Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

kaktusak

26. 8. 2010 22:42
Dálnice prodražuje neschopnost podnikatelů

Kdyby byl podnikatel schopný, zajistí si práci tak, aby jednotlivé akce na sebe plynule navazovaly.;-D

0 0
možnosti
RP

radim36

27. 8. 2010 12:05
Re: Dálnice prodražuje neschopnost podnikatelů

Schopný podnikatel se určitě snaží to tak udělat, ale ne vždy se podaří.

V té souvislosti bude zajímavé to šetření co zavádí Bárta, kolika  firmám se zvýší náklady, protože budou muset propouštět stálé zaměstnance  a dávat jim odstupné.

0 0
možnosti
J

jajajajajajajajajajajajajajajaja

26. 8. 2010 18:17
Člověče na co si to hrajete?

Zaměstnanec = nevolník?I přes existenci zákoníku práce ho zaměstnavatelé porušují,pokud by nebyl,stali by se z nich novodobí otrokáři.Zaměstnavatel není lidumil který se stará o to aby se lidi doma nenudili a tak jim vymýšlí činost a ještě se nima dělí o své peníze,je to někdo kdo má nápad,ale bez pomoci zaměstnanců to není schopen uskutečnit a pokud mu zaměstnanec nevydělá nejméně 100 000,-kč za měsíc,za což mu dá 15 000,- tak ho prostě propustí zákoník nezákoník!Tak si laskavě přestaňte hrát na tvrdého pravičáka teoretika a stoupněte si nohama na zem!Nežijete v právním státě ale v České republice za vlády dinosaurů Kalouska a Nečase a amatérů Johna,Bárty a spol..Rv

0 0
možnosti
RP

radim36

27. 8. 2010 12:02
Re: Člověče na co si to hrajete?

Já to vidím tak, že nesamostatný závisle uvažující člověk bude v zaměstnání vždy otrokem, zaměstnavatele, odborářů, socialistů , populistů a to i kdyby výtisk Zákoníku práce  měl 50 tisíc stran a vážil 50 kilo.

Samostaně uvažující nezávislý člověk žádný Zákoník a takzvané sociální výdobytky nepotřebuje, protože vždy si svoje vydobude sám. A to, co zrovna potřebuje a co jemu vyhovuje,Zákoník práce a další "výdobytky ho spíš omezují.

0 0
možnosti
PH

Firefanatic

26. 8. 2010 17:08
Spíš nedostatek konkurence

České dálnice prodražují podle mě spíš tyto dvě základní věci:

1. Kartelové dohody mezi stavebními firmami

2. Nesmyslně nákladné provedení.

Neoficiálně je nový úsek dálnice D11 projektován na rychlost 230 km/h. To znamená strašná kvanta převážené zeminy kvůli minimálnímu povolenému stoupání/ klesání a olbřímým - a naprosto zbytečným - poloměrům zatáček. Samozřejmě se tím dálnice i prodlužuje. Taky kolikrát vidím dálniční most přes malou silničku, který je samozřejmě XY krát dražší, než kdyby byl most na té silničce. Vůbec často stavíme nesmyslné množství mostů a tunelů. A to nepočítám skutečnost, že jezdíme ve 2 pruzích, ale stavíme pruhy 3.

0 0
možnosti
B

beda24

26. 8. 2010 18:18
Re: Spíš nedostatek konkurence

oni taky existují technické normy a kvylitativní požadavky, kde je určeno, jak může dálnice vypadat, aby se mohla jmenovat dálnice

0 0
možnosti
A

agent_A54

26. 8. 2010 16:51
Jeden nápad

Máme tady úřad pro výzkum a harmonizaci cen ve stavebnictví. Ten tedy ať pravidelně vydává aktuální ceníky stvebních materiálů a prací, a aby tyt byly na internetu a všude k dostání. Z těchto nechť vychází soudní znalci a udělají předem ocenění na kolik dle projektu daná stavba vyjde. Úřady ať pak na tuto cenu vyhlašují výběrová řízení s tím, že vyhraje ta firma, která se nejvíce přiblíží k té ceně a bude schopna dané zadání splnit v předpsané kvalitě a v dohodnuté lhůtě. A uzákonit, že nabídky vyšší než 10% od odhadu musí být předem odmítnuty.[>-]

0 0
možnosti
RP

radim36

26. 8. 2010 16:54
Re: Jeden nápad

Vydávat závazné ceníky prací a materiálu bylo možné jen za socialismu, kdy byly všechny tyto ceny stejné v Praze a i v nejposlednější vesnické Lhotě.

Dneska to nejde.

0 0
možnosti
H

hafusak2

26. 8. 2010 16:06
Jenže jako první bod řešení

by muselo být po vzoru rozumných států zřízení Ministerstva veřejných prací, které se stará o výstavbu a také o správu státního majetku. U nás se dohadují ministerstva a kraje, firmy a pod. Pokud to vše nebude pod jedním komandem, jednoduché a přehledné, tak se těch astronomických cen nezbavíme. A mimo jiné: byl jste někdy Vy sám zaměstnán na dobu určitou? Umíte si představit, co je to za problém, třeba si sjednat hypotéku nebo jiný úvěr na delší dobu? Kdo nemá trvalé místo, s tím se banky vůbec nebaví.

0 0
možnosti
RP

radim36

26. 8. 2010 16:51
Re: Jenže jako první bod řešení

Spousta OSVČ pracuje projektovým způsobem neboli na dobu určitou. Mimo jiné skoro všichni, kdo se živí přes autorský zákon.

Půjčky a hypotéky pro tyto lidi jsou, jen je třeba trochu víc hledat a podmínky jsou o něco přísnější. Jinak si myslím, že spousta lidí půjčky přeceňuje. K čemu je půjčka či hypotéka, když po 10 - 20 let musím v noci trnout, aby někdo z rodiny neonemocněl nebo firma, ve které dělám, nezkrachovala a banka si ten barák nebo byt nevzala ....

U zaměstnanců pracujících na dobu určitou nebo na DoPV je to zatím jiné, protože u nás takhle až na malé výjimky vesměs pracují pouze loseři, pokud by ale takhle začalo pracovat víc schopnějších lidí, nabídka půjček a hypoték be se určitě objevila.

0 0
možnosti
PH

petrph

26. 8. 2010 15:54
já bych spíš řekl

Že stavby dálnic prodražuje spíš český systém povolování a investování dálnic. Jako samostatnou investici se považuje kilometrová spojka, nová křižovatka , most. každá z těhle ministavbiček se desítky let projektuje, povoluje, projednává se záchranáři , pak se to staví.. Nebo když už tak se naprojektuje celá stavba ale poněvadž nejsou finace, povolení, tak se staví po úsecích, dostaví se úsek, ukončí se , zvytek plánované trasy se napojí objíždkama na stávající okresku.Stavební firma jde jinam nebo musí propustit dělníky. To je pak jasný že režijní náklady jsou obrovské.

Jo kdyby se prostě řeklo, tady je trasa Praha - Ostrava , rozjeďte buldozery a makejte dokud to nebude hotový....

:-)

0 0
možnosti
RP

radim36

26. 8. 2010 16:56
Re: já bych spíš řekl

Těch děr, kde unikají peníze, bude asi víc.

0 0
možnosti
JD

Janulice78

26. 8. 2010 15:46
no

to bych ani nerekla. Spis je problem pro zamestnance, ze se smlouvami na dobu urcitou a s dohodami prace, vlastne ztraci sanci poridit si vlastni bydleni, protoze bud by museli mit za zadkem zabezpecenou rodinu nebo krast. Ale vlastne, bydlet v pronajmu je tak vyhodne. Clovek se muze stehovat za praci, stehovat sebou rodinu. Az na to, ze tu nejsme v USA a mame vsechno v "dochazkove" vzdalenosti.

0 0
možnosti
R

Re.pe.te

26. 8. 2010 15:36
Pane autore,

mám pocit, že jste snad z jiného světa. Nikdo přece nikomu nebrání, aby si vzal zaměstnance na dobu určitou nebo na dohodu o provedení práce.

Pokud chcete zlevnit státní zakázky, doporučuji

a) omezit jakákoliv znevýhodňující kritéria (např. vzdálenost firmy od místa plnění, zkušenosti s velkýma zakázkama, kde se dokladují zakázky za několik posledních let, z nichž každá několikanásobně překračuje částku soutěžené zakázky, atd...)

b) výběr  dělat formou elektronické aukce, stejně, jako to dělají např. pojišťovny a mnohé další firmy...

0 0
možnosti
C

certik_bertik

26. 8. 2010 15:33
tohle

jsou jenom drobky, zásadní problém je ta bájná "Prosperující a úsporně a efektivně fungující stavební firma" což není ani jedna z těch povedených firem co dostává všechny státní zakázky

0 0
možnosti
B

beda24

26. 8. 2010 15:28
blbost

najímat zaměstnance podle místa stavby je blbost. ano možná pár pomocnejch sil, ale základ musíte mít svoje vlastní "kvalitní".

firma, které se povede sestavit kvalitní stavební party se jich zbavuje opravdu nerada.

0 0
možnosti
RP

radim36

26. 8. 2010 17:03
Re: blbost

Já jsem se  o místu stavby nezmiňoval. Pro lidi, kteří by byli trvale zaměstnáváni trvale na dobu určitou by bylo jedno místo stavby celá republika , neli ještě větší prostor.

Co se týká stavební firmy, u té je právě přirozenější mít menší množství stálých osvědčených kvalifikovaných zaměstnanců a větší množství jen po dobu projektu najmutých méně kvalifikovaných lidí nebo specialistů. Protože záleží, na čem se zrovna dělá, jeden měsíc je práce třeba pro stovku lidí, další měsíc je práce třeba jen pro 20 lidí. V současnosti to stavební firmy řeší tak, že zaměstnávají trvale třeba 30 lidí, takže jeden měsíc se na pracovišti ztrácejí, další měsíc jinde zase přebývají....

0 0
možnosti
  • Počet článků 84
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2305x
Člověk vyčnívající a jedinečný tak akorát, kterého občas něco zaujme tak, že o tom napíšu.

A jakožto dlouhodobě nezaměstnaný projektant, technolog a vůbec obecně "člověk technický" , schopný a ochotný okamžitě nastoupit do práce, se ve svém věku 50+ směji údajnému nedostatku technických odborníků.