Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

radim36

12. 9. 2008 14:45
Hlavně trh

V dnešní době si vydobyl místo na slunci  hlavně trh.  To znamená, že železnice, kde se zboží musí několikrát přepřahovat a překládat a z výchozí stanice na nádraží nebo z nádraží na cílovou stanici stejně dovézt kamióny, je proti přímé kamiónové dopravě silně znevýhodněna.

0 0
možnosti
ML

m. l.

12. 9. 2008 12:11
Předčasné

Říkáte, že obrovský význam? Podle mě to říkáte předčasně, protože se to ještě nedá dokázat (ani vyvrátit). Počkejte s tím až budou k dispozici čísla. Objem přepravy, o kolik byla levnější, jak se to projevilo na cenách čínských výrobků atd. Zatím jde jen o dohady nutně zatížené představami a přáními.

0 0
možnosti
R

Rudá_záře_nad_Kladnem

12. 9. 2008 12:14
Re: Předčasné

modrý soudruhu, tady jde o to, že vlak jede z Pekingu do Hamburku cca 10 dní a loď tři měsíce.:-)

0 0
možnosti
R

Rudá_záře_nad_Kladnem

12. 9. 2008 12:04
No, zase vládě modrých, neschopných korupčníků

musíme uznat, že začala jako první mluvit o nutnosti vybudování VRT na území ČR.

0 0
možnosti

CART09

12. 9. 2008 11:57
Dvě věci

Obávám se, že mícháte dvě věci dohromady. Princip spojit velká evropská letiště a města vysokorychlostními tratěmi, a nahradit tak krátké a střední lety vlaky TGV, ICE, AVE apod. je již starý. Vypadá velmi lákavě a i mně osobně by se velmi líbil. Ovšem ty tratě musí nekdo postavit. Ten někdo je na 99% stát, protože stavba takových tratích je natolik ekonomicky náročná, že z výnosů spedice to rozhodně nezaplatíte. To je jako by si měly kamionové společnosti zaplatit stavbu dálnice. ne nějaké usmolené párkorunové mýtné, ale tu miliardu na kilometr, kterou platíme z daní.

Jakmile náš stát nalije místo do dálnic ty desítky miliard do komerčně využitelného systému VRT (tj. vhodný i pro nákladní dopravu), tak najednou zjistí, že je na silnicích polovina kamionů i autobusů, a že je ve vzduchu polovina letadel...

0 0
možnosti

CART09

12. 9. 2008 12:00
Re: Dvě věci

jo, nedoplnil jsem tu druhou věc - přeprava Hamburg-Peking nemá s VRT nic společného, jde spíš o to dostat kontejnerové vozy bezpečně přes Rusko a pak je ještě nákladně přeložit na vozy evropského rozchodu...

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

12. 9. 2008 11:55
Autorovi

Prosím Vás, dodělejte ten překlad, takto to vypadá, že nejde o Váš blog plný Vašich skvělých nápadů, ale o překlady cizích myšlenek.

0 0
možnosti
A

antizelenka

12. 9. 2008 11:26
nemám nic proti železnici

ale to by jste soudruzi museli konečně něco udělat s Českými drahami, nejlépe zrušit a povolit konkurenci

to si vážně myslíte, že někdo dobrovolně pošle zboží po naší železnici aby se mu půlka věcí stratila a druhá přišla o měsíc později??:-/

0 0
možnosti
P

pilsener

12. 9. 2008 11:25
Firma Viola?

Jen jestli to není firma Veolia - v ČR např. vodárenství a autobusová doprava :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 205
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1247x
Jsem právník a ekonom. Před volbami jsem pracoval ve funkci náměstka ministra životního prostředí a později jako ředitel poradců předsedy vlády. Přednáším též na Vysoké škole finanční a správní právo a ekonomiku udržitelného rozvoje. T.č. veřejně vystupuji v roli stínového ministra životního prostředí za ČSSD. Sociálním demokratem jsem od počátku roku 1990, kdy jsem stranu pomáhal obnovit. Jsem ženatý a mám dvě děti. Bližší informace též na www.petrzilek.cz nebo www.cssd.cz.

Seznam rubrik