- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mírně upravený výrok pochází z úst jednoho z účastníků této páteční show, show mimochodem podle mého názoru výborné, nejen kvůli moderátorce. Nemohu se s ním úplně ztotožnit, protože ten nejmenovaný hokejista přinesl kromě desítek miliónů sobě a klubům, které ho zaměstnávaly, také velkou slávu a viditelnost českému hokeji. Nepřišel k tomu snadno ale usilovnou dlouhotrvající dřinou. Možná by ji nemusel devalvovat ve stupidních reklamách.
Přimělo mne to spíše k úvaze, kde jsou současné elity naší společnosti. Nehledejme je v politice, ta dávno opustila své původní poslání, službu občanům. Poslanecká sněmovna se změnila v medializovanou cirkusovou manéž doprovázenou výroky patřící do restaurací nejnižší cenové skupiny. Druhá komora parlamentu, senát, byla původně projektována jako nadstranická „rada moudrých“, která měla korigovat lapsy, přicházející z komory stranické a důležitější. Členství je ohraničeno minimálním věkem 40 let. Jak se ukazuje, věk sám o sobě základním atributem moudrosti určitě není. Navíc v některých volebních okrscích stačí pár tisíc hlasů, abyste se do této luxusní cestovní kanceláře doprovázené četnými benefity včetně nadstandardního platu, dostali. Dominují exoti včetně tajvance (zatím asi nelegitimního), autoři kuriózních výroků a komentátoři a komentátorky medializovaného dění. Ano, medializace je základní podmínkou, abyste vůbec byli zaznamenáni. Zkuste najít ve vládě někoho s vizí, odvahou a kompetencemi k vládnutí.
Kde se dnes ukrývají ti, na které bychom měli být právem hrdí, rovní těm, na které tak často poukazujeme v naší historii. Noví Baťové, Wichterlové, Hejrovští, Seifertové, Morávkové, Čapkové, Horákové, Píkové a další?
Ani oni neměli zásadní vliv na kolotoč dějin světových ani českých. Vytvářeli ale předpoklady národní hrdosti, která se neprojevuje jen při vyhraných hokejových zápasech.
Určitě existují, bohužel jim věnujeme menší pozornost než youtuberům a tzv. influencerům, kteří díky sledovanosti vydělávají peníze na marketingu špatně maskovaném „myšlenkami“.
Zkusme věnovat pozornost a respektovat lidi, kteří vytvářejí skutečné hodnoty ať materiální nebo umělecké. Jsem si jist, že je máte ve svém okolí, stačí je začít vnímat a vážit si jich. Hýčkejme si je a zapomeňme na chvíli, že úspěch se v Čechách neodpouští.
Další články autora |
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...