Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

jsoud

5. 3. 2010 20:41
Žluťáci sobě.

Není náhoda, že se v Česku dnes lze setkávat s názory, které Češi vyznávali v druhé polovině devatenáctého století. Proč stávkovat? Neviditelná ruka trhu a poslanců nás přece spolehlivě ochrání před zbrklými skutky.   Žijeme přece v zemi, kde si nedovedeme již minimálně 65 let vážit zkušeností předchozích generací. A v letech 1948 - 1989 jsme zapomněli k čemu jsou dobré odbory. Ti ostatní, kteří to ještě nepochopili chtějí dobrovolně prodělat sebetrýznění a bičování "důtkami" a také trochu věří po vzoru pomýlených soudruhů na světlé zítřky, které jim slibuje ODS a TOP09. Problém je v tom, že pokud by se podařilo ušetřit nějaké peníze z rozpočtu, tak není nikde napsáno, že budou využity účelně!

Autor by spíše měl poděkovat dopravákům, že našli odvahu přemýšlet o stávce. V roce 1911 se v Praze konala třídenní stávka dopraváků a byla i prospěšná pro zúčast. stávkující a vlastně i pro jiné zaměstnance.

0 0
možnosti
RL

Lionel.r

5. 3. 2010 18:39
Odboráři

všudě na světě jsou haldy zaměstnanců, kterým pár vychytralých předáků ukazuje, jak se mají špatně, berou si za to od nich pravidelné příspěvky (odborářský předák zpravidla nepracuje, žije - a dobře- na úkor členů) a občas vymyslí stávku, která sice nikomu nepomůže, ale mnohým a mnohému uškodí.

Zkuste si při hledání nového místa ve svém životopise napsat: jsem členem odborové organizace těchatěch! U žádného normálního zaměstnavatele nepochodíte. A ti nejchytřejší se ještě budou dotazovat na Vašem předchozím pracovišti. Protože odbory jsou bolševický mor!;-€

0 0
možnosti
BH

BoboHml

5. 3. 2010 14:20
Mám dotaz,kdo tomu rozumí:

1)dotují se dráhy,protože jsou celkově ztrátové?

2)dotují se,aby provozovali ztrátové tratě?

V bodě 1) rejižky blbost

V bodě 2)já s nimi problém nemám

0 0
možnosti
MS

BingoXX

5. 3. 2010 14:31
Re: Mám dotaz,kdo tomu rozumí:

Veřejná osobní doprava je ztátová všude na kolejích i na silnici.  Aby stát ve svém vlastním zájmu tuto dopravu zajistil, hradí dopravcům jejich ztráty z této dopravy ze zákona. Součástí této úhrady je i přiměřený zisk pro dopravce, z kterého pak má právo poskytovat i benefity. Odpověď je , že dráhy se dotují,protože stát chce, aby na určených tratích byla provozována doprava ve veřejném zájmu,která je a vždy bude ztrátová

0 0
možnosti
RP

radim36

5. 3. 2010 13:53
teoretický propočet podle sociální demokracie.

To já vím, že propočet ztráty způsobený režijkami je jen teoretický, že kdyby byly režijky zrušeny, spousta lidí by si místo nich nezakoupila nic. Jenomže přesně takovými teoretickými propočty obhajujou hlavouni sociální demokracie svoje úmysly zvýšit daně, zvýšit poviné odvody a vůbec vyždímat z běžného občana, co to jen jde.....A na upozornění, že tyto propočty jsou jen teoretické, nereagují a dál si melou svou......

0 0
možnosti
MS

BingoXX

5. 3. 2010 14:12
Re: teoretický propočet podle sociální demokracie.

pokud vím, tak ČSSD  nechce ždímat běžné občany, ale naopak ty výjimečné s vysokými příjmy a firmy.... naopak běžné občany už vyždímala ODS s koaličníky za minulé 3 roky a to pořádně

0 0
možnosti
MS

BingoXX

5. 3. 2010 13:22
Jediné v čem máte pravdu je poslední věta,

 ostatní jsou naprosté žvásty a vaše výpočty dokazují vaši naprostou hloupost, když sčítáte jablka a brambory a vychází vám z toho pomeranče.

 Ekvivalentem režijky není žádná Gold karta, protože ta je na první třídu, režijka žádný ekvivalent nemá. Dále režijka je osvobozená od daně z příjmu a tedy se z ní žádné odvody neplatí. Vaše vypočtené 4 miliardy jsou děsivým dokladem vaší hlouposti.

Státem hrazená ztráta se pohybuje kolem těch 8 miliard a rád bych znal váš názor na MHD v Praze, kde roční ztráta dorovnávaná magistrátem pro DPMP je 9 miliard. Tam jdou také vaše daně a to vám zdá se nevadí ani trochu.

A na závěr vás potěším, ČDS což je Česká daňová správa dnes vydala verdikt, podle kterého se ve zvláštním DPH mají danit jen režijky ZAMĚSTNANCŮ a  NEDANIT  režijky rodinných příslušníků a důchodců, protože tito nejsou v žádném vztahu k zaměstnavateli uvedeném v §36a novely .

0 0
možnosti
RP

radim36

5. 3. 2010 13:59
Re: Jediné v čem máte pravdu je poslední věta,

Jestli režijka žádný přesný ekvivalent nemá, tak se jako ekvivalent musí brát nejbližší komerční jízdenka, se kterou se dá v případě potřeby jezdit stejně jako s režijkou, jenom za svý.  Jednoduché jak facka, stačí trochu přemýslět.

Režijka patří do kategorie benefitů "naturálie prodávané zaměstnancům za nižší cenu" a tam se benefit daní i ze strany zaměstnavatele i ze strany zaměstnance stejně tak jako se z něho odvádí zdravotní a sociální pojištění (daň). Problém je jen, z jaké urovně ceny se to bude danit.....

0 0
možnosti
RR

rezjir

5. 3. 2010 13:07
Propočet, že

"České dráhy stojí tento benefit každoročně až 4 miliardy 350 miliónů korun!!!!!!!!" by platil tehdy, kdyby kapacita ČD byla zcela naplněná. To znamená, že by nezbylo ani jedno místo pro ty železničáře, všechna místa by by byla obsazena řádnými cestujícími.

0 0
možnosti
JN

Ivcera

5. 3. 2010 12:42
Ten člověk spadl z višně

stejně jako naši poslanci. Mám režijku a za rok soukromě projezdím tak za 100Kč, manželka cca za 60,- Nejvíce ji používám na služební cesty. Ty by mi podnik proplatil i kdybych ji neměl. Takže ji mám více, či méně z pohodlnosti, že nemusím kupovat lístky a skočit na vlak tehdy když potřebuji. A to nejsem sám kdo ji takto používá. Nikdo nemůže myslet vážně to, že by všichni majitelé režijek zaplatili nějaký nesmyslný poplatek jako daň za něco co není reálné. Spíš je to stálý folklór tohoto národa "Chcípla mě koza, ať tedy sousedovi chcípe také." Korunu tomu nasazují ti páni poslanci, kteří mají nejvíc máslo na hlavě. Nejhorší je to, že jim to lidi žerou. Doslova rozhazují peníze plnými hrstmi a pak tvrdí, že tento stát zchudne když se mámám vrátí mateřská, invalidům důchody a nádražákům zůstanou režijky.  Až se zase pan Polášek probudí a někde něco uslyší, tak by bylo vhodné aby použil zdravý úsudek.

0 0
možnosti
PV

vsw

5. 3. 2010 12:49
Re: Ten člověk spadl z višně

Folklorem lidi vaseho typu je 'poslanec ma od statu kozu, ja ji chci mit take'. Faktem ovsem je, ze jste jeden jako druhy, poslanec  za 18 a zeleznicar za 20 bez dvou.

0 0
možnosti

cerny109

5. 3. 2010 12:31
Karta IN-Gold

Jen pro informaci karta In-Gold platí v 1. i 2. třídě a na 50% slevu na místenky.Železničář má včetně rodinných příslušníků nárok na 12 jízd za rok až po 20 letech u ČD. Takže cena 22 000 Kč je zavádějící.

0 0
možnosti
PV

vsw

5. 3. 2010 12:44
Re: Karta IN-Gold

Jezdim denne do prace vlakem v rychlicich EC v prvni tride, stejne jako nemalo zeleznicaru. Jsem jeden z dvou tisic "stastnych" majitelu ingold za 22k, oni tahaji jen karticky a zadne dalsi lupeny k tomu (pokud se stane ten zazrak, ze je pruvodci krome 'ahoj' i kontroluje).

0 0
možnosti
G

graifer

5. 3. 2010 12:27
Nezáviď

a staň se i ty železničářem!;-D

0 0
možnosti

Stanislav Ševeček

5. 3. 2010 13:11
Správně!

Sovětská žena v dopravě náš vzor!

Modrá armáda vstříc vítězství komunismu!

Širokorozchodnou až do Prahy!

0 0
možnosti
JN

5alfa

5. 3. 2010 12:10
No to jsou teoretické počty.

Není třeba hájit odboráře a tepejte a tepejte. Ale zkuste u toho i myslet. Za komerční cenu by si odborřii nekoupili 4x Zlatou režijku po 22 tisicich.

Pokud by zaměstnanci Škodovky měli nárok na auto pro každého člena rodiny za 1/100 ceny, taky bude mít každej člen domácnosti jednu Škodověnku. Ale pochybuji, že za reálné (respektive reálnějsí ceny) má nějaký zaměstnanec doma ve vlastnictví více jak dvě Škodovky... ;-D

Takové úvahy jsou jen teoretické počty a pak Vám vyjde to, co chcete a potřebujete. Jako vzdělaný člověk byste měl mít ponětí, že pokud něco stoji 250, tak se toho prodá MNOHEM více, než když to stojí 22 tisíc. Zatím se chováte jako protipirátská unie, která když zjistí, že si od Vás stahlo zadarmo film 5 tisíc lidí, tak kalkulují "škodu" 5000x cena v nedražším multiplexu nd Floridě s Colou, Popcornem a panákem něčeho ostřejšího dohromady...

0 0
možnosti
  • Počet článků 84
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2305x
Člověk vyčnívající a jedinečný tak akorát, kterého občas něco zaujme tak, že o tom napíšu.

A jakožto dlouhodobě nezaměstnaný projektant, technolog a vůbec obecně "člověk technický" , schopný a ochotný okamžitě nastoupit do práce, se ve svém věku 50+ směji údajnému nedostatku technických odborníků.