Diskuse
Víceletá gymnázia – ano, či ne?
Děkujeme za pochopení.
Stobka
Zdravím kolegu
Souhlasím s tím, že je dobře,když mají ti nadanější možnost odejít ze základní školy z kolektivu dětí, které ty chytřejší potlačují nebo šikanují. Můj syn věděl moc dobře, že chce jít k nám na gympl, i v té 5.třídě, kdy mají nadané děti velkou touhu poznávat a vzdělávat se, nikdo ho k tomu nenutil, protože na základce zažíval od učitelky jen ponižování při každé příležitosti, když věděl o některém učivu víc než ta učitelka.Kluk se naučil sám číst v pěti letech a netušil, co je slabika, pak ho učitelka v první třídě nutila slabikovat a neprozradit,že umí číst rychla, prý by ho děcka nezačaly nenávidět,měla totiž voje zkušenosti. Taky jsem na základce dlouho učila, tenkrát věděly děcka i na základce možná víc,než ty,které jsou ve vyšších gymplech.Dneska totiž musí všechny stupně škol doslova lézt dětem do zadku,snížit požadavky a být na ně hodné, aby nešly jinam, protože peníze dostávají za hlavu.Od doby, co jeden ministr tento způsob financování škol zavedl, jde naše školství do pr.....
Lenka PT
Na vážkách.
Studuji sedmý ročník osmiletého gymnázia. Většina z nás je tu vlastně na popud rodičů, protože dítě v 5. třídě neví, co chce. Mnoho z nás si už říkala, že má škola zbytečně vysoké nároky a pár z nás by si vybrala něco jiného, kdyby dodělali devítku na základce, ovšem přestoupilo jen 6 lidí z 31, k činům je daleko, člověk je asi líný. Záleží také na tom, do jaké třídy se člověl dostane. Vedlejší třída stejného stupně, tam jsou zatím úplná děcka, už je jim mnohdy 18, ale chovají se strašně. Naše třída se už naštěstí zklidnila. Až teď, když máme už své cíle a motivace, pociťujeme, jak nás někteří "slabší" a líní spolužáci brzdí. Proto si myslím, že na studenta gymnázia by měla mít škola vyšší nároky a být tvrdší. Pár spolužáků si vůbec neumím představit na vysokých školách, pochybuji o tom, že si oni umí představit sami sebe. Prostě na učivo nestačíš, tak letíš! Ne se s každým piplat a vodit ho za ručičku, je to příprava na VŠ, tam se s námi taky přece nebudou mazlit.
Lenka PT
Re: Na vážkách.
Srovnávat nás se čtyřletým gymnáziem je snad nemožné. Jsme zvyklí pořádně makat o 4 roky déle než oni. Většinou chytrý student se na základní škole nemusí učit a má dobré známky, přijde na střední školu (ano, nejsou to jen gymnázia) a zjistí, že je to úplně blbé a jak je možné, že má špatné známky.
Umíme určitě v hodinách pracovat lépe než čtyřletý gympl a znalosti máme také hlubší. Jsou mezi námi ale i tací, kteří mají v hlavě naprosto vygumováno, ale šprtají a mají dobré známy, z těch doufám také nic nebude. Děsí mě, že by mě měl někdy ošetřovat doktor, který sice úžasně zvládá teorii, kterou má našprtanou nazpaměť, ale v praxi si prostě sám poradit neumí.
ant.
...víceletá gymnázia se osvědčila...tak je zrušíme...!!!
...nějaké vyčleňování je nespravedlivé k těm méně nadaným či pilným, vždyť přece každý má mít stejné možnosti....(no - a my své děti pošleme do soukromých škol - vaše Petra Buzková - ministryně školství v.v.)...
Pavel Skeptik
Problém
vidím v tom, že tento národ je tak zblblý, že vůbec nepřipouští vytváření "elit", protože si myslí, že "elity" jsou ti zlí, které je třeba zlikvidovat! Málokdo chápe, že "elity" jsou tahouni celé společnosti! A k tomu víceletá gymnásia určitě přispějí! Jenom doufám, že ty děti stihnou zaujmout svá místa dříve, než tady úplně zkrachujeme!
ant.
...národ je zblblý - souhlas...a divíte se?
...jestli to ty děti stihnou? Mám dojem, že ne...
Zani
Dám karmu, i když nesouhlasim
Jsem rád , že se alespoň někdo zamejšlí. Nejsem z oboru, jem jen vyučenej komidelník. Protože však pracuju v Německu, mám možnost poslouchat a číst o školství tady. A můj otec je celej život učitelen na OU, takže ho často slyšim, když si "stejská" V první řadě se mi zdá náše základní a střední školství řádově lepší, než německé. To si berme jako špatnej příklad ! Jedna z nejhorších věcí, to je rozdělení dětí v tušim 5 třídě, 1/3 - 1/2 jich přejde na gymnásium. Ti co nepřejdou jsou doslova odepsaný, je to doložený statistikama. Proto je velkej tlak na to aby bylo co nejvíc gymnásii. Velkou roli hraje politika, pořád se opakuje, proti Číňanům se prosadíme jedině vysokokvalifikovanejma lidma. Tedy. maturita do každé rodiny. Výsledky ve spolk. zemích, kde toto praktikujou je ovšem pokles znalostí gymnasistů. Prostě jen určitý procento obyvatelstva dokáže vystudovat náročnou školu, basta. Podle mě by měli být gymnásia 4letá, jako příprava na vysokou školu a vědeckou práci. Pokr. dole
Zani
Re: Dám karmu, i když nesouhlasim
Ostatní děti po ukončení mohou studovat střední školu, už s určitým zaměřením, případně dál vysokou školu odbornou. Víceletá gymnásia jen vyjímečně, pro ty nejnadanější. Asi tak 1 na Kraj.
Jinak základ našeho školství je fakt dobrej. Je ale potřeba mít hlavně dobré a nnadšené učitele, tam vidím nejvyšší rezervy.
siviez
jednoznačně ano
A proč?Manželka je učitelka na ZŠ/první stupeň/ a když vidí jak požadavky na žáky rapidně klesají tak i ona tvrdí jednoznačně ano.Ale i ona gymnázia už nejsou to co bývalo.Obě dcery když se hlásily na VG tak brali pouze dvě třídy po 20 žácích.Hlásilo se něco kolem 400 dětí.A ti co byli pod čarou, tak prostě měli smůlu.Dnes?Mnohá gymnázia berou žáky snad i bez zkoušek..A okamžitě po příchodu na gymnázium bylo znát že se dostaly někam kde musely prokázat své kvality.Na ZŠ nemají talentované děti nejmenší šanci se naučit něco navíc.Učitel se nemůže věnovat nadaným dětem poněvadž musí indivindi pracovat s těmi které prostě na látku nemají.A to je tragédie.Nadaní se nudí a a ti méně nadaní zvládnou sotva s bídou násobilku.V každém případě VG ano.Apropo pro toho pána co tady psal něco o pivu,tak skvělý kolektiv jaký měly obě dcery jsem ani já nezažil na gymnáziu.
petrph
aneb jak říkají Američané
proč přepřahat vítězného koně. A proč rušit to co funguje,a mezi rodiči a dětmi je o to zájem.
Albert.Pes
A to je ten problém!
Dokud to bude nadále tak, že " posláním gymnázií je připravit budoucí zájemce o vysokoškolské studium právě k tomuto studiu", nebude ze studentů gymnázií (natož jiných středních škol) nic jiného než cvičené opice připravené k výkonu v budoucím povolání. To, že i Vy, jakožto učitel, se k tomuto přiznáváte, je smutné. Já netvrdím, že nepochopitelné, protože aby se stát snažil vychovat lidi, kteří by mysleli samostatně a měli i jinou hodnotu než coby ekonomická veličina, by bylo celosvětovou kuriozitou. Ale opět - z úst pedagoga je to smutné. Proto je dnes tak málo vzdělaných lidí.
xs123
Re: A to je ten problém!
Ale běžte. Všeobecné vzdělání je to nejlepší středoškolské vzdělání, jinak to chybí celý život. Tento týden se mi stalo, že jedna slečna dyzájnystka ve druhém ročníku na VŠ prohlásila, že chemický vzorec pro křemen je Es - I- NULA2. Ona netušila, že ve vzorci SiO2 to kolečko znamená chemickou značku kyslíku. Ono to je přesně naopak - bez všeobecného vzdělání hrozí ta cvičená opice - cosi se naučit nazpaměť, a to mlít pořád dokola až do penze.
TunoNegro
Nedovedu si představit,
že bych býval musel zůstat na ZŠ déle, než do 5. třídy. Přestup na gymnázium byl pro mne výraznější změnou, než pozdější nástup na VŠ a to zejména v přístupu kolektivu, který už jakž takž chodil do školy, aby se možná něco naučil, nikoli šikanoval učitele a ostátní žáky. Tohle bohužel mluví spíše než o gymnáziích - o ZŠ. Každopádně rozdíl zůstat na ZŠ do 9. třídy a nebo přestoupit na gymnázium už v 5. je z mého pohledu opravdu markantní.
Pikot
Starou řečtinu
nutnou pro pochopení základů kultůry pozdější Evropy se lze naučit jen na starém gymnasiu s osmi lety docházky. Kdyby někdo tvrdil opak, tak ať se podívá do Tübingen(u).
Prvé čtyři roky se tu učí jen chápání významu jednotlivých slov ve větě.
Archeolog bez znalosti řečtiny je jen nádeníkem vyhrabávající kostičky ze země. Symbolika vzorů na starých střepech se dá pochopit jen a jen za pomocí Homérovy řečtiny !
- Počet článků 284
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2368x