- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A proto bych se chtěl pozastavit jen krátce u toho , co prohlásil o části novinářské obce. Myslím, že byl ještě hodně slušný. Při honbě za senzacemi, které si pak upravují a při předbíhání, kdo najde buď větší špínu na někoho, nebo kdo přinese krvežížnivější reportáž, dohánějí novináři lidi k tomu, že by normálně nedělali a neříkali to, co dělají a říkají pod tlakem médií.
Chtěl bych vzpomenout na smrt lady Diany, kterou pronásledovali paparazzi a jak to skončilo víme všichni. Další novinářský "úspěch" byl také telefonát do nemocnice, kde byla hospitalizovaná vévodkyně Katy a stálo to další lidský život.
Tak jako ve všech profesích jsou lidé různí, tak i novinářské obci jsou slušní novináři a vyložené hyeny, dychtící jen po senzacích, kteří přepadají své příští oběti už na smutečních aktech, na hřbitovech apod, jen místo piety a slušnosti - počkat až bude vhodná chvíle, ihned je atakují s otázkami, které ještě více pak zvyšují bolest pozůstalých a bojí se, aby je nepředběhl někdo z konkurečních novin. I některé články od t.zv. profesionálních žurnalistů jsou snůšky pravd, polopravd a lží a také hodně záleží na politickém zaměření toho, či onoho novináře i přesto, že novináři by měli být apolitičtí, psát o všem co se děje bez ohledu na to, zda je to o člověku z vládnoucí koalice, nebo opozice a hlavně pravdivě a podle ověřených faktů a ne psát dohady, smyšlenky a podle jedna paní povídala.
Bohužel, pořád existuje velká spousta lidí, kteří se nechají ovlivňovat médii a věří slepě všemu, co se dočtou, nebo od novinářů a redaktorů slyší v různých besedách. Ovlivňování a vymývání mozků bylo nejmarkantnější právě při volebních kláních uchazečů o prezidentský úřad, zejména ve druhém kole. To, že na prvním místě jsou dneska peníze, je notoricky známá věc a dá se za ně koupit všechno, dokonce i myšlení lidí a to, komu patří noviny snad také. A právě podle toho, se vedou kampaně všeho druhu, ať už volební, nebo jiné. Stále platí to staré české přísloví: "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej". A také je jasné, že největší cílená skupina, na kterou se ti, co vedou kampaně zaměří, budou mladí lidé. Jsou nejvhodnější skupinou proto, že mají minimální životní zkušenosti a proto snáze uvěří čemukoliv, protože nemohou tak dobře srovnávat jako starší generace a to se projevilo právě ve druhém kole prezidentských voleb. Ale to se jen opakuje od generace ke generaci. A proto by měla být všechna zpravodajství fundovaná, hlavně pravdivá a v tomto případě podle přísloví: "2x měř, jednou řež".
Takže závěrem bych dodal, že prezident Zeman měl pravdu o vymývání mozků a podle mého, byl ještě dost v tom svém hodnocení části novinářské obce mírný.
Další články autora |
Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...