Diskuse

Šrotovné

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Stará kára

30. 3. 2009 18:43
Čeho chcete dosáhnout?

Naše auta (nejen škoda) se dobře prodávají díky šrotovnému v jiných zemích. Takže jediný důvod: udržet zaměstnanost v tomto okamžiku padl.  Tak proč? Že si vy potřebujete koupit auto?  Proto má být zářez v rozpočtu (co já vím) o třičtvrtě miliardy až miliardu vyšší?  A problémy s odbytem (a nezaměstnaností) odsunuty na pozdější dobu (kdo koupil dnes, nekoupí zítra)?

0 0
možnosti
C

ctenar1970

30. 3. 2009 17:03
To je "chyba" Skodovky !

Jejich lobbyste asi necini efektivne;-D

0 0
možnosti
P

pěnice

30. 3. 2009 10:43
Jsem v důchodu

 peníze na nové auto bych měla,ale neudělám to ani kdyby přidávali mnohem více.Ekonomové říkají,že krize ještě pořádně nedorazila,a já raději myslím na to,že jestli mají pravdu pak může být hůře.Mně ne,ale mám děti a ty mají rodinu.Mohou přijít o práci a  já je pak povozím v novém autě? No to byc h jim asi moc nepomohla

0 0
možnosti
C

cestra

30. 3. 2009 10:27
Tak trochu matematiky a logiky

V ČR se ročně prodá asi 200 000 nových aut. Šrotovné - 30 000,- Kč. Tj. celkem my všichni zaplatíme asi 6mld. Kč. Zisk škodovky za rok 2007 byl 15 mld, za rok 2008 byl více než 10 mld Kč. Kdyby všechna nová auta byla jen Škoda, tak se my všichni složíme Škodovce na její zisk. A co z toho budeme mít? My nic a majitelé Škodovky 500 milionů dolarů. Kdyby jim šlo o zaměstnanost a výrobu, tak by pro ni určitě nebyl problém, tato auta zlevnit o těch 30 000,-Kč a ještě by stále měli zisk! Ale není lepší a levnější raději podplatit pár politiků (několik desítek milionů na to bude stačit) a zisk je zachráněn. Tak se to dělá! A stádo užitečných idiotů tady bude rozumovat o tom jak je šrotovné vynikající. Zeptejte se těch co ho, zda jsou ochotni dát těchto 600 Kč z vlastní peněženky tomu, kdo odhlásí staré auto. Asi budete za blázna!

0 0
možnosti
RP

radim36

30. 3. 2009 8:42
šrotovné

Šrotovné nefunguje tak, že lidi budou kupovat více aut. Funguje takovým způsobem, že lidi, kteří by si auto koupili za rok nebo za dva roky, si ho koupí teď. Až platnost šrotovného skončí, odrazí se to naopak v poklesu poptávky po autech, problém tady bude dále. A nikdo neví, jestli v té době už bude po krizi a automobilky pokles poptávky ustojí nebo jestli bude ta nejhorší krize a automobilky, ve kterých státy utopily peníze za šrotovné plus případné peníze státních podpor, nepůjdou do kopru. Je lepší, když to, co má  stejně krachnout, ať krachne hned na začátku krize, kdy lidi v nich zaměstnaní mají více peněz na nouzové režimy přežívání než aby se tito lidi ocitli na dlažbě po měsících, kdy fabrika snižuje mzdy a ještě je třeba nevyplácí. taky firmy, co zkrachují hned na začátku krize, dopadnou lépe než firmy, co zkrachují na konci krize. Na začátku krize se ještě dají objevit investoři, co mají peníze a nikdo se nebrání restrukturalizaci firmy.

0 0
možnosti
ACT

a co třeba

30. 3. 2009 8:31
99% občanů na auto nemá,proč podporovat bohaté?

Ti na auto mají, proč jim ještě strkat peníze? Myslíte, že děda se stodvacítkou si půjde pro novou fabii? Z důchodu? Navíc podporujete výrobce z cizí země, který zisk odvede jinam.A desítky kusů navíc prodaných nic neřeší. Matematika Vám asi nic neříká...???

0 0
možnosti

Alexandr Špáta

30. 3. 2009 7:47
Šrotovné

automobilkám pomůže jen dočasně. Je-li úspěšné, brzy se vyčleněná suma vyčerpá - viz Slovensko a pak je dost náročná z hlediska mínusu pro státní rozpočet. Nelze ho používat donekonečna, zvláště, je-li krize dlouhodobější. Automobilky pak narazí o to víc. Zavádět ho navíc ve chvíli, kdy působí ve prospěch našch automobilek, není zrovna chytré. Když tak ve chvíli ukončení u sousedů a zase to bude jen dočasně pořád se stejným efektem o to horšího sednutí na zadek po ukončení.

0 0
možnosti
A

aussie

30. 3. 2009 4:43
No

to nam ten tejden pekne zacina... ;-D 

0 0
možnosti
JM

Edmund Černá Zmije

30. 3. 2009 1:26
Je absurdní,

že šrotovné nepřijde levičákům absudní. Sebrat lidem daně - i těm, kteří si nikdy nebudou moci koupit nové auto, a přispět těmito penězi na nákup auta těm, co peníze na nové auto mají, to je vrchol amorálnosti. 8-o

0 0
možnosti
PG

petyo

30. 3. 2009 1:16
No..

...za prvé je šrotovné nesystémové opatření, stejně tak je pak možné žádet porcelánovné, nábytkovné apod. Za druhé se při výrobě nového auta vytváří mnohem více Co2 než to auto vyprodukuje za celou svou životnost, takže ani tento argumetn neuspěje a za třetí stát na to prostě nemá, takže by si musel půjčit a někoho dotovat a zaplatí to pak všichni.

0 0
možnosti
  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1847x
První pokus

Seznam rubrik