Diskuse
Karlův most? Zbourat!
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J23a53r96o29s60l37a36v 54T21a53c17h58o25v98s87k94y
Karluv most zbourat a zrekonstruovat puvodni Juditin. To je ta spravna cesta, jak se chovat k pamatkam.
J46i83ř79í 58K77r27á84k48o56r80a
"zda si něco zaslouží památkovou ochranu či nikoli, by mělo být dáno objektivně"
Jak se objektivně pozná, zda něco má nebo nemá kulturní hodnotu? To je přece absurdní tvrzení. Kulturní, resp. památková hodnota, je dána pocitově, tudíž subjektivně. S objektivitou to nemá nic společného.
Most má v první řadě plnit svou funkci a až pak se dá uvažovat o kulturní funkci. Jeden Karlův most je perla Prahy. Mít deset podobných perel namísto řádných mostů by výrazně zhoršilo dopravní situaci ve městě. Pokud je u Libeňského mostu něco na hraně, je to jeho funkce a ne kulturní hodnota. Přestaňme si hrát na kulturu, přestaňme vytvářet stále abusrdnější skanzen pro turisty. Kdyby takhle uvažovali naši předci, nikdy by v centru Prahy nevznikly na tu dobu moderní činžáky.
R68u46d12o52l73f 67S29t36a52r44y
Praha ma stesti, ze vcas zchudla a cisarsky dvur se odstehoval.. Nebyt toho, vypadala by jako Pariz, nebo Viden. To co dela Prahu Prahou by bylo nenavratne zniceno. Pariz a Viden jsou prece architektonicke katastrofy.
M35i58r11o65s86l68a85v 13Š79e73j95n63a
Libeňský most je ve špatném technickém stavu. Nesmí na něj vjet auta těžší 7,5 tuny. Tramvaje po něm mohou jet jen pomalu a nesmějí se potkat nad mostní klenbou. Potkávat se mohou pouze nad pilíři.
Z tohoto pohledu už most neplní svou funkci a je nutné ho kompletně opravit nebo postavit znovu.
E59v45ž67e38n 21P73o95l68á58k
Souhlasím, že Libeňský most má hodnotu, ale klonil bych se k výstavbě zcela nové repliky. Zachovávat i konkrétní materiál mi už přijde extrémní.

T71o79m67á88š 51F68l78a49š38k87a
Památky chránit ano, ale kdo to zaplatí? Takže skutečně s rozmyslem. Nádraží Vyšehrad je památkou, vlastník (ČD?) nemá, nebo nechce mít, peníze na opravu. Tak co s tím? Vyvlastnit? Pokutovat? Vše je to násilné řešení. A navíc při vyvlastnění a zaplacení obnovy státem se musíme ptát: na kolik takovýchto akcí stát peníze má?
----------------------
Pak je tu ta moderna. Třeba nákladové nádraží ŽIžkov. Pořád se koketuje s tím, že by to mohla být památka. A tak jsou tam pořád sklady, chátrá to a nikdo tam nesmí nic opravovat a stavět. Kdyby se již před 20 lety řeklo, že je to blbost, tak tam dnes mohl být už 15 let starý bytový a obytný komplex a třeba by byl i moc pěkný. Nevím.
----------------------
Takže Karlův most chránit, ale Libeňský rozhodně ne. Na ten pasuje přesně ten scénář Nákladového nádraží. A kromě toho se mi ani nelíbí, ale to je věc vkusu.
M56i52r47o20s35l78a91v 90Š58e97j44n76a
Nádraží Vyšehrad nepatří Českým drahám, ale soukromému investorovi. Tento investor chce vedle nádraží postavit novou budovu a zároveň zcela opravit budovu nádraží. Dosud nezačal, protože mu v tom brání různí prudiči z magistrátu a obcanskych iniciativ. Prudit budou tak dlouho, až nádraží spadne.
L16a72d82i52s16l16a38v 17N62á55d75v97o62r77n42í76k
...k čemu vojakov kašňa...???...popíliť...!!!
J44a10n 17S63i50n84n49r20e22i35c42h
Nejlepsim resenim je, podobne jako u Zimniho stadionu, nechat stavbu (most) schatrat tak, az sam spadne. Pak odpada jakakoli diskuse o pamatkove hodnote. Myslim, ze k podobnemu zaveru dospeli odbornici i v pripade nadrazi Vysehrad, nebo u Zeleznicniho mostu. Ten je sice postaveny z ocele, ale jak se zda nikomu nedoslo, ze kdyz se neobnovuje nater, tak ocel rezivi, trhlinky se zvetsuji a unava materialu pracuje az k spektakularnimu zriceni s celym vlakem.

T59o29m82á46š 69F24l94a72š94k15a
On konkrétně Železniční most je jenom starý, ale nikoliv pěkný (můj subjektivní názor). Mně osobně by se tak mnohem víc líbil nový most tvarově třeba podobný tomu tramvajovému v Troji u tunelu Blanka. Bylo by to hezčí a mohly by tam být i ony tři potřebné koleje pro vlaky.
O98d61s72t21r31a35n10ě75n49ý 56U56ž45i25v55a58t90e79l
- Počet článků 32
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1208x