- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Panevropská vysoká škola, kde svoje "práva" vystudovala paní Malá je soukromá... Státní či soukromý charakter VŠ tady nehraje roli.
Souhlasím s vámi. Nehraje to roli, protože ani soukromá škola není tak docela soukromá. je vlastně také státní. potřebuje akreditaci a je také financována na studenta. Korupce je možná tu i onde
Zakopaný pes je ve státní garanci vzdělání, tj. titulů a hodností : magistr, bakalář, profesor, doktor věd atd. Odstátnit školství znamená odstranit tuto garanci. Znamená to nastolit stav, aby školy usilovaly hlavně o svou prestiž, protože podle toho si pak budete spíš vybírat zaměstnance, než podle nějakého titulu.
To asi nebude jádro problému - odstátnit vysoké školství, netroufnu si ovšem říci, kde je chyba. Je to v lidech zakódovaný z období socialismu? Asi by to chtělo nějakého psychologa/historika.
Promiňte, ale když u nás vysoké školství bylo pouze státní, tak v tom takový bordel nebyl.
Ono to spíš je podle zaměření školy. Falešný přírodovědec nebo falešný inženýr je celkem zanedbatelná záležitost - už jen proto, že v diplomkách tam něco musí adepti vytvořit, to se špatně opisuje.
Ale bývaly takové věci taky, jen jiným způsobem. Vedoucímu katedry zazvonil telefon z okresního, městského nebo krajského výboru KSČ se stručným sdělením: "Soudruhu profesore, zítra se na zkoušku z ... dostaví soudruh Vopršálek, tu zkoušku udělá s výborným prospěchem."
A nebohý examinátor byl s tímto verdiktem seznámen a soudruh Vopršálek měl na dalším řádku v index napsáno "výborně".
Ty dvě ministerské plagiátorské ostudy jsou naopak velmi pozitivní - totiž výchovné: kupte si vypracovanou diplomku, a až to někam dotáhnete, tak vás to může pěkně potopit.
A ti, co ji takto podvodně vytvořili (a všichni takoví to moc dobře ví, že podváděli), se teď budou pěkně potit, když se před nimi objeví nějaká nečekaná možnost třeba ministerského křesla. Dobře jim tak!
To je problém zbytečných oborů, kde se u absolventa žádná skutečná znalost nevyžaduje a samotné obory ani skutečné vědění téměř neobsahují, když tak jen souhrn nějaké faktografie. Sociální "vědy", filozofie...atp. To je téma k zamyšlení, jestli takové školy dotovat z daní v plné své míře, nebo to nějak omezit?
Malá absolvovala na soukromé VŠ. Takže odstátnění nic neřeší, řekl a bych, ze spíš naopak.
Pochopitelně je třeba odstátnit i tituly a hodnosti včetně profesorských. Potom nebude jedno, ze které univerzity titul a hodnost pochází. Podobně jako je to v Anglii a v USA.
Takovych skol pro line deti bohatych rodicu uz je vice nez dost.
A nebo to může být naopak. V soukromém školství si vše můžete koupit za peníze, bez ohledu na vlastní výsledky.
Taková soukromá škola by s touto pověstí dlouho nevydržela.