- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a nechápou , že vlastně stát chce vybírat peníze za vodu která ještě nenapršela.
Teď jsem si přečetl kousek diskuse a pro níže diskutujícího.
Stát nikam ty peníze nedává , takže nemůžou nikde chybět. Naopak stát chce vybírat jakési daně z něčeho s čím nemá nic společného a už si je započítává do rozpočtu.
Podle zákona o dani z příjmu je rozdíl mezi běžným a zvýhodněným jízdným výslovně jakožto naturální příjem osovobozen od daně z příjmu. Zákonodárce tedy již dříve dal jednoznačně najevo, že jízdní výhody jsou příjmem. Poslancům se tedy podařil legislativní paskvil, když naturální příjem zatížili ještě daní z přidané hodnoty. Příjem zároveň považují za službu.
Na rozdíl od jiných naturálních příjmů. Například služební vozidla, které mohou zaměstnanci firem používat i pro soukromé použití, jsou naturálním příjmem, daní z příjmu zatíženy jsou, daní z přidané hodnoty zatíženy nejsou. V tomto případě použití služebních vozidel pro soukromé účely službou není.
Zjevně nesystémový přístup nutně musel rozlobit odboráře, kteří útok politiků na jízdní výhody vnímají jako snížení svých příjmů a jasnou diskriminaci.
aby mohla PS zrušit vadnou část zákona o DPH na základě vládního návrhu.... tak vidíte, vy modří nadšenci, že se stávka vyplatí.
že ty benefity má pouze menšina pracujících.Většina nemá nic.Takže by měli zůstat v klidu.
pozoruji, že nějak nikdo neví, oč vlastně jde. Nejedná se totiž o zdanění benefitů tak, jak to vyplývá z vašeho článku, ergo z daně z příjmu. Benefity, o které jde, mám na mysli režijky jmenovitě, jsou zatíženy DPH, ale to byly vždycky. Nyní jde o to, že nekdo vymyslel, že to DPH nebude z ceny, kterou zaměstnanec za tuto legitku zaplatí, ale z jakési vymyšlené rádobykomerční ceny, kterou nikdo nebyl schopen kalkulovat. prostě si řekli, že cena volné nejdražší karty na dráze je dvacet tisíc, tak se bude platit DPH z dvaceti tisíc. Jenže, někdo na jízdenku jede jednou za půl roku, někdo, kdo jezdí vlakem do práce, do školy, denně, někdo tak za ok najezdí 1000 km někdo 20 tis. km a přitom cena za km prostě neexistuje. A i ta nejdražší komerční karta nemá kalkulaci na nějaké počty km apod. A o to jde. Nikdo by se nebránil platit za legitku třeba i více a s DPH z této ceny, ale to, z jaké ceny něčeho nesrovnatelného ten základ DPH vytvořili je postavený na hlavu.
takže opravdu stávajícím stavem stát o nic nepřijde. Viz níže, vlaky a mhd jezdí tak jako tak podle jízdního řádu, i kdyby měly být poloprázdné.A nevidím nic špatného na tom, když podnik poskytuje svým zaměstnancům služby za zvýhodněné ceny.Když to nepálí podnik, proč se po tom sápe stát ? Protože pořád chce ždímat lidi. A tento způsob je opravdu hnusný a zákeřný. Tak ať ty režijky zdraží nebo je postaví naobdobě legitek pro lidi se slevou a je to. To by nejspíš nikoho nepobuřovalo. Všihni jen vidí, že jsou režijky zadarmo, ale nejsou. Režijky se platili a platí.
Pokud opravdu budou stávkovat, navrhuji benefit pro ostatní -
za každou hodinu stávky nebudeme od úterka 1 den platit jízdné.
jako benefity lze možná označit milionové opce a akcie, které dostávají manažeři a dozorčí pracovníci(najmenovaní vládou a parlamentem) do státních podniků.Nebo třeba desetitisícové náhrady poslanců.Ale o ně se nejedná.Takže, o co jde?Jednak o režijní průkazky pracovníků DP. Kolikpa stojí taková měsíční průkazka? Odhadem tak 300-400Kč (kromě Prahy). Podnik to nežere, spoje musí jezdit stejně i třeba naprázdno. takže jen eŕár příjde o bratru 60-80Kč měsíčně. hrůza, co?
A kausa stravenky??? proboha, podívejte se do zákoníku práce, ona je to povinnost zaměstnavatele.§ 236(1) Zaměstnavatel je povinen umožnit
zaměstnancům ve všech směnách stravování.. (2) Bylo-li to dohodnuto v kolektivní smlouvě nebo stanoveno ve vnitřním předpisu, poskytuje se zaměstnancům stravování.. Žádné benefity, plnění zákoníku práce, proboha. Ve velkých podnicích mají vlastní kuchyně a jídelny, ty malé vydávají stravenky do restaurací..
kdo rekl, ze zamestnavatel musi umoznit stravovani zrovna formou stravenek ? pokud dostanete pulhodinovou prestavku na obed, byla litera zakona splnena, a za co si ten obed poridite, je vas problem, nikoliv zamestnavatele.
Poslanci a soudci si taky na chleba nenechaj sahnout, a nejen oni.
A kdo zavidi, muze si zalozit v podniku odbory a vybojovat si totez. Patrim k profesi, ktera nema ani rezijky, ani deputat, ani sluzebni auto ci stravenku ......... a preji kazdemu at ma to, co si vybojuje.
Jistěže bojuješ zákonými prostředky, ale toto je politická levicovo-paroubkovská zlodějnaŽeleznice je trochu jiná kapitola a jestliže nepožaduješ narovnání pokřivených socialistických vztahů, tak tu nemel a zařaď se mezi somráky.