Pražské kulty Matky a Slunce

Praha ve svých kulturních dějinách inspirovala mnoho lidí, protože představuje skutečně mimořádný fenomén. Podnítila panovníky, stavitele a umělce všech věků k vytvoření unikátního urbanistického celku, který přečkal – přes všechny ztráty – až do dnešní doby. Jaký je ale duchovní význam tohoto místa? Úvahu na toto téma mi zaslal Václav Lamr a já ji s jeho svolením otiskuji.

Daniel 12:3 - Moudří... budou jak hvězdy navždy, navěky! Zdroj: Internet, Bible21Aleš Lamr

Praha je trůn a práh mezi duchovním a hmotným světem v centru Evropy. Praha byla určena už v ranném věku mágy od východu jako všechna význačná města na 50. rovnoběžce. Najděte si je na mapě Evropy. Tento řetěz centrálních sídlišť navazuje na keltské kulty velké matky a kult Slunce (hradiště Śárka) Jako protiklad zde byl pohanský kult Otce na severu města (nad Trojou, na místě kaple nad zámkem). Centrální kult velké Matky byl pod Vyšehradskou skalou (Dnes je tam nikoliv náhodou ústav pro matku a dítě.) Na místech kultu Matky jsou dodnes porodnice (např Apolinář) a kostely zasvěcené Marii (kostel Marie na Slupi) atd. Na místě dnešního Hradu byl předkřesťanský kult vícehlavého boha Svantovíta. Dnes je zde katedrála svatého Víta. Všimněte si jen malé úpravy jména, vycházejícího z původního pohanského kultu na místě Žužu, kde se konaly lidské oběti. Dnes na tom místě stojí žulový monolit. Praha měla asi tři centra, kde se vyskytovali „mocní lidé z kosmu“ (Barrandov, Petřín a místo v oblasti Malé Strany). To je předkřesťanská historie.

Později další po-křesťanská gradace kultu Slunce a Matky se spojila v obraze ženy z 12. kap. Zjevení (žena oděná Sluncem s dvanácti hvězdami), jako znak protireformace. Nikoliv náhodou byly některé hlavy sťatých po popravě na Staroměstském náměstí dne 21.6.1621 vyvěšené v železných koších nad obrazem tohoto kultického zobrazení ženy stojící na Měsíci na západní straně mostecké věže. V roce 1648 Švédové při dobývání Prahy tuto modlu rozstříleli děly. Dnes je na tom místě deska s nápisem. Tento kult se znovu obnovuje skrze esoteriky a římské katolíky dodnes, například skrze čile pracující Společnost pro obnovu Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí. Byl jsem na přednášce esoteriků, kde význačný pražský okultista mi v diskusi oponoval tvrzením, že pro Prahu je přijatelnější měkké božstvo ženy než tvrdý mužský kult Krista…

Město Praha je nazváno jako Matka měst, a byla jako žena vyobrazena mnoha umělci v různých dobách, známé je vyobrazení od Alfonze Muchy v obecním domě. Kult Slunce-hvězdy připomínají různě se opakující symboly osmicípé hvězdy, která je také pojímána jako Slunce, ztvárněná od gotiky po dnešní dobu v různých místech Prahy.Toto Slunce je v podobě osmicípé hvězdy pojímáno také jako Slunce spravedlnosti dle Malach.4,2 a je tedy předobrazem, symbolickým zastoupením přicházejícího Mesiáše, Pána Ježíše.Tak tento symbol pochopili i husité, nesoucí tento symbol na dobových rytinách a později utrakvisté. Ne náhodou se jako zázrakem po pádu komunismu objevily v Praze plakáty s nápisem Nový život s duhově pojatou osmicípou hvězdou od malíře Aleše Lamra, později i na čelní stěně konference KMS ještě v Paláci kultury. Ne náhodou má pražský sbor KS tuto hvězdu s šipkou ve svém emblému. Symbol Slunce v podobě osmicípé hvězdy je totiž duchovním znakem Prahy a význam toho znaku pochopili jak esoterici, tak křesťané. Každý ovšem ve svém pojetí. Můžeme si o tom pohovořit v restauraci ,,U dvou sluncí“ v Nerudově ulici.

Černá madona na Celetné

Jde o nejtemnější okultní znamení a místo v Praze na rohu Celetné 34 a Ovocný trh 19. Dům, který byl v roce 1911 význačným architektem Josefem Gočárem přestavěn do kubistického slohu, byl nazýván U černé Matky Boží. Socha černé madony je umístěná na rohu budovy a je zamřížovaná. Kult černých madon se rozšířil už v předkřesťanských dobách jako připomínka starověké bohyně Isis, babylonské Ištar, eleusinské Demeter, staroegypské Eset. Byla známá jako největší bohyně Dcer a Synů na Nilu, byla ctěna jako ,,Matka všech věcí, paní všech elementů, prvorozeného dítěte věků“... Skrze Galii se tyto černé madony rozšířily ,,křesťany“ v podobě Černých Panen do celé Evropy v době vrcholného (předhusitského) středověku. Tato černá madona je známá v polské Czestochově či v Italské Loretě. Při průzkumu pronásledování Židů jsem zjistil, že v době nacismu bylo před tou černou modlou v kostele ponecháno zemřít hladem mnoho Židů. Blízkost Osvětimi tak není bez příčiny. Pražská černá madona je dílo ranného baroka, byla umístěna na dům v Celetné v 17 stol. Její umístění není náhodné. Černá madona v Celetné stojí naproti bývalému sídlu templářů "Strážců Božího hrobu“, kteří do Evropy zavlekli temné okultní učení a byli esoteriky označeni jako znalci skrytých souvislostí a kosmických sil. Podle esoteriků je pražská Černá madona ochránkyně v nejširším smyslu (Prahy) a střeží důležité telurické místo města Prahy, kde se kříží silové energetické proudy protékající pražským podzemím. Je strategicky umístěná za Prašnou branou, na počátku ,,královské cesty“ a nepochybně ji míjí většina Pražanů a světových turistů. Svou nenápadností je neznámým duchovním protikladem všeobecně známého Pražského Jezulátka, rovněž zavlečeného v raně barokní době do Prahy odkudsi ze Španěl.

To,co jsem napsal, má být podkladem pro modlitebníky, kteří budou o prázdninách putovat do Prahy na různé konference chvály, ohně a zázraků. Dvě centra byste neměli minout. Jmenované místo na Celetné a o  kousek dále místo popravy 27 představitelů českého odboje proti habsburské diktatuře na Staroměstském náměstí. Jde o místo, kde byli popraveni 21.6.1621. Jen se nenechte zmást, nedávno zde přibyl 28mý kříž v dlažbě, který má upozornit na jednoho z mučedníků, který byl před popravou umučen a prohlášen za sebevraha. Zde je naše ,,zeď nářků“. A duchovní vliv černé madony musíme zastavit přímluvami, vzýváním jména Ježíš. A proč je ta madona za mřížemi? To demonstruje duchovní svázanosti a vězení, které obyvatele tohoto města město ovlivňují, především v parlamentu a na místech vedení.

Nakonec něco povzbudivého. Když projdete jmenovanou mosteckou věží na Karlův most směrem na Hrad, naleznete na pravé straně sousoší Ukřižovaného,s hebrejskými nápisy. Jde o unikátní místo v Evropě a ve světě, které demonstruje, že Ježíš je Bůh. Nápis kolem Krista je z Iz 6. kap, kde serafové ve dne v noci DODNES volají: Svatý, svatý, svatý Hospodin zástupů. Plná jsou nebe a země slávy Jeho. Není snad nikde ve světě taková veřejná demonstrace božství Kristova. Zde začaly už v době totality veřejné evangelizace. Zde je místo , kde bychom se měli spojit se serafíny ve chvále Hospodina a vzývat jméno Ježíš nad národy. ( Sk 15,17 )

Václav Lamr

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Pinc | úterý 28.6.2011 8:40 | karma článku: 12,18 | přečteno: 1481x
  • Další články autora

Martin Pinc

Na hrabalovské téma

27.3.2014 v 22:10 | Karma: 11,39

Martin Pinc

Česká vláda a juvenilní justice

16.1.2014 v 15:00 | Karma: 22,99

Martin Pinc

Otcové na odstřel?

16.8.2013 v 14:30 | Karma: 36,78