech.

Občas si je ani zákazníci nevyzvednou a když se na ně obrátím s dotazem, zda o objednané zboží nemají zájem a chtějí odstoupit od kupní smlouvy (jak jim mimochodem ukládá zákon), tak se téměř se skálopevnou jistotou setkám s tím, že zákazník najednou (jako zázrakem) přestal existovat, nereaguje na maily, nezvedá telefon a když mám štěstí, tak se dovolám a zjistím, že je to v pořádku, že se to vrátilo, že si to rozmyslel, sehnal jinde... Na mail prý nereagoval protože... V jiných případech si třeba objedná 3 stejné druhy zboží v různých barvách a ani jedna nevyhovuje, takže celá má snaha mizí v nenávratnu. Náklady na poštovné jsem uhradila, záda jsou zničená a zboží mám zpátky. Riziko podnikání.

Popsanou činnost dělám za výdělek, který by hodně lidí považovalo maximálně tak za „peníze na přilepšenou“. Navíc, nikdy předem nevíte jaký budete mít měsíc, většinou doufáte, že lepší než nakonec je :-) Nadávat na nikoho nemůžu, byla to moje volba.

Letos se k těmto běžným pracovním činnostem přidalo něco nového. Letos nám totiž Českou poštu překvapilo, že jsou tady zase ty Vánoce a že lidi by i tento rok chtěli dárky a že je jako naschvál budou chtít posílat prostřednictvím jejich organizace. No a co takový člověk, který si objedná nějaký hezký dárek, který mu dlouho nechodí a nechodí udělá? V lepším případě si stěžuje u nás. Pokud je to klient logicky uvažující, tak již volal na poštu, kde mu však řekli, že reklamaci může udělat pouze odesílatel. Takže voláte a voláte a snažíte se něco zjistit a možná víte jak dobře se dá před Vánoci dovolat na poštu, o vytíženosti které se aktuálně píše mezi hlavními novinkami. Nakonec po cca 10 úspěšných i neúspěšných telefonech je vaše snaha korunována úspěchem a balík je po 2 týdnech u zákazníka. Hurááá! Když už cítíte chuť úspěchu, tak vám přijde další ráno recenze od jiného zákazníka, že váš obchod ale rozhodně nedoporučuje, protože zboží, které si objednal, vůbec nedorazilo. Nejspíš jste podvodníci jako všichni podnikatelé! Takže pátráte a zjistíte, že zboží leží opravdu na poště již 8 dnů, ale ne na pobočce u zákazníka, ale na centrálním skladu, kde se ani nedá dovolat, protože není přístupný veřejnosti. No není to báječné? Takže co mohu říct: děkuji Ti Česká pošto, za další nové výzvy. Jaký by byl bez nich ten život nudný a šedivý. Je tady další boj, který je potřeba vybojovat, zákazník, kterého je potřeba uklidnit a pátrání, které je nutné zahájit.

P.S. Lidi, prosím...pokuste se občas na nás „podnikatele“ koukat jako na normální živé bytosti. Když máte informaci, že balík je již na cestě, ale stále nepřišel, tak kontaktujte nejdřív poštu. Není to vždy jednoduché, ale jedině tam vám mohou říct, kde balík je. Pokud se dozvíte, že je na místě reklamace ze strany odesílatele, tak nás prosím kontaktujte a my uděláme maximum, aby vše dobře dopadlo. Nepište nám hned, že jsme ti nejhorší na světe. Doručování nemáme možnost jakoliv ovlivnit, takže nemůžeme ovlivnit ani to, zda vám balík má pošta doručit v úterý nebo středu, dopoledne, odpoledne… To všechno je možné komunikovat jedině s poštou. My vám můžeme maximálně poradit nebo vás ukldnit, že balík je opravdu na cestě. Možná na trochu delší než obvykle. Děkujeme :-)  

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Simona Procklová | úterý 12.12.2017 10:52 | karma článku: 18,19 | přečteno: 852x
  • Další články autora

Simona Procklová

Segovia

15.1.2024 v 13:40 | Karma: 6,85

Simona Procklová

Valladolid

12.1.2024 v 10:40 | Karma: 9,20

Simona Procklová

Hrad Boskovice

12.8.2023 v 10:32 | Karma: 14,66