- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
b) Druhý možný postoj je postoj pštrosí. Například Egypťanů se to prý netýká, jak jsem dnes slyšel v rádiu hlas z Egypta - proč by je prý měly zajímat vraždy v Evropě? U nich se prý žádní novináři nevraždí. Pochopitelně, protože v Egyptě si odedávna nikdo netroufne dělat si z islámu a proroka Mohameda legraci. Svoboda slova a náboženská svoboda v Egyptě neexistuje. Myslím tím skutečnou svobodu. Toto je mimochodem i velmi aktuálně hrozící situace ve Švédsku.
c) Pak je tu postoj radikálních muslimů, kteří vraždy pařížských novinářů schvalují. Může to být i postoj všech pravověrných muslimů, protože správný muslim přeci nestrpí, aby si někdo dělal legraci z islámu a proroka Mohameda. Můžou vést učené disputace, jaký trest je správný - zda trest smrti, nebo jaký jiný. Ale pozor! Ani ten nejumírněnější muslim nesmí pochybovat o Koránu, a Korán má pro ateisty a odpadlíky od islámu pouze trest smrti a žádný jiný trest. Tato neexistující diskuse u umírněných muslimů mě zajímá mnohem více, než diskuse o včerejší pařížské kauze.
d) A pak je tu postoj podle mě jedině správný: udělat efektivní opatření, aby k podobným vraždám už nedocházelo a nebylo třeba hledat viníky a trestat je. Ale to je téma nikoliv na jeden blog, ale aktuální téma pro celou evropskou civilizaci.
Další články autora |