- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Pravda vítězí", obávám se, že toto státní heslo v tom smyslu, jak jste nám to objasnil, t.j. v pravém křesťanském smyslu, to nemyslel ani sám Masaryk.
Díky za jasná slova: "Kdybychom byli odkázání na pravdu kolem nás nebo na pravdu v nás, bylo by s námi zle."
Díky za myšlenku: Vědecká pravda nevítězí, nevede sama o sobě k dobrému (i když je k lecčemu užitečná), nevítězí nad smrtí, nad nicotou, nad nesmyslností života. Nad tím vším vítězí Pravda živá, pravda, která je v Kristu.
Děkuji - ocenění patří především prof. Hellerovi. A k T.G.M. - přestože jeho pojetí křesťanství bylo nepochybně podmíněno dobovým pozitivizmem, věřil v Boží prozřetelnost (za jejíž nástroj se pokládal) a prosazoval ještě jedno podstatné heslo pro náš národ. "Ježíš, ne Caesar, toť smysl našich dějin". MP
Dnešní pravda může býti zítra ne-pravdou.
Pravdou je pouze to, co sami za pravdu považujeme.
Hádejte koho cituji?
"Nikdy nemůžeme pravdu
vyslovit, ale vždy jen mínit nejméně jednu ze dvou možností, která se pravdě
podobá." >sv.Tomáš Akvinský.
Možná tohle zformuloval někdo jindy a jinak. Ale platí to stále, že?
Buďme svorni.
To, že je tzv. 3. Ezdráš deuterokanonický, máte z Hellera?
Abych to nemusel formulovat, ocituji z Wikipedie:
««««««Pseudepigrafy (…) Nejčastěji se používá jako evangelické označení knih, které nebyly začleněny do katolického kánonu Bible (jako protokanonické ani deuterokanonické) a které se v katolickém názvosloví označují jako apokryfy. Někdy jako pseudepigrafy evangeličtí autoři označují deuterokanonické knihy (katolický termín), (které ale většinou označující jako apokryfy), nebo deuterokanonické knihy i (katolické) apokryfy, tedy prostě všechny biblické a pseudobiblické spisy kromě (v katolickém pojetí) protokanonických knih.««««««
To znamená, že deuterokanonické knihy sice někdo označuje za pseudoepigrafy (i když toto označení nebude časté), ale naopak – tedy knihu, kterou do žádného kánonu neřadí ani protestanti, ani katolíci, těžko někdo nazve knihou deuterokanonickou; a 3. Ezdráš rozhodně deuterokanonickou knihou není – viz http://www.iencyklopedie.cz/deuterokanonicke-knihy/
Děkuji za upozornění. Chybné označení jsem odstranil. MP