Otázkou je: Co vezou Ruské kamiony zpátky ?

Ruský, takzvaně "gumanitárnyj" konvoj symbolicky v datumu kolem 21 srpna, kdy reminiscence s rokem 68 je jasná, překročil hranice Ukrajiny. Bez povolení a bez záštity červeného křížsamozřejmě. Ale jak tak sleduji situaci, na místě by spíš bylo zeptat se "Proč potřebují Rusové mít na území separátů kolem 300 nákladních aut " ? 

čím dále tím více se nemohu zbavit dojmu, že humanitární konvoj byl spíše zástěrkou pro to, dostat na Ukrajinu, do území okupovaného rebely, dopravní kapacitu. Že cílem akce není dovést pomoc "někam" ale dovést "něco" pryč. 

Důvodem jsou jednak ony kaiony, které jsou poloprázdné. Sice se pan Hermánek snažil dokázat, že je to normální, mít 4 palety čehosi v gruzoviku jak kráva..... Chyba (či záměr) je ovšem ta, že si pro počíání  vybral náklaďáček s bádnými 8 tunami nosnosti. Přičemž v případě Ruských aut v konvoji nejde  o  nějaké avie na steroidech, jak si pan Hermánek pro svůj příklad vybral,  ale vojenské Kamazy  -  nosností návěsů 16.5 až  27 tun.  Snadno si lze spočítat, kolik tun a tedy i "palet čočky či bobů" by tyto kamiony měly nést kyby byly zatíženy na plnou nosnost.  

Ukrajinští celníci sice konvoj kontrolovali cestou TAM.Tedy, snažili se kontrolovat. Ale nikde není zpráva  o tom - a ani o tom že by něškdo chtěl , kontrolovat konvoj až pojede spátky !  Není přeci důvod, když pomoc přeci vyložili...

O obsahu nákladu alespoň některých vozů, co se dnes vrátily bez kontroly Ukrajinou či nezávislými mezinárodními organizacemi zpět do Ruska můžeme jen spekulovat.

Těla  bojovníků Ruské armády, bojující v řadách separátu (Dle odhadů je  max 40 procent separatistů skutečně ukrajinské národnosti )? Těla civilních obětí z narychlo exhumovaných  masových hrobů aby se neopakoval Slavjanský trapas ?  Dokumenty separátorského velení aby nepadly do ruky Ukrajině a  jejich obsah nemohl poškodut Rusko na mezinárodní scéně ? Důkazy ohledně sestřelu letu MH17 ?  (osobně se vsadím, že přinejmenším radarový odpovídač ze SU-25 konvoj zpět poveze).

Počítá se samozřejmě s tím, že když konvoj pojede přes hranice v místech kde tuto kontrolují separáti, (Izvaryne-Doněck) viz aktuální situační mapa , nebude nikdo mít možnost zkontrolovat jeho obsah.Nejen na cestě tam . Hlavně na cestě zpátky.

Rychlost, s jakou v Pátek - i bez souhlasu Červeného kříže a bez souhlasu Ukrajinské vlády kolona vjela na Ukrajinu, svědčí o tom, že Rusáky tlačí čas.  Vojenské postavení separátů se zhoršuje. V  sobotu navíc přijíždí jednat Merklová, v úterý je summit s Putinem kde je možné že dojde k politickému řešení a k politické dohodě o obnovení kontroly Ukrajiny nad oblastí bojů. Nebo předev ším nad hranicemi. A tedy  akutně hrozí, že by ukrajině moho padnout do rukou něco, co by rozhodně nemělo.Co by Rusko hodně blbě rozdejchávalo.

Podotýkám rovněž, že do scénáře zapadá i to, že z vedoucích míst mizí a jsu odsouváni do pozadí - a do bezpečí do Moskvy ostřílení bojovníci, představitelé a velitelé separatistů včetně Strelkova . Protože prostě hodně ví a mohli by hodně mluvit.

 Shrnuto a podtrženo. Nejedná se o operaci humanitární ale o operaci extrakční. Dostat "horké zboží" a horké (rozuměj - vytěžitelné) lidi z území, které bude  brzy odepsáno nebo předáno nepříteli.

 

 PS: Podle nejnovějších zpráv cituji Ükrajinské zdroje:

"Kamiony, které přijely na naše území pod pláštíkem humanitárního konvoje, nakládají Rusové zařízením z podniku Topaz, který vyrábí moderní radiolokátory Kolčuga, a zařízení z luhanského závodu, kde se vyrábějí náboje pro střelné zbraně," dodal. Poznamenal také, že ukrajinské představitele ke kontrole kamionů nepustili. Ruští vojáci prý ještě v pátek ukrajinské pohraničníky a celníky zablokovali tak, že nemohli bránit ruské koloně v cestě.

 

 

Autor: Martin Prášek | sobota 23.8.2014 14:16 | karma článku: 21,65 | přečteno: 1155x