- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Docela by mě zajímalo jak v současnosti využívá Německo, proti nám prošpuikované kanály, své vodní cesty.
Já jsem fanda lodní dopravy, ale samozřejmě žádnou analýzu ekonomické návratnosti nemám. A jenom taková maličkost: spousta zboží se dnes přepravuje v kontejnerech a jeden nákladní člun uveze těch kontejnerů přece jen o dost víc.
A co se týče toho zemědělství, nedalo by se vodou z kanálu zavlažovat okolní území a kompenzovat tak úbytek půdy?
Problémem lodní dopravy je její pomalost, což u surovin tolik nevadí, jako u zboží.. Samosebou, že by se dalo i zboží vybraných druhů přepravovat, ale v našich podmínkách možností kanálu toho loď nedopraví o moc víc, jako nákladní vlak a nebo kamiony.. Myslí, že by bylo účelnější spíš investovat do železnice a vybudovat třeba koridor z Prahy do Brna, jako zatím chybějící část naší rychlostní železnice mezi západem a jihovýchodem.. Jinak u nás spousta kdysi vybudovaných závlah leží spíš ladem, nevím zda vůbec by kanál na závlahu šel využít, spíš si myslím, že ne. Tu ztracenou půdu, hlavně ornou nic ale stejně nenahradí a v budoucnosti příští generace se budou s tím určitě potýkat. A že u nás ubývá i bez zamýšleného kanálu šíleným tempem ani není třeba říkat.