Cool týden s Primou

Tento týden byla novinářům představena česko-slovenská mutace prestižního módního kanálu Fashion TV. Událost, která by jistě zvedla velkou vlnu zájmu, kdyby však svůj nový program nepředstavoval ještě někdo, společnost FTV Prima, provozovatel TV Prima.

Tento týden byl beze sporu ve znamení nového kanálu české komerční dvojky, který se jmenuje Prima Cool, někdy bývá nesprávně označován také jako Cool TV. Televize ho tak možná může označovat v promo materiálech, ale jméno, které je zapsané u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), už nezmění. První informace o něm se objevily koncem loňského roku, ale až díky informacím, které přinesl odborný týdeník Marketing&Media, bylo jasné, že půjde o kanál především pro muže.

Abych se ale dostal k tomu, proč byl právě končící týden ve znamení nového kanálu. V pondělí přinesl náš server DigiZone.cz jako první konkrétní informace o programu . Přesto, že v tu dobu jsme měli k dispozici již více informací, nebylo možné zradit náš zdroj, a proto jsme pustili pouze něco. Přesto článek vzbudil velkou vlnu zájmu mezi českými médii. Pasáže z našeho textu použil např. i bulvární deník Šíp, který přinesl jak jinak než bombastický článek s titulkem Primě unikl program druhého TV kanálu . Je sice pravda, že list nikoho necitoval, na druhou stranu informace nemohl mít od nikoho jiného.

Potěšila mě zvláště skutečnost, že informace se např. dostala také za naše hranice. Standardem bylo převzetí zprávy našimi kolegy ze slovenského serveru Mediálne.sk , mnohonásobně více mě však potěšilo, že jsem náš text viděl také na webu Broadband TV News . Bohužel ne každé internetové stránky se ale zachovaly férově. Např. Prima Web , který je oficiálním komunitním serverem české komerční dvojky použil naše informace bez toho, aby uvedl zdroj. Samozřejmě jde o fanouškovský web, se kterým Prima určitě spolupracuje, naneštěstí právě pro něj vyšel text ve stejný den a byla zde použitá také stejná větná spojení a fráze.

Vydání článku 2. dubna ale nebylo náhodou. Prima totiž právě v 10. týdnu roku 2009 svůj kanál Cool představovala na tiskové konferenci  5. března, a ta byla opravdu velmi netradiční. Novináři se totiž sešli v jednom z bytů nedaleko náměstí Republiky a ládovali do sebe pizzu a přitom konzumovali třeba colu nebo rovnou pivo. V pohodové a příjemné atmosféře se mohl každý přesvědčit, že vedení televize to myslí s tímto kanálem opravdu vážně a vkládá do něj velké naděje. Není se také čemu divit, hity jako Big Bang Theory, Futurama nebo Heroes k obrazovce určitě přilákají. Teď je ovšem otázkou, zdali hlavně cílovou skupinu, když je na internetu už teď k dispozici v originále třeba téměř kompletní třetí série Hrdinů.

Vše pak vygradovalo nedělním večerem, kdy Prima na svém druhém kanále spustila promo smyčku, která má sice přibližně pouze minutu a půl, ale dává divákovi poměrně jasnou představu o tom, jak bude tento kanál vypadat. Z toho, co zatím bylo vypuštěno, to vypadá, že Prima dvojka bude opravdu Cool a mohla by být konečně kanálem, kterému by se alespoň trochu mohlo podařit přesvědčit diváky o tom, že zábavu a komerci tu umí prodat nejen Nova. A o tom, že Prima svému novému děťátku opravdu hodně věří, svědčí i fakt, že počáteční investice se pohybuje okolo dvou a půl až tří a půl miliardy korun.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lukáš Polák | neděle 8.3.2009 21:00 | karma článku: 11,56 | přečteno: 1621x