Stoprocentní pokrytí kabelovou televizi? Proč ne, tvrdí UPC

Vypnutí analogového terestrického vysílání v Praze se blíží, a proto náš největší kabelový operátor UPC Česká republika troubí na poplach. Přitom slibuje nemožné - stoprocentní pokrytí digitálním signálem.

V Praze skončí 30. dubna analogové pozemní vysílání kanálů ČT 1, Nova a Prima z městského vysílače Žižkov. Tedy pokud se nic zvláštního nestane a naše česká komerční jednička nevytáhne nějaký trumf z rukávu, kterým by pražskou digitalizaci zbrzdila. Této skutečnosti proto využil kabelový operátor UPC Česká republika a svým zákazníkům, kteří si ještě nepořídili jeho službu UPC Digital, začal do schránek posílat dopis, v němž jim slibuje bezproblémový přechod na digitální vysílání.

Výhodou pak má být podle operátora především jednoduchá objednávka, stačí prý jediný telefonát, SMS nebo e-mail, odpadají problémy s instalací a koupí set-top-boxu a samozřejmostí je ta digitální kvalita, což je pojem, který se bohužel mezi lidmi pevně zakořenil. Toto spojení lze však do laického slovníku možné přeložit jako číslicovou kvalitu, tedy nesmysl. Ještě, že je pak za pomlčkou připojeno vysvětlení v podobě ostrého obrazu, sytých barev a čistého zvuku.

K pousmání je pak elektronický programový průvodce (EPG) na sedm dní dopředu a všechny celoplošné programy. To je přece standard, který právě digitální vysílání přinese všem. Bezesporu však bystrého člověka jistě zaujme informace v horní levé části dopisu, kde je vedeno, že digitální vysílání od UPC zajistí stoprocentní pokrytí. Ano, to je sice pravda, ovšem v případě jiného produktu, služby UPC Direct, tedy satelitu.

Jak jsem zjistil, a o něčem podobném informoval nedávno také státní informační web Digitálně.tv , prodejci si při nabízení digitálního kabelu od UPC jsou schopni vymyslet doslova cokoliv, aby produkt neinformovaným lidem prodali. Bohužel jim i občas tvrdí doslova takové bludy, že pokud si UPC Digital nepořídí, přijdou o signál televize. Nejeden člověk z mého okolí, především šlo o něžné pohlaví,si tuto službu pořídil, jen aby měl s tou digitalizací už pokoj.

Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv službu, loučení s vámi bude tentokrát stejné, jako na konci dopsiu UPC - s přáním dobré zábavy.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Reakce tiskového mluvčího UPC Františka Maliny na zde zveřejněný text:

Informačně 100% digitálně pokryto je opravdu myšleno pro UPC Direct. Logo je zastřešující nad celou digitalizaci pro UPC, nikoli písemný (nemožný) příslib pro občany Prahy. Kdo je na síti, může mít digitál přes kabel, kdo není tak přes satelit.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lukáš Polák | neděle 1.3.2009 17:28 | karma článku: 15,25 | přečteno: 3557x