Několik postřehů

z inaugurace prezidenta Zemana. Konkrétně jeho projev, který přednesl zpaměti a brilantně. Přerušení projevu potleskem bylo na místě.

     A proto bych se chtěl pozastavit jen krátce u toho , co prohlásil o části novinářské obce. Myslím, že byl ještě hodně slušný. Při honbě za senzacemi, které si pak upravují a při předbíhání, kdo najde buď větší špínu na někoho, nebo kdo přinese krvežížnivější reportáž, dohánějí novináři lidi k tomu, že by normálně nedělali a neříkali to, co dělají a říkají pod tlakem médií.

     Chtěl bych vzpomenout na smrt lady Diany, kterou pronásledovali paparazzi a jak to skončilo víme všichni. Další novinářský "úspěch" byl také telefonát do nemocnice, kde byla hospitalizovaná vévodkyně Katy a stálo to další lidský život.

     Tak jako ve všech profesích jsou lidé různí, tak i  novinářské obci jsou slušní novináři a vyložené hyeny, dychtící jen po senzacích, kteří přepadají své příští oběti už na smutečních aktech, na hřbitovech apod, jen  místo piety a slušnosti - počkat až bude vhodná chvíle, ihned je atakují s otázkami, které ještě více pak zvyšují bolest pozůstalých a bojí se, aby je nepředběhl někdo z konkurečních novin. I některé články od t.zv. profesionálních žurnalistů jsou snůšky pravd, polopravd a lží a také hodně záleží na politickém zaměření toho, či onoho novináře i přesto, že novináři by měli být apolitičtí, psát o všem co se děje bez ohledu na to, zda je to o člověku z vládnoucí koalice, nebo opozice a hlavně pravdivě a podle ověřených faktů a ne psát dohady, smyšlenky a podle jedna paní povídala.

     Bohužel, pořád existuje velká spousta lidí, kteří se nechají ovlivňovat médii a věří slepě všemu, co se dočtou, nebo  od novinářů a redaktorů slyší v různých besedách. Ovlivňování a vymývání mozků bylo nejmarkantnější právě při volebních kláních uchazečů o prezidentský úřad, zejména ve druhém kole. To, že na prvním místě jsou dneska peníze, je notoricky známá věc a dá se za ně koupit všechno, dokonce i myšlení lidí a to, komu patří noviny snad také. A právě podle toho, se vedou kampaně všeho druhu, ať už volební, nebo jiné. Stále platí to staré české přísloví: "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej". A také je jasné,  že největší cílená skupina, na kterou se ti, co vedou kampaně zaměří, budou mladí lidé. Jsou nejvhodnější skupinou proto, že mají minimální životní zkušenosti a proto snáze uvěří čemukoliv, protože nemohou tak dobře srovnávat jako starší generace a to se projevilo právě ve druhém kole prezidentských voleb. Ale to se jen opakuje od generace ke generaci. A proto by měla být všechna zpravodajství fundovaná, hlavně pravdivá a v tomto případě podle přísloví: "2x měř, jednou řež".

    Takže závěrem bych dodal, že prezident Zeman měl pravdu o vymývání mozků a podle mého, byl ještě dost v tom svém hodnocení části novinářské obce mírný.

Autor: Miloslav Pokštefl | sobota 9.3.2013 10:27 | karma článku: 28,16 | přečteno: 748x
  • Další články autora

Miloslav Pokštefl

Tak hluboko jsme klesli.

6.5.2015 v 11:16 | Karma: 37,69

Miloslav Pokštefl

Trochu pravdy by neškodilo.

25.4.2015 v 14:55 | Karma: 31,14

Miloslav Pokštefl

Invaze vojsk USA do Evropy.

10.3.2015 v 9:49 | Karma: 37,26