- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zdravím autora.Dovolím si opravit jeden mýtus. Emisní limity se stanovují pomocí odborných komisí, jejichž významnými členy jsou i zástupci automobilek, které tak o nich spolurozhodují.
Přísné limity jsou pro zavedené značky výhodné, blokují vstup levné konkurence např. z Číny nebo Indie na evropský trh.
Pokud by se měly všechny automobily se spalovacími motory nahradit elektromobily, bylo by třeba zvýšit kapacitu elektráren.
Pokud by zůstala zachována současná struktura elektráren, znamenalo by to zvýšení zatížení životního prostředí asi o 40 %, ve srovnání se zatížením spalovacími motory.
Jde mj.o to, že doprava elektřiny na místa spotřeby je doprovázena značnými ztrátami.
Takže rozložení zatížení životního prostředí by se změnilo, ale celkově by vzrostlo.
Nic moc perspektiva, řekl bych.
Obecně s tou kapacitou máte pravdu, ale ne v ČR. Na kompletní elektrifikaci dopravy v ČR by stačil objem současného exportu elektřiny. Takže žádné emise navíc. Místo 17 miliard obratu za export by se utratilo o 60-70 miliard míň za ropu. A taky se sluší dodat, že refinérie, ropovody, atd. jsou opravdu velcí žrouti elektřiny.