Diskuse
Autobusy - rakve na silnicích
Děkujeme za pochopení.
Marek71cz
Autobusy a jejich pasivní bezpečnost
Doporučuji výborný článek na toto téma jako určitou polemiku:
čirokéz
Bezpečnost
Já bych viděl cestu k vyšší bezpečnosti v elektronických systémech. Je to asi dva týdny, co jsem viděl v TV nějaký motoristický pořad, kde předváděli luxusní VW, který měl zabudován systém proti vybočení ze zvoleného jízdního pruhu a mnoho dalších vychytávek. Myslím, že zabudování takových bezpečnostních prvků do dálkových autobusů by jejich cenu až tak moc nenavýšilo.
SID09
Re: Bezpečnost
Příčiny sobotní tragické nehody se teprve vyšetřují, je však velmi pravděpodobné, že příčinou nebyl technický stav vozidla. Autobus BOVA Magiq nizozemského výrobce VDL splňuje zavedené standardy, kde se zpřísnily požadavky na aktivní i pasivní bezpečnost, pevnost karosérie i sedadel, které jsou vybavena bezpečnostními pásy.
Další bezpečnostní prvky budou v budoucnu následovat, jakmile se jejich vývoj dokončí a bude vhodný pro masové nasazení. Vymýšlet teď nejrůznější ptákoviny a psát o nich - co se musí, nesmí ...... je naprosto zbytečné a kampaňovité.
velký jarda
tak tohle jsou periodické
reakce na nějakou událost. Vždycky, když se něco stane najednou se vyrojí spousta odborníků, kteří už dávno říkali že je všechno špatně. Kdyby se potopil parník na Vltavě, bude psát o rakvích na našich řekách.
NTPT_POTRETI_ZAKAZANY
Re: tak tohle jsou periodické
Pakliže by byl parník rezavý, chyběly mu záchranné čluny a plovací vesty měl mícto korku plněny ložiskoverjma kuličkama.. a takovýto sva byl u všech lodí.. pak bych o tom psal.. Jinak, ředitele záchranky, jehož slova cituji.. toho pokládáte za neodborníka ?
Stanislav_x
Malý podotek
Jen malou poznámku, pokud zesílíte konstrukci, která nese střechu, tak zvýšíte pasívní bezpečnost př převrácení, ale snížíte aktivní bezpečnost tím, že dáte víc hmotnosti na tu konstrukci (zvýšíte těžiště) a zvýšíte riziko převrácení. Navíc zvýšíte spotřebu. Úkrok stranou je zmíněnou konstrukci provést z pevných, ale lehčích materiálů, ale tím zase zvýšíte cenu, a v důsledku pak cenu dopravy třeba zrovna do Chorvatska, a lidi vám utečou k cestovce, co bude o těch pár stovek levnější, ale s méně bezpečným autobusem ...
Tomáš Jasný
Doplnění
1) Poté, co jsem jel autobusem do Paříže a zpět jsem přísahal, že na tak dlouhou cestu autobusem už v životě nepojedu. S mými 184 cm to bylo neskutečné utrpení.
2) Mám vůz z jedné země na severu Evropy, pověstný svou bezpečností, protože chci od případné nehody odejít po svých. Autobus, který se po celkem banálním nárazu doslova rozpadne na kousíčky, je popelnice, která nemá na silnici co dělat.
SID09
Re: Doplnění
Pokud narazíte s Volvem ve 100 km rychlosti na čelně pevnou překážku, dopadnete v tom svém autíčku ještě mnohem hůř. Ze 4 cestujících budou mrtvi všichni. Z 50 lidí v autobusu to 80 % přežilo.
Johny ONeill
Souhlas
Ale je tu ještě něco o čem se nemluví.
Pokud by se to stejné (možná z jiných důvodů) stalo s linkovým autobusem, které běžně jezdí po dálnici, mnohdy v levém pruhu udržující rychlost s kmotrovskými černými limuzínami, byly by následky ještě mnohem horší. V linkových autobusech nejsou ze 75% pásy (jsou pouze vepředu, před středovými dveřmi a na zadní sedačce uprostřed) a jako bonus mívají některé sedačky bezpečnostní tyč ve výši očí.
Nehledě na to že například na trase Kladno-Praha jezdí běžné městské autobusy které mají tyče všude a ve špičce lidé stojí namačkaní po uličkách. Při kvalitě silnice R7 je to jen otázka času.
Astaroth
Re: Souhlas
Mestsky ridic krotici vyjici kraksnu co se trese jako stremhlavy bombarder asi neusne tak snadno, jako ridic komfortniho, ticheho busu na hladke dalnici.
Astaroth
je to tak
Take jsem po Belgii cetl clanek, jak zatimco osobni auta jsou navrzena jako jedinecny celek, ktery je tuhy i deformovatelny zaroven a tak se testuji za cenu zniceni mnoha kusu, tak autobusy se delaji tak, ze se nekde ve vetsi hale svari ram, osadi kola, motor (toto se koupi na trhu s dily pro nakladaky), dosadi sedacky a cele se to oplechuje a tot je vse.
Americke busy musi byt na tom lepe, protoze maji mala okenka. Nevim jak to maji v USA s busy, ale jejich vlaky maji mala okenka kvuli prisnym bezpecnostnim normam.
Camino.
Re: je to tak
Zdejsi autobusy jsou definitivne jinak staveny, navic kdyz jedou treba Greyhoundy, musi stavet a ridici se stridaji, kdyby tomu tak nebylo, budou stavkovat.
Sidonie_11
Souhlasím!
Bylo by velice zapotřebí, aby se konečně zatlačilo na projektanty a výrobce autobusů, aby se zvýšila bezpečnost! Jak sám píšete - EU se stará o kdejakou pitomost, ale bezpečnost vlastních občanů má - zdá se - poněkud na háku.
Roman37c
Re: Souhlasím!
Nažidla - "řidič neřidič" neměl na řízení autobusu oprávnění. Je logické, že takový kolos se na silnici chová jinak než felda. Dřív nebo později to zkrátka nezvládne a sletí ze silnice... Včerejší nehoda. Řidič usnul. Jakmile usne, nepomůže v plné rychlosti vůbec nic. Všechny bezpečnostní prvky počítají se spoluprací řidiče. Především musí brzdit. Za další se musí snažit vyhnout překážce. Nic z toho nedělal.
mokrykcb
to jsou žvásty..
..drtivá většina nehod busů je lidský faktor a toto nevypadá na vyjímku
po tomto je třeba tvrdě jít...jak může řidiče postihnout mikrospánek na tak celkem krátké trase do chorvatska
nějaké bezpečností prvky u busů jsou celkem prkotiny
Sidonie_11
Re: to jsou žvásty..
Musí ale za tato lidská pochybení platit tolik lidí životy nebo zdravím? Být tam nějaké bezpečnostní prvky, tak ani u Nažidel, ani v Belgii a ani teď v Chorvatku nemuselo zemřít tolik lidí!
- Počet článků 330
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3056x