Diskuse
Tenkrát v tom 68
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K78a17r13e13l 91C58a42c14h
Pan Šrejbr má velkou pravdu v nezastupitelské roli rodiny při výchově, vzdělanosti a informovanosti. Dějiny, tak jak se učí na školách, byly vždy tendenčně podávány, aby to korespondovalo s oficiální politickou státní linií. Je tedy zcela jasné, co jsem kupříkladu já slyšel v hodinách dějepisu o dějinách posledního století, když jsem navštěvoval školu v 50. - 60. létech. Naštěstí jsem měl maminku, která se mnou o mnohých dějinných událostech mluvila tak, jak je skutečně zažívala ve svém životě. Když jsem si pak po r. 1989 přečetl knížku Pavla Tigrida - Průvodce inteligentní ženy po vlastním osudu, mohl jsem jen konstatovat, že prakticky vše, co jsem četl v této knize, jsem znal tak, jak to Pavel Tigrid napsal, již z vyprávění své maminky.

K23a78r49e63l 27C43a70c45h
Nezastupitelné - chybička se vloudila. Omlouvám se.
K87a27r38e91l 89Š62r49e49j81b71r
karma. Snad jen bych upozornil na nezastupitelnou roli rodiny při výchově, vzdělanosti a informovanosti, a to včetně dějin. Škola nezařídí vše.
J41i73r92k64a 81L20i78b52e55ň29s88k16ý
Pěkně napsané - staré téma. Učitelé říkají, že na moderní dějiny není čas. Což je směšné, protože ty jsou nejdůležitější - dejme tomu 20.století by měl každý student dobře znát. Ostatně si myslím, že na to, kolik nás stojí věda, tak historie stagnuje. Analýzy historie by totiž měly zohledňovat i dobový kontext, na který se vesměs - tradičně - v dějepise kašle. Jaký kontext? Tak třeba ekonomii nebo psychologii. Je totiž docela zajímavé, jaké ekonomické páky rozhodly o válce a jejím konci nebo jaký byl psychologický profil Hitlera, Stalina, Churchilla, japonského císaře nebo Roosevelta. Dějepis by prostě měl být jednak více antropologický a jednak i například ekonomický, asi i sociologický! Snad to napadlo Finy, kteří zahajují nový projekt - zrušení učebních předmětů na středních školách. Myslím, že to časem napadne i Čechy a Moravany, tak třeba příští generaci, co teď chodí do školky?

J73i22ř94í 11Ř22e73z32n34í76k
Přece jenom celý dlouhý vývoj Homo sapiens si zaslouží kapánek více pozornosti než poslední jeho vteřina, která stejně není vysvětlitelná bez těch předešlých čtyřiadvaceti hodin.

J81i41ř93í 55H84e65r39m25á66n63e30k
Já si myslím, že pokud se o roce 1968 učí, tak pravděpodobě úplně jinak, než jak jsme to zažili.
Ale, ono je to tak vždy.
K30a57r10e39l 29Š23r67e52j48b90r
tak naštěstí se to neučí "pohermánovsku", tedy, že jsme si za ty ruský tanky u nás mohli vlastně sami, že Jiří?

R25a26d97k20a 63K78i94e61l36b74e59r46g33e58r41o97v18á
zkrátit pravěk, starověk a středověk na rozumnou kompromisní mez a mít čas na dějiny posledních sto, sto padesáti let, které zasahují nějakým svým počinem nebo řešením do dneška jako výsledku...
ale hlavně...nepřistoupit na,,zbytečnost znát a pochopit nějaké události,, jen proto, že jsme my ,, velcí,, zklamaní a že to pak třeba bylo jinak. Vyprávět. Neříkat, já si to nepamatuju... je to stejně všechno jinak a passé
:).
M95i54r49o36s87l64a67v 84Š26m21e65j81k98a16l
Moudré, pravdivé. S Vámi bych se rád sešel, nebo si alespoň dopisoval.
- Počet článků 12
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1017x