Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pane Pondělíku, děkuji Vám za Vaše vzácná, statečná slova zdravého rozumu, který už v naší vlasti mnoho lidí má strach uplatňovat, nebo jim dokonce chybí. MRÁZ PŘICHÁZÍ Z BRUSELU ! Lidé jako Vy by měli jít do politiky, i když je to pro slušné povahy krutý zvěřinec....

0 0
možnosti
Foto

K75a95r96e44l 28C63a25c21h

14. 6. 2016 16:40

Co si pamatuji, tak kupříkladu v r. 1965 také na VŠCHT přijímali třikrát více studentů, než jich pak dokončilo. I to otevřeně již při imatrikulaci studentům říkali. Důvod však nebyl ten, že by chtěli získat za přijaté studenty peníze, jako asi dnes, ale ten, že vcelku správně usuzovali, že přijímací zkouška nemůže být zcela směrodatná a musí dojít k vytřídění schopných od neschopných nejlépe během prvního ročníku. Dnes ale bude možná jiný problém na takové VŠCHT. A sice, že zájem o tento obor studia již není zdaleka takový, jaký býval, neboť se mnoho zájemců o vysokoškolské vzdělání hlásí na dnes četné školy, které poskytují vzdělání v oborech ne tak studijně obtížných, ale zároveň v budoucí praxi ne tak potřebných, jako jsou právě obory technické. Pak stejně musí dojít k poklesu úrovně absolventů i při zdánlivě stejném procentním vyřazování. Také je zajímavé, že je poměrně dost studentů, kteří na takovéto náročnější škole klopotně dosáhnou na BC a poté přestoupí na Českou zemědělskou univerzitu, aby dosáhli na Mgr. či Ing., přestože o práci v zemědělství nikdy neuvažovali. To také o něčem hovoří. Nejde jim o odbornost, ale o titul a doklad o ukončeném VŠ vzdělání. Sociální inženýrství je kontraproduktivní. Jestliže někdo politicky rozhodne, že takové a takové procento populace bude mít středoškolské a takové procento vysokoškolské vzdělání, zároveň tím nastaví i laťku jeho úrovně, kde platí nepřímá úměrnost. Pak nezbyde než vytvořil třeba po vzoru USA nějakou tu Břečťanovou ligu škol, které by zaručovaly nekompromisním přístupem jen tu nejvyšší kvalitu. Jestli je to ale v našem typicky českém korupčním prostředí realizovatelné, to opravdu nevím.

2 0
možnosti
JR

J93a66n 32R76á39ž

14. 6. 2016 13:32

Pro dnešní mladé ještě připomenu jeden motivační aspekt pro snahu se dobře učit: Aby se školák mohl dostat na vysokou školu, musel absolvovat buď t.zv. jedenáctiletku nebo průmyslovku. Na tyto školy se však žák s kádrovým deficitem, jak jsem měl já (táta byl úředně prohlášen za lidově demokratickému režimu nepřátelskou osobu) nedostal, i když měl na základce vyznamenání.

Takže zbývala jediná cesta. Nejprve se vyučit dělnické profesi, pak si šplhnout u kádrováka podniku, do kterého nastoupil třeba tím, že se stal členem brigády socialistické práce, aby mu dal doporučení na střední školu pro pracující, tu absolvovat s výtečným prospěchem a škemrat, aby byl zařazen do kádrových rezerv. Když se ale do nich nedostal, neměl šanci, aby ho podnik doporučil na VŠ, což by ho na VŠ dostalo bez velkých problémů. Jinak musel spoléhat na štěstí a známé, a podávat přihlášky na různé VŠ, aby ho mimořádně přijali do řádného studia. Samozřejmě musel mít sponzory a o prázdninách makat po brigádách, neb ani prospěchové se sociálním stipendiem nepokryly náklady na živobytí.

2 0
možnosti
VH

Máte pravdu a autor blogu to nepřímo zmiňuje.

Pořád zůstává autorovo základní tvrzení (a současný základní problém): tehdy byli přijímáni (téměř) jen ti, kteří na to mentálně měli. Neměli jsme sice 90 % absolventů s maturitou, ale maturita byla skutečným vysvědčení. Neměli jsme 30 % vysokoškolsky vzdělaných občanů (píši o úplném VŠ vzdělání), ale titul už něco znamenal.

Zítra budeme všichni vyokoškoláky (neb máme přece všichni stejná práva), ale všichni budeme h... umět. No - a budeme si rovni.

2 0
možnosti