Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

Amamri

10. 1. 2010 16:48
Já jsem

měla mateřskou v roce 1985 ve výši 450Kč a nájem byl 530 Kč a také jsme museli žít. Dneska si matky mohou při mateřské vydělat neozmezeně a ještě dál děti do školky. Stát není zaopatřovací ústav. Pokud chci mít děti, musím se o ně umět postarat nejen finančně, ale i morálně. Od státu jsem nikdy neměla jako samoživitelka a podnikatel ani korunu a vychovala jsem dva dospělé a kvalitní jedince.

0 0
možnosti
KN

Karl Novak

6. 1. 2010 19:48
Matky budou i nadále dostávat ! Nikdo jim nic nebere !

Ovšem je krize, budou dostávat míň !

0 0
možnosti
JN

5alfa

5. 1. 2010 20:33
Ano, vzít peníze matkám.

Bylo zrušeno pohřebné tuším 6000, pak bylo navýšeno porodné tuším ze 6 na 16 tisíc. Protože je však ekonomicky neutrální navýšení porodného JEN o to pohřebné, pak je třeba matkám ubrat.

Každý kdo se narodí, tak umře a je jedno, zda se ty peníze dají matce, otci a nebo pozůstalým. Jinak to znamená VĚTŠÍ výdaje, než "za Paroubka".

0 0
možnosti
JNN

Jezdím na neutrál

5. 1. 2010 20:32
Já měla do roku

2003 mateřskou 2.500,-- Kč  a nenapadlo mne si stěžovat, byla jsem ráda, že vůbec něco dostanu. A museli jsme vyžít se 2 dětmi. Asi jsme se museli více uskromnit. A ještě jsme si vybavili byt a koupili auto, ovšem žádná dovolená, 6 let trávení dovolené na místním koupalištiR^. Děti si děláme pro sebe a jestli má někdo pocit: já jsem porodila dítě a teď se o mne všichni starejte a obdivujte mne, tak tudy cesta nevede... Rv

0 0
možnosti
KH

koncepce1

5. 1. 2010 20:36
Re: Já měla do roku

jistě, ale proč zrovna toto, proč není sáhnuto na rodičovský příspěvek?:-P

0 0
možnosti
R

rojack

5. 1. 2010 20:10
No autore,

to chcete říct, že když někdo chce dítě, že propočítává výši mateřské předem? A že, když to finančně nevychází, že si vezmou prezervativ? To jste tedy pragmatik.

Když jsme my měli mít dítě, vůbec jsem na výši mateřské nehleděl. Prostě chci dítě, tak v případě nedostatku si odpustím auto na leasing, tu a tam knihu, atd.

Nedělejte z matek chudinky.

0 0
možnosti
P9

pavel 99

5. 1. 2010 19:47
Dovolím si upozornit

na propastný rozdíl mezi pojmy "dávat méně" a "brát". Zkuste si někým nechat vysvětlit, v čem ten rozdíl spočívá.

A možná (byť to bude asi nad Vaše síly) si nechte vysvětlit co to znamená, když někdo něco "dává" na dluh. Tím totiž ve skutečnosti "bere", protože dotyčný "obdarovaný" to bude muset splatit a to i s mastnými úroky.:-(

Jinak by mne zajímalo, zda tyto myšlenky korespondují s "pravicovým pojetím" zodpovědnosti každého sám za sebe s minimální účastí státu - jak se občas velkohubě tituluje sama ODS.

0 0
možnosti
VH

Stará kára

5. 1. 2010 15:12
No

1. Nejsem si jist, zda při početí počítala s tím vyšším mateřským.

2. Vychoval jsem tři děti (resp. moje žena), stačila mateřská půl roku; taky jsme je uživili (a udělali bychom to znova). Rodina si musí uvědomit, jaká finanční zátěž je dítě - a přizpůsobit tomu výdaje. Jako kdokoliv jiný.

3. Když bojujete za příjem matek (či kohokoliv jiného), bojujete o výdaj nás, ostatních, nebo o omezení našich benefitů.  Teď, nebo v budoucnu.  Říkejte též, které benefity chcete omezit (když říkáte, komu je ponechat).

0 0
možnosti
RP

Robert Pospíchal

5. 1. 2010 15:16
Re: No

1. mateřská v její výči roku 2009 tu pletí už nekolik let, každý zodpovědný člověk s tím počítá 2. to je jasné, že dítě je finanční zátěž, ale jak píšu níže, prvního půl roku žena nemá šanci si přivydělat, dítě potřebuje maximální péči 3. kdyby se nerodily děti, těžko byste někdy pobíral důchod. Investice do dětí výchovy dětí je to nejlepší, co může společnost pro sebe udělat. Jedná se o nejlépe uložené peníze.

0 0
možnosti
PA

Pepan A2

5. 1. 2010 15:01
Když už jste mi napsal dole, že jsem článek nepochopil,

tak se tedy vyjádřím. Celý článek jste pojal jednostranně. Je pravdou, že stát omezil mateřskou, která je mezi okolními zeměmi výrazně nejlukrativnější (a to i s ohledem na hodně vyspělejší země).  Nezmínil jste ale jeden podstatný detail. Kromě rodin, které si pořídí dvě až tři děti,jsou tady jiní, kteří si jich pořídí třeba deset. Paradoxem je, že obvykle tyto rodiny si početné potomstvo pořizují proto, aby dojily sociální systém a ne, aby do státní pokladny přispívaly. Vzhledem k tom, že náš stát se zatím nerozhodl rozlišovat mezi těmi, kdo jsou ochotni se podílet na tvorbě společnosti a mezi těmi, kteří si z ní dělají dojnou krávu, odskákali to všichni. Nejvíce na to doplatili ti slušní, protože pokud nepřizpůsobivé rodině s mnoha dětmi omezíte jednu dávku, nezletilci se formou krádeží postarají o doplnění rozpočtu a nic se neděje. Hlavně aby bylo na automaty a alkohol. Ta slušná rodina si utáhne opasek, případně taťka "nabouchá "měsíčně o pár přesčasů více (pokud to jde).

0 0
možnosti
RP

Robert Pospíchal

5. 1. 2010 15:10
Re: Když už jste mi napsal dole, že jsem článek nepochopil,

Hovořit v souvislosti s mateřskou či rodičovstvím o lukrativní věci mohou možná skutečně jen Vámi zmiňované rodiny. Pokud někdo mateřskou nepoužívá ve prospěch dětí a prochalasá ji či naháže do automatů, to by měla přece řešit sociálka či policie. Nechápu, proč by tím měli trpět poctiví lidé, co za ty peníze nechají děti očkovat, kupují jim jídlo apod.

0 0
možnosti
K

kores

5. 1. 2010 14:46
Myslím si

to samé co vy. Bohužel, zdá se mi, že někteří zde diskutující nemají páru CO je vlastně mateřská, že je součástí nemocenského pojištění (stejně jako marodka a důchod) a od čeho se odvíjí její výše (od výše platu matky). A ke všemu to motají  dohromady s rodičovským příspěvkem.

0 0
možnosti
RP

Robert Pospíchal

5. 1. 2010 15:11
Re: Myslím si

Dík za komentář :-)

0 0
možnosti
A

agent

5. 1. 2010 13:37
Skřípu zubama nad tímto podrazem na ženy a děti,

zatímco lampasáci, policajti, bachaři, /hasiči u nich bych toleroval výjimku/ berou po 10, 15, 20 letetch renty doživotní, stejně jako lampasáci  navíc příspěvky na bydlení. Průměr okolo 10-15 ti tisíc.  Státní správa řve, když má být ubráno, ale nechce připustit, že na ní "někdo" musí vydělat! Vzal bych jim taky 20%, jako těm ženám s dětmi!

0 0
možnosti
RP

Robert Pospíchal

5. 1. 2010 13:46
Re: Skřípu zubama nad tímto podrazem na ženy a děti,

Přesně :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2107x
Člověk konzervativních politických i osobních názorů a hodnot.
_______________________________________________