Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FF

Prohlédl jsem si místo na Google Earth a provedl jednoduchý výpočet. V případě, že jel automobil ve směru od Havlíčkova Brodu, měl možnost vidět příjíždějící vlak na maximální vzdálenost 125 metrů, v této vzdálenosti by zprava přijíždějící vlak vyjel z oblouku. Při rychlosti jízdy 80 km/h by vlak ujel 22,22 m/s, tzn. že by na přejezd přijel za cca 5,6 sekundy. Pokud by automobil přijížděl k přejezdu přepisovou rychlostí 30 km/h, ujel by za stejnou dobu 46,8 metru, pokud by jel 50 km/h ujel by za stejnou dobu 78,1 metru. Daný přejezd je široký od závory po závoru cca 15 metrů. Z daného mi tedy vyplývá, že pokud by se řidič věnoval plně řízení a jel podle předpisů 30 km/h, stále by měl dostatek času zareagovat a střetu zabránit, i kdyby ho překvapil vlak, který vyjel z oblouku. Pokud by vlak byl blíže než oněch cca 125, ne které je doprava výhled, musel by ho řidič vidět a zareagovat. Při jízdě automobilu z opačného směru jsou výhledové poměry výrazně příznívější, stejně jako při jízdě vlaku ze druhého směru, kde je prakticky přímá trať. Podle mého názoru, s příhlédnutím ke shora uvedenému, není ani řidič automobilu bez viny. Nic to ovšem nemění na tom, že pro alkohol u strojvedoucího není žádná omluva.

0 0
možnosti
MP

viditelnost na trať není rozhodně 125 metrů neb tam brání barák. a skříň zabezpečovačky.

0 0
možnosti
JD

§ 9 vyhlášky č. 177/1995 Sb.

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

To jen tak na okraj.

Formát vašeho projevu pro jistotu nekomentuju.

1 1
možnosti
VZ

A vy máte informace o tom, že řidič toto nerepektoval. Vzhledem k tomu, že je tam kvůli nefunkčnímu zabezpečení nařízeno vlakům jezdit 10km/h, tak je dost dobře možné, že dohledové poměry v místě nezaručují čas bezpečné přejetí přejezdu i v případě, že se budete přesvědčovat až do haleluja. A teď k tomu přidejte fíru, který místo desítkou jede čtyřicítkou a k tomu je nalitý jak dromedár, takže by nejspíš nezastavil i kdyby mu před mašinu spadl most jako ve Studénce.

Autor má pravdu v tom, že ten fíra by měl exemplárně vyfasovat takových 15 let natvrdo a k tomu mnohamilionové odškodné postiženým rodinám i kdyby měl v exekuci přijít o poslední košili. Pro podobné "spolehivé pracanty" by němělo být místo jinde než v kriminále.

1 0
možnosti
JA

J10i59ř55í 18A84l54e91x88a

22. 3. 2016 13:53

Takže vybržďovače Lacinu, který dostal řidičku té mazdy do kotrmelců, udělala média???

Nemohu napsat, co jste, smázli by mne.

;-€RvRvRv

4 2
možnosti
FF

Odsouzený Lacina úmyslně vytlačil auto z dálnice jen proto, že se mu zdálo, že jede příliš pomalu, přičemž toto vytlačené auto zachránilo pouze velmi husté křoví před pádem do cca 30 - 40 metrového údolí. To pomalejší auto totiž vytlačil z dálnice těsně před mostem. Zastávat se takového "řidiče" mi přijde dost nevhodné. Pro jednání opilého strojvedoucího ze včerejší tragické události nemám žádnou omluvu a zasluhuje trest podle zákona.

0 1
možnosti

Teda autor se na tom pěkně vyřádil, hotová exhibice, včetně toho, že fíra nebyl nalitej petrolejem, fakt vtipný. . Sám jsem přitom prakticky od počátku v tv a rádiu slyšel vše, že tam byla porucha a nalitej fíra že měl jet max desítkou atd. Navíc kdoví, jestli tam na přejezdu neměl stát ajznboňák s praporkem a vše řídit, což v takových případech bývá běžný. Takže sorry pane autore, ale ten Váš květnatej styl se mi k tomu nijak nehodí.

0 4
možnosti
ZJ

.... karma ..... a sousloví ,,dopravní expert" mně též zvedá adrenalin v krvi:-/!

2 1
možnosti
RM

Vinu nese "mašinfíra" a z části i řidič. Osobně se přiznám, že se rozhlížím na koleje i když se přede mnou otevřou závory a zhasne červené světlo. Jistota je prostě jistota. Jakmile vidím že je to fakt ok, tak koukám přejezd přeletět co nejrychleji.

Lidi se musí rozhlížet, musí mít pud sebezáchovy - žádný zákon či trest prostě už život zpět nikomu nevrátí.

"Mašinfíra" bude obviněn a odsouzen za smrt dvou lidí. O tom není pochyb. Věřím, že výše trestu bude odpovídat okolnostem, projevené lítosti atd.

3 0
možnosti

dobře, ale tady zřejmě ze situace vůbec nevyplývalo, že by tam měl jet vlak, to mi přijde podobný jako třeba v Brně u výstaviště, když tam jednou za čas jede lokomotiva s pár vagóny po normální silnici, maximálně desítkou, či ještě pomaleji, a vpředu na ní posunovač atd.

1 2
možnosti
Foto

Ode mě karma a malá poznámka, či dvě:

1. V TV se nic o vině řidiče neříkalo. Jen o vině strojvůdce.

2. Ten, co vybržďoval byl Trpišovský. Lacina se špatně zařadil a řidička v sousedním pruhu cukla volantem.

3. Máte pravdu. Nejvyšší tresty jsou tam, kde nedojde k úmrtí nebo dokonce ani ke zranění.

0 1
možnosti
RM

Tak k těm trestům - snad vždy záleží na okolnostech. Vražda může být také ve stádiu pokusu.... ;-) ....a je to snad méně závažné právě protože se nepovedla?

0 0
možnosti
VP

Vlastníte řidičák? Asi né a nebo neznáte vyhlášku, což by bylo v dané situaci horší. Nikdy neexistuje NEFUNKČNÍ železniční přejezd ....

1 1
možnosti
Foto

A co když se tam vysype fůra uhlí?

0 0
možnosti
  • Počet článků 331
  • Celková karma 19,35
  • Průměrná čtenost 2947x
Člověk, který to vidí po svém.. Píšu tady hezky zvostra od podlahy o věcech, které mě se.... ehm, sejří...