- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale budeme si do nich sedat. Variantu Vašeho dotazu vznášli lidé již nad "parostroji", později nad automobily, stejně jako nad současnými autopiloty.
(Abych byl přesný - v mém případě do nic budou sedat spíše moji potomci.)
A co teprve až by se v nějakém exponovaném místě (http://technet.idnes.cz/nebe-mezi-usa-a-evropou-073-/tec_technika.aspx?c=A140627_095956_tec_technika_vse) zbláznilo třeba jen jedno jediné letadlo a všichni ostatní letěli dál přesně podle správného programu!
Že jsou technologie sice výborné, ale dvousečné bylo vidět v roce 2009 při pádu Airbusu Air France. V okamžiku, kdy autopilot vypnul kvůli zamrzlým pitotkám, piloti nezvládli s letadlem letět. Byli totiž tak zvyklí na to, že za ně řídí většinu času stroj, že nedokázali použít zbývající funkční přístroje, což by zvládnul leckterý rekreační či sportovní pilot s doložkou pro IFR.
On je totiž stroj stále naprogramován lidmi a umí zvládnout vždy jen standardně předvídatelné situace. V jakékoli jiné situaci předává řízení předat řízení někomu. Ten, kdo většinu času bude jen pasivně sledovat budíky a bude umět jen řídící počítač nastavit, zkušený pilot spíše nebude.
Jaké jiné přístroje zjišťovaly nadmořskou výšku? A zejména: z čeho měli piloti usuzovat, že přístroje ukazují chybně?