- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to přesně tak, jak autor píše.
Jak dělat úspěšně takové projekty, na to jsou přesná exaktní pravidla. Které musí znát každý projektový manažer. Ať už tomu autor říká koncepční marketing nebo někdo jiný tomu říká jinak.
Na začátku je vize, pak se rozhodne, že vize se má realizovat a už v této fázi vedle vizionáře musí při realizaci fungovat nevizionářský teoretický jen fakta uznávající úředník. Který má tabulku s jednotlivými teoretickým fázemi projektu a potřebnými podmínkami pro úspěšnou realizaci a ukončení každé fáze projektu a následně postoupení do další fáze realizace prostě jen odškrtává. Pokud projekt vedle vizionáře a kreativce spravuje takový úředník, je úspěch projektu zaručen. Anebo pokud není zaručen, prostě z počáteční fáze vize ani nezačne a nestojí tak nikoho prakticky nic.
Takhle zpackat tyto státní projekty může za prvé jen úplný hlupák, který nemá na volených postech z důvodů své hlouposti co dělat.
Anebo je může zpackat pouze cíleně, kdy on nebo jeho nějaká spřátelená firma využívá nepořádku, vytvořeného v projektu a to za státní peníze, a doluje z toho nepořádku své tunelářské milióny.
Zvláště je tak typické "náhlé zhloupnutí" volených politiků, kteří v minulosti úspěšně pracovali na nějakých manažerských funkcích nebo úspěšně vedli nějaký podnik a nyní ve volené funkci vykazují manažerskou nekompetentnost a hloupost odpovídají například poslednímu řadovému populistickému odboráři nemyšlenkovitě vyřvávajícímu pod tribunou všechan hesla, která jim jejich boss z tribuny předmluví.
Asi by to chtělo za takové zpackané státní projekty automaticky vyhazovat z politických funkcí stejně jako za korupci. Ostatně to s velkou pravděpodobností obvykle korupce je.
Dobře komunikovat není lehké, lidé obecně přijímají změny těžko. - máte pravdu.... ačkoliv v době informačních technologií je to s podivem...