Co se dělo během 38. týdne na poli digitální televize

Rozhodně se nedá říci, že 38. týden by byl na poli digitální televize klidný, ba naopak. Setkání s novináři pořádala v Praze největší evropská satelitní společnost SES Astra, Telefónica O2 oslavila 50 000 zákazníků své IPTV a o pět zbrusu nových kanálů se rozšířila nabídka kabelové digitální televize od UPC. Ze zahraničních událostí jmenujme oznámení polského operátora Cyfrowy Polsat, že přechází na dosud nenabouraný kódovací systém Nagravision 3. Kompletní změna grafiky kulinářské TV Paprika je pak už jen třešničkou.

HD kanálů bude více, ale pouze placených

Současní vysílatelé nejsou dle pana Martina Kubackiho, ředitele Astra CEE (SES Astra je největším poskytovatelem satelitních služeb v Evropě), nyní nakloněni vysílání volných programů ve vysokém rozlišení. „Vyžaduje to výrazné investice. V tomto jsme pesimisté,“ sdělil Martin Kubacki. Pro ty, kteří by si však byli ochotni za obraz ve vysokém rozlišení připlatit, je tu určitě dobrá zpráva. „Jsou tu náznaky, že bychom rozšířili v budoucnu vysílání o další HD kanály,“ řekl ředitel Astra CEE serveru satCentrum na pražském setkání s novináři a upřesnil, že má na mysli ty české.


Další kanály v digitální kabelovce od UPC

Digitální kabelová televize společnosti UPC se 20. září rozrostla o pět nových programů. Konkrétně to jsou CS film, TV Noe, NASN, Fun 1 a MTV Base. CS film je stanice vysílající pouze české a slovenské filmy z 30. až 80. let minulého století, TV Noe je rodinný program s křesťanským zaměřením, NASN nabízí nejlepší sportovní podniky ze severní Ameriky (hokej, basketbal, motorismus a golf), FUN 1 česká interaktivní hudební televize nabízející taneční hudbu, videoklipy a pořady pro mladé lidi. MTV Base vysílá taneční hudbu a R’n’B. UPC zároveň zařadilo také do digitální nabídky z analogu kanály MGM, Animal Planet, Music Box a VH 1.


O2 TV slaví „padesátku“

Společnost Telefónica O2 oslavila u své IPTV služby O2TV 50 000 zákazníků. Služba byla uvedena na trh 1. září loňského roku a za pouhý rok jejího fungování dokázala, že pevná linka není pro zákazníky jen symbolem hlasových a internetových služeb, ale představuje také zdroj televizní a filmové zábavy.


Digi TV pořádala první seminář

V prostředí kulturního domu ve Slavkově u Brna, v bezprostřední blízkosti známého zámku, uspořádala 19. září společnost DIGI TV Czech Republic, s.r.o. svou první konferenci. Velký sál zaplnilo na 140 dealerů ze dvou stovek firem, působících na teritoriu Moravy. O den později se konalo stejné setkání pro české prodejce v Nymburce. První část programu byla věnována organizačním záležitostem a byl podrobně probrán nový manuál pro prodejce a techniky. Po té v diskusi zástupci dealerů a montážníků seznámili vedení společnosti se svými zkušenostmi s montážemi a servisem. Odpolední část byla věnována představení nového abonentského receiveru – dual set top boxu Hyundai 7160NA, který se začne nabízet novým zákazníkům v průběhu příštího měsíce, a v závěru před volnou diskusí došlo i na programové otázky a chystané novinky v nabídce platformy.


Trade and Technology představil novou strategii

Nejstarší distributor přístupových karet pro domácí digitální paket rozhlasových a televizních programů CS Link (dříve Czechlink), společnost Trade and Technology, připravil pro své abonenty několik novinek – ve firemní komunikaci, v nabídce produktů i obsluze zákazníků. Spustil nový web, změnil logo i korporátní design a tradiční přístupovou TT Kartu standard doplnil novou TT Kartou Sezóna s aktivací neplacených programů na 12 měsíců za poloviční cenu.


Cyfrowy Polsat pojede v Nagře 3

Provozovatel největší polské satelitní platformy Cyfrowy Polsat (satelity Hot Bird) potvrdil plán přechodu na novější verzi kódovacího systému Nagravision 3, která zatím úspěšně čelí útoku hackerů. V současné době ji již využívá portugalský operátor TV Cabo.


TV Paprika změnila vizuál

Ke svým třetím narozeninám získala gastronomická televizní stanice TV Paprika novou tvář. „Je sice pravda, že vnější rysy naší televize od zahájení její vysílací činnosti v listopadu 2004 prošly už několikrát většími či menšími změnami, ale teď jsme se rozhodli pro už opravdu podstatnou obnovu,“ tvrdí se v tiskové zprávě kanálu. S výjimkou loga, které se od zavedeného a divákům dávno důvěrně známého emblému bude lišit pouze barevně, došlo ke kompletní změně grafiky.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lukáš Polák | středa 26.9.2007 22:18 | karma článku: 8,80 | přečteno: 1643x