Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

petrph

19. 2. 2012 1:18
připomeňme známé pravidlao 80-20

Které sice platí celkově, ale v obchodě i marketingu zvlášť. A to prostě říká, že se zákazníkem který ani neví co chce, se nemá smysl se dlouho vybavovat,protože on většinou stejně nakonec většinou nic nekoupí. A naopak se zaměřit na určitou nevelkou vybranou skupinu zákazníků, kteří nakupují hodně a často a té se držet, té poskytovat přednostně výhody, na tu upřít zájem.

Já vím, ono když se rozjíždí obchod, tak je nutné tu skupinu vyprofilovat a ziskat pro sebe. Obchod,který je čistě postaven na tom, že chodí lidé náhodně kolem,náhodně vstoupí dovnitř a milá prodavačka je milým úsměvem a sáhodlouhým vysvětlováním přiměje aby si něco málo koupili, asi nebude mít dlouhou budoucnost..To vidím v kaž´dé ulici jak brzo tyhle obchody končí...

0 0
možnosti
R

raks

18. 2. 2012 22:55
Vaše pravidlo

platí jenom v tom případě, kdy nějakou prodavačku v obchoďáku najdete. Bývá to dost problém, kromě pokladny.

Ale někdy se nad Vámi slituje ochranka a řekne Vám, kde najdete kafe a kde mléko do toho kafe. A stejně se tam vrátíte, páč to máte na cestě...

0 0
možnosti
R

Roman37a

18. 2. 2012 18:46
Já se na to mudím dívat ještě ze třetí strany

a to majitele obchodu. Sehnat doopravdy kvalitní prodavačku je velmi náročné. Navíc konkurence je obrovská, náklady na provoz vysoké a já si nemůžu jí dát kdoví jakej plat. Klienti stejně nechodí kvůli personálu, ale kvůli cenám. Nic jiného je doopravdy nezajímá. Kdo bude levnější, ten uspěje i kdyby mu za kasou seděla baba Jaga.

1 0
možnosti
K

kubelda

18. 2. 2012 17:38
bohužel

taková telecí slohová práce osmačky

1 0
možnosti
JK

Josef Kobylka

19. 2. 2012 13:54
Kubeldo, mýlíte se

To jsou poznatky mladého člověka, který se dovede kolem sebe dívat a přemýšlet, což Vám zřejmě chybí. :-):-):-):-):-)

0 0
možnosti
A

Alka-pone

18. 2. 2012 17:18
Je trochu rozdíl

Je trochu rozdíl chodit do supermarketu pracovat občas, než sedět za kasou nebo doplňovat regály každý den od rána do večera. Nechci se nijak zastávat protivného personálu, ale kolik ochoty byste projevila za plat, se kterým se sotva uživíte? Lidi dokážou být pěkně zlí a omlátí vám o hlavu kdeco, přestože to není vaše vina, jen si potřebují na někom zchladit žáhu. A upřímně - měla byste to zapotřebí za 8-9 čistého měsíčně?

Jiné je to v malých soukromých obchodech, kde je často za kasou sám majitel nebo někdo z rodiny a ti se samozřejmě snaží a jsou příkladně ochotní. Ale prodavačce v supermarketu je naprosto šumák, jestli ten "protivný dědek" nebo ta "pitomá nána" sem ještě někdy vleze.

1 0
možnosti
L2

Lanta 2OO4

18. 2. 2012 17:26
Re: Je trochu rozdíl

A to je ten problém. Pokud by majitel nastavil jasná kriteria kdy by na prodavače byly kladeny vysoké nároky na kvalitu,kterou ovšem někdo ocení a kdyby samotný prodavač měl mzdu závislou na tom jak jsou zákazníci spokojení tak by to prodavači jedno nebylo a musel by se snažit aby se zákazník vracel. Takhle když do marketu přijme manažer studenty,babky před důchodem a nebo v důchodu a pologramotný lidi,kteří dodělali stěží základku a má jediný nárok a to za co nejnižší mzdu co nejvyšší výkon a po maximálně šesti měsících oběnit za nové a neopotřebované jde veškerá snaha o kvalitu vniveč.....za těchto podmínek tam nikdo kvalitní komu by šlo o zákazníka nikdy dělat nebude.To by byl s prominutím vůl

1 0
možnosti
L2

Lanta 2OO4

18. 2. 2012 17:13
Za vším hledej majitela a manažera

Souhlasím s tím,že prodavači jsou v českých obchodech občas (nebo spíše dost často) hodně nepříjemní. Kdo však za tento jev může především? Kvalitní majitel či manažer prodejny,kterému nejde v první řadě jen a pouze o zisk by takového nepříjemného a neochotného prodavače či prodavačku na hodinu vyrazil a najal si kvalitnějšího. Jenomže praxe ,cíl a zájem manažerů českých marketů je naprosto jiný. O zákazníka jde až v poslední řadě. Především chtějí tyto podniky produkovat zisk a to co největší v co nejkratším čase a za co nejmenších výdajů. Proto najímají levné,nekvalifikované zaměstnance po kterých manažeři šlapou aby produkovali mnohdy stovky hodin přesčasů a odváděli práce i za pracovníky,kteří by v marketech být měli,ale protože majitel šetří tak nejsou. Výsledkem je přepracovaný,otrávený a nepříjemný prodavač,který vadí jen zákazníkovi.

2 0
možnosti
L2

Lanta 2OO4

18. 2. 2012 17:14
Re: Za vším hledej majitela a manažera

Majitele to až tolik netrápí,protože mu prodavač přinesl zisk a když

bude už hodně opotřebovaný a nebo začne remcat tak ho vyhodí a vymění za

jiného prodavače. O to,že by se do českých marketů čeští zákazníci

nevraceli nemějte péči. Češi pokud je zboží levné si nechají líbit cokoli.....hlavně,že ušetří nějakou tu kačku;-)

0 0
možnosti