- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
protože třeba u Trabantu se posilovač řízení opravovat nemusel. Je jasné proč. S převodovkou , pokud jste měl problémy , pak je to asi zvykem z Tabantu - automat na volnoběh. Kvalita nešla ani tak dolů ,ale auta jsou mnohem složitější , mají mnohem více systémů , které vyžadují údržbu. Třeba psací stroj Consul vydržel desítky let , ale počítač mám každé 3-5 let nový. I ty telefony nejsou co bývaly , dřív se zatočilo kličkou a spojovatelka spojovala. Dnes si složitě musím vložit SIM kartu , zadat PIN , mačkat na klávesnici a občas se ztrácí signál , když někde jedu. Co naděláme , doba je stále horší , platy nižší , výrobky větší a větší zmetky..
Moorovi by se to libilo, byla by to skvela manipulace. Tak zaprve trabant byl neskutecny smejd. To, aby se motor neprehrival, vyresil jisty genialni konstrukter v tatrovce uz ve dvacatych letech, nemci to prostrednictvim sveho slavneho (v tomto pripade narodniho) socialisty Hitlera ukradli a od te doby na tom nic nezmenili. Trabant mel spoustu zavad a pri havarii to byla rakev, jake nebylo rovno. No a kdo ma zajem, muze ho dneska koupit za hubicku.
-
Ve vychodni evrope neexistuj kapitalismus, takze pan vlastni vyrobek obycejne polosocialisticke fabriky, vyrobeny byvalimi socialistickymi zamestnanci.
-
Tehdejsi nejcastejsi mzda (median, prumernou nepocitam, aby rudi nekriceli) byla asi desetkrat nizsi, nez dneska. Takze za cenu trabanta muzu mit dneska malyho renaulta a jeste motorku petistovku. Tehdy by to byla nejvetsi frajerina siroko daleko.
Co se zivotnosti tyce, tak autor je pitomec. Ja napriklad koupil auto, na kterem krome vymen a kontrol, popsanych jako preventivni v servisni knizce, nebylo potreba za mnoho desitek tisic kilometru menit lautr nic. Ani zarovku. U trabanta bych byl rad, kdybych dojel z mototechny domu.
-
Takze ne kapitalismus, ani trh (ktery v teto oblasti prakticky neexistuje), ale blbost na strane spotrebitele je tim pravym vinikem.
autor má pravdu, tehdejší stroje byly stavěny na mnohem delší životnost, dnešním zájmem všech výrobců je jen prodej
To asi nebude auto, to bude fabie. Co jineho si takovy clovek muze koupit?
si nad ním opékal já a ostatní pozůstalí špekáčky.
(a mzdovou) úroveň v roce 1985 a v roce 2009. Tehdejší škodovka za cca 54 tisíc stála v dnešních cenách reálně 540 až 600 tisíc.
Písmenka na klávesnicích co jsem používal cca 8 let vydržela vždy než jsem je dal na půdul, u nového PC s e mi pak ošoupala po roce, tak jsem koupil novou a ani ne za rok jsou zase ošoupaná - pochopitelně, že klapky ze starých tam dát nejdou, tak si lepím papírky, no asi to vezmu a půjdu jim to vrátit a ukážu - kdyby kopali, že to moc používám - ty staré klávesnice
Když si vzpomenu na socialistické hliníkové rozvody elektriky, na plstové praskající čepičky na sloupech rozvodů z NDR a podobné "na věčné časy" dělané věci, je mi zle. Ono to totiž není jestli je to socialistické nebo kapitalistické, ale o tom, jestli to projektoval a děla člověk chytrý a zodpovědný neo to dělal diletant. Ale to už je o něčem jiném.
Byl jste alespoň členem ÚV KSČ, že jste si trajdal z Jugoslávie do Říma v trabantu? Já jenom, že jiní překonávali železnou oponu pouze v balonu.
bohužel většina vyšší vrstvy NDR v těch dnes oplakávaných trabantech. Možná s balonem.
dobu, ale dobu použitelnosti mají cca 2,5 let. Dříve byla záruční doba 6 měsíců, ale doba použitelnosti byla 15-20 let. A pokud se něco pokazilo, tak se to dalo za "hubičku" opravit.