Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Marek71cz

9. 7. 2012 13:34
Autobusy a jejich pasivní bezpečnost

Doporučuji výborný článek na toto téma jako určitou polemiku:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012070101

0 0
možnosti

čirokéz

25. 6. 2012 9:51
Bezpečnost

Já bych viděl cestu k vyšší bezpečnosti v elektronických systémech. Je to asi dva týdny, co jsem viděl v TV nějaký motoristický pořad, kde předváděli luxusní VW, který měl zabudován systém proti vybočení ze zvoleného jízdního pruhu a mnoho dalších vychytávek. Myslím, že zabudování takových bezpečnostních prvků do dálkových autobusů by jejich cenu až tak moc nenavýšilo.

0 0
možnosti

SID09

26. 6. 2012 7:54
Re: Bezpečnost

Příčiny sobotní tragické nehody se teprve vyšetřují, je však velmi pravděpodobné, že příčinou nebyl technický stav vozidla. Autobus BOVA Magiq nizozemského výrobce VDL splňuje zavedené standardy, kde se zpřísnily požadavky na aktivní i pasivní bezpečnost, pevnost karosérie i sedadel, které jsou vybavena bezpečnostními pásy.

Další bezpečnostní prvky budou v budoucnu následovat, jakmile se jejich vývoj dokončí a bude vhodný pro masové nasazení. Vymýšlet teď nejrůznější ptákoviny a psát o nich - co se musí, nesmí ...... je naprosto zbytečné a kampaňovité.

!!!!!!

0 0
možnosti

velký jarda

25. 6. 2012 7:14
tak tohle jsou periodické

reakce na nějakou událost. Vždycky, když se něco stane najednou se vyrojí spousta odborníků, kteří už dávno říkali že je všechno špatně. Kdyby se potopil parník na Vltavě, bude psát o rakvích na našich řekách.

0 0
možnosti

NTPT_POTRETI_ZAKAZANY

25. 6. 2012 8:27
Re: tak tohle jsou periodické

Pakliže by byl parník rezavý, chyběly mu záchranné čluny  a plovací vesty měl  mícto  korku plněny ložiskoverjma kuličkama.. a takovýto sva byl u všech lodí.. pak bych o tom psal.. Jinak, ředitele záchranky, jehož slova cituji.. toho pokládáte za neodborníka ?

0 0
možnosti

Stanislav_x

25. 6. 2012 0:17
Malý podotek

Jen malou poznámku, pokud zesílíte konstrukci, která nese střechu, tak zvýšíte pasívní bezpečnost př převrácení, ale snížíte aktivní bezpečnost tím, že dáte víc hmotnosti na tu konstrukci (zvýšíte těžiště) a zvýšíte riziko převrácení. Navíc zvýšíte spotřebu. Úkrok stranou je zmíněnou konstrukci provést z pevných, ale lehčích materiálů, ale tím zase zvýšíte cenu, a v důsledku pak cenu dopravy třeba zrovna do Chorvatska, a lidi vám utečou k cestovce, co bude o těch pár stovek levnější, ale s méně bezpečným autobusem ...

0 0
možnosti

Tomáš Jasný

24. 6. 2012 17:53
Doplnění

1) Poté, co jsem jel autobusem do Paříže a zpět jsem přísahal, že na tak dlouhou cestu autobusem už v životě nepojedu. S mými 184 cm to bylo neskutečné utrpení.

2) Mám vůz z jedné země na severu Evropy, pověstný svou bezpečností, protože chci od případné nehody odejít po svých. Autobus, který se po celkem banálním nárazu doslova rozpadne na kousíčky, je popelnice, která nemá na silnici co dělat.

1 0
možnosti

SID09

24. 6. 2012 20:50
Re: Doplnění

Pokud narazíte s Volvem ve 100 km rychlosti na čelně pevnou překážku, dopadnete v tom svém autíčku ještě mnohem hůř. Ze 4 cestujících budou mrtvi všichni. Z 50 lidí v autobusu to 80 % přežilo.

!!;-)

0 0
možnosti

villík

24. 6. 2012 17:36
K tomu bych jenom dodal:

Letadla - rakve na nebesích.  ;-)

0 0
možnosti

Johny ONeill

24. 6. 2012 17:24
Souhlas

Ale je tu ještě něco o čem se nemluví.

Pokud by se to stejné (možná z jiných důvodů) stalo s linkovým autobusem, které běžně jezdí po dálnici, mnohdy v levém pruhu udržující rychlost s kmotrovskými černými limuzínami, byly by následky ještě mnohem horší. V linkových autobusech nejsou ze 75% pásy (jsou pouze vepředu, před středovými dveřmi a na zadní sedačce uprostřed) a jako bonus mívají některé sedačky bezpečnostní tyč ve výši očí.

Nehledě na to že například na trase Kladno-Praha jezdí běžné městské autobusy které mají tyče všude a ve špičce lidé stojí namačkaní po uličkách. Při kvalitě silnice R7 je to jen otázka času.!!!!!!

1 0
možnosti

Astaroth

24. 6. 2012 18:15
Re: Souhlas

Mestsky ridic krotici vyjici kraksnu co se trese jako stremhlavy bombarder asi neusne tak snadno, jako ridic komfortniho, ticheho busu na hladke dalnici.

0 0
možnosti

Astaroth

24. 6. 2012 17:16
je to tak

Take jsem po Belgii cetl clanek, jak zatimco osobni auta jsou navrzena jako jedinecny celek, ktery je tuhy i deformovatelny zaroven a tak se testuji za cenu zniceni mnoha kusu, tak autobusy se delaji tak, ze se nekde ve vetsi hale svari ram, osadi kola, motor (toto se koupi na trhu s dily pro nakladaky), dosadi sedacky a cele se to oplechuje a tot je vse.

Americke busy musi byt na tom lepe, protoze maji mala okenka. Nevim jak to maji v USA s busy, ale jejich vlaky maji mala okenka kvuli prisnym bezpecnostnim normam.

0 0
možnosti

Camino.

24. 6. 2012 18:57
Re: je to tak

Zdejsi autobusy jsou definitivne jinak staveny, navic kdyz jedou treba Greyhoundy, musi stavet a ridici se stridaji, kdyby tomu tak nebylo, budou stavkovat.

0 0
možnosti

Sidonie_11

24. 6. 2012 16:59
Souhlasím!

Bylo by velice zapotřebí, aby se konečně zatlačilo na projektanty a výrobce autobusů, aby se zvýšila bezpečnost! Jak sám píšete - EU se stará o kdejakou pitomost, ale bezpečnost vlastních občanů má - zdá se - poněkud na háku. :-P Rv

0 0
možnosti

Roman37c

24. 6. 2012 17:03
Re: Souhlasím!

Nažidla - "řidič neřidič" neměl na řízení autobusu oprávnění. Je logické, že takový kolos se na silnici chová jinak než felda. Dřív nebo později to zkrátka nezvládne a sletí ze silnice... Včerejší nehoda. Řidič usnul. Jakmile usne, nepomůže v plné rychlosti vůbec nic. Všechny bezpečnostní prvky počítají se spoluprací řidiče. Především musí brzdit. Za další se musí snažit vyhnout překážce. Nic z toho nedělal.

1 0
možnosti

mokrykcb

24. 6. 2012 16:58
to jsou žvásty..

..drtivá většina nehod busů je lidský faktor a toto nevypadá na vyjímku

po tomto je třeba tvrdě jít...jak může řidiče postihnout mikrospánek na tak celkem krátké trase do chorvatska8-o

nějaké bezpečností prvky u busů jsou celkem prkotiny

2 0
možnosti

Sidonie_11

24. 6. 2012 17:01
Re: to jsou žvásty..

Musí ale za tato lidská pochybení platit tolik lidí životy nebo zdravím? Být tam nějaké bezpečnostní prvky, tak ani u Nažidel, ani v Belgii a ani teď v Chorvatku nemuselo zemřít tolik lidí!

0 0
možnosti
  • Počet článků 330
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3056x
Člověk, který to vidí po svém.. Píšu tady hezky zvostra od podlahy o věcech, které mě se.... ehm, sejří...