Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PO

Chápu, že pro DFENS&Fans jsou represe naprosto nepřijatelné, ale například u vražd fungují velmi dobře.

Není v silách policie zabránit někomu, aby vás zabil, ale protože všichni vědí, jaká je za to pálka, tak vám to neudělaj.

Příkladů je potom celá řada.

0 0
možnosti
MH

M28a61r75e21k 91H75r24u60b83y

29. 7. 2015 12:46

Nehoda na prejezdu ukazala jenom tolik, ze system bez vymahani pravidel je k nicemu. Na prejezdu byla cervena, zavory, kamera - a presto dotycnemu stalo za to "to risknout"

Risknul by to, i kdyby za prechodem videl stat policajta? A mel zkusenost, ze policajt se neboji delat svoji praci?

0 0
možnosti
BT

jen nechápu proč tolik lidí chce přenést odpovědnost za porušení povinosti na toho kdo je v tom naprosto nevině, ergo když zavedete snímání přejezdu tak informaci o tom že přejezd není voný musíte někam poslat a tam v tom okamžiku je někdo kdo se dle této informace musí zachovat, změnili byste předpisy tak že by se na strojvedoucího který je odpovědný už dnes dost a dost přenesli povinost zabránit nehodě kterou svým úmyslným a chtěným porušením pravidel zavinil někdo druhý? garantuji vám že vlaky by stály pořád, jen by bliklo něco v kabině strojvedoucího a už by brzdil on se přece nenechá zavřít pro blbost druhých, jak byste strojvedoucímu vysvětlili že je odpovědný za něco na co nemá žádný vliv a co ani nemůže předpokládat, že by šli strojvedoucí do stávky proti takovému stupidnímu nápadu je jisté a pokud by byl prosazen půlka jich odejde

0 0
možnosti
Foto

Nehledě na to, že přejezd by pak byl uzavřen o mnoho déle, než je nyní. Musely by se nejdříve úplně sklopit závory, následně vyhodnotit, zda je přejezd opravdu volný a až pak povolit jízda vlaku. To celé zabere docela dost času. Navíc by to návěstidlo před přejezdem muselo být o hodně dál, než bývá nyní = další čas přičtený k době uzavření přejezdu. Jak by se dále řešila situace, že na přejezd vjede pumpičkář, vejde paní s kočárkem, vejde chodec a zabezpečovací zařízení vyhodnotí přejez jako nevolný?

A při tom stačí tak malinko - používat mozek a nevstupovat, nevjíždět na přejezd, když je ve výstraze.

0 0
možnosti
Foto

Je vůbec nutné, aby byla závora i na straně pro opuštění přejezdu?

Vždyť by stačily na každé straně jen takové ty "do půl cesty".

Každopádně u tratí plánovaných jako vysokorychlostní by mělo být maximum mimoúrovňových přejezdů.

4 1
možnosti
Foto

Závory co jsou jen poloviční, se normálně objíždějí.

0 0
možnosti
VF

No nevím v ČR je 8507 PZS, 10% se závorami, pokud by se mělo předělat těchto cca 10% koridorových (na koridoru je povinost závory) na mimoúrovňový v ceně jeden za cca 100 mio tak máme cenu 85 miliard, kdyby toto byla povinost při stavbě koridorů, nikdy by se nestavěly, proto jsme dostali výjimku na úrovňové křížení, ale s poviností oboustranných závor.

Kdyby jsme uvažovali snímání překážky na PZS a nerozsvícení povolujícího znaku, uvědomte si kde by takové návěstidlo muselo být?

Vlak při 160km/h má zábrzdnou vzdálenost 1000m každou vteřinou uede 43 metrů + připočtěte reakci strojvedoucího + 2s reakce brzdy máte 200metrů ujetá vzdálenost, takže v tomto případě by vlak byl už dávno za tímto návěstidlem a kdyby ne tak podle toho jaký je stav na našich PZS a s kázní řidičů by nastal totální kolaps vlakové dopravy, dopadlo by to tak že na každém druhém PZS by vlak dával přednost autu, vlak by tam brzdil rychlobrzdou, pak by to musela řešit drážní inspekce a vlaky by stály.

0 0
možnosti
MP

lépe vrazit v 60 než v 160 . I když vlak nezastaví snížení rychlosti sníží kinetickou energii nárazu ,( která je úměrná čtverci rychlosti mimochodem) což je rzdíl mezi stamiliony škod a ztrátou životrů..

1 0
možnosti
JK

Takových nebezpečných přjezdů je v ČR 5. Slovy: Pět. Alespoň dle vyjádření SŽDC. Ano, ze dne na den to udělat nejde, to je jasné.  Ale pokud se nezačne, tak to nebude nikdy. To je snad taky jasné.

Existuje jedna taková věc, která se ale používá spíš na regionálních tratích. Přejezdník, tato návěst signalizuje strojvedoucímu, zda je přejezd uzavřen. V případě, že by závory z libovolného důvodu nespadly, nepřepne se přejezdník na signál "přejezd uzavřen". Strojvedoucí je povinnen jet tak, jako by byl přejezd v poruše (10 km/h pře přejezdem a houkat).

Existuje taková další věc: Smyčka před křižovatkou, která detekuje rychlost (poloha smyček je známá, měří se čas projetí 1. a 2. smyčky) vozidla a podle toho buď rozsvítí zelenou nebo ne. Tedy věc, která umí zjistit, pokud se nad ní nachází vozidlo.

Stačí málo: Tyto dva existující systémy propojit a pokud je ve chvíli spuštění závor na přejezdu detekováno vozidlo, návěstit přejezdníkem poruchu.

Pro ty, co by nevěřili, že přejezdník existuje, že to tak určitě není, že to nejde:

https://publi.cz/books/147/19.html#video-2

1 0
možnosti
PT

Ano represe nic neřeší, nejlepčí by bylo zrušit věznice, orgány činné v trestním řízení, soudy, pokuty a veškeré další represe.

Potom by se určitě potvrdila tahle úúúžasná a naprosto dženiální teorie že "represe nic neřeší" ;-D;-D;-D

0 9
možnosti
JK

Víte, že vstup na železnici je zakázán pod pokutou 5000 Kč? A přesto je 200 lidí ročně přejeto vlakem. Zvýšení pokuty, třeba na 150.000 Kč by podle vás zabránilo kolika úmrtím?

6 0
možnosti
Foto

Zajímavý a myslím pravdivý "rozbor". Ale daleko nejvíce mě chytl nápad a jsem zvědavý jestli po něm chňapnou lidé od válu s - Nebo cedule "K NOUZOVÉMU OPUŠTĚNÍ PŘEJEZDU PŘERAŽTE ZÁVORU !"

Mě by asi ta alternativa, kdybych tam uvízl napadla, ale někdo potřebuje trochu nápovědy.

2 0
možnosti
Foto

Nejlevnější a nejschůdnější by mohla být změna systému. Respekt k různým zákazům, které nás mají chránit se v naší společnosti vytrácí svižným tempem. Naučit děti už ve školce a na prvním stupni základky, že pravidla se dodržují, i když se nám může zdát, že nás omezují, spolu s řádným výkladem těchto pravidel včetně jejich přínosu, by snad mohlo podstatně přispět k omezení podobných smutných událostí.

3 0
možnosti
MP

nesmí být tyto zákazy nadužívány.

5 0
možnosti
VD

Za prvé. Asi bych si nedělal iluze, že ve státě, kde "nejsou peníze" na zalátaní děravých cest po zimě, bude možné přestavět všechny železniční přejezdy na mimoúrovňové křížení.

Za druhé. Dodržování předpisů by mělo být samozřejmostí a řešilo by 99% problémů. A represe při nedodržování je namístě. Bohužel, od "revoluce" si spousta lidí představuje pod pojmem demokracie nedodržování zákonů, předpisů, všeho... A neuvědomují si, že veškerá pravidla slouží pro bezpečnost všech, nikoliv pro jejich "buzeraci". Uvědomme si, jak často se musíme spoléhat na to, že někdo jiný neudělá něco špatně... Že například jediné z protijedoucích vozidel (kterých míjíme během jediné jízdy stovky či tisíce) nevybočí a téměř jistě nás nezabije při čelním střetu. O ježdění na červenou nemluvě.

Za třetí. Jak zde několikrát padlo - co s tím, když už někdo něco nedodrží a taková kritická situace nastane? Technických řešení je jistě více, takže narychlo alespoň jeden návrh za mne osobně. Jak bylo zmíněno, na onom přejezdu je instalována kamera. Otázkou je (zatím jsem se nikde nedozvěděl), kam je napojena, kdo má (on line?) přenos k dispozici. Myslím, že v době počítačů a telekomunikační techniky není takový problém (ani nějak extra nákladná záležitost) aby byly kamery na přejezdech průběžně připojovány při přiblížení vlaku na monitor strojvedoucího, a ten vizuálně vyhodnotil, jestli na přejezdu nevyvstala nějaká kritická situace.

Za čtvrté. Ani to vše stejně nezaručuje, že k nějaké krizové situaci nedojde tak těsně před příjezdem vlaku, že již nebude možné jakkoliv zareagovat. Bohužel, nic není stoprocentní.

3 1
možnosti
Foto

Cokoli, jen ne na nějaký monitor strojvedoucího! Co ten chudák pak bude sledovat dřív? Až bude někdy v nějakém depu den otevřených dveří, nebo Den železnice, tak se prosím podívejte na stanoviště strojvedoucího a podívejte se, co všechno už dnes musí sledovat. Přitom musí neustále sledovat trať. A Vy mu chcete přidat ještě nějakou povinnost sledovat nějaký další monitor?

Když už tu kameru někam připojovat, tak k zabezpečovacímu zařízení daného přejezdu, které vyhodnotí obsazení přejezdu po uzavření závor a nedovolí rozsvícení povolují návesti na návěstidle, které tento přejezd kryje, případně přestaví toto návěstidlo na Stůj, popřípadě vyšle signál k automatickému zastavení vlaku. (K tomu zastavení je nutné podotknout, že následky prudkého zastavení vlaku mohou být srovnatelné, nebo i vyšší ve srovnání s kolizí s překážkou na přejezdu.) Udělat to však neomylně asi nebude jednoduché a levné. Ale údajně nějaké takové zařízení hlídající volnost přejezdu mají, tak by určitě stálo za to, se tam inspirovat.

1 0
možnosti