Výběr dovolené: ujasněte si, co chcete

Servisní rubriky se teď přímo hemží zasvěcenými radami, jak si správně vybrat cestovku. Tyhle rady ale nepomohou lidem, kteří si nejdřív neujasní, jak si vlastně představují svou letošní dovolenou. Chcete poznávat nová místa, nebo lenošit na pláži? Milujete noční život, nebo vyžadujete klid? Máte rádi každodenní ruch, animační programy, nebo vám více vyhovuje rodinná atmosféra a klid menšího hotýlku či penzionu? Rádi posedíte každý den v jiné rázovité hospůdce, nebo dáváte přednost každodenní hojnosti v podobě nabídkyAll inclusive?

A to jsou jen otázky, které vám pomohou ujasnit si, CO chcete. Zbývá ještě pár dalších maličkostí: Upřesnit KDY to chcete, KOLIK jste ochotni za to zaplatit, a také jaké bude složení vaší „výpravy“. Potom už si můžete celkem s klidným svědomím začít vybírat konkrétní zájezd.

Jinak vypadají turistické destinace v hlavní letní sezóně, jinak těsně před ní a v jejím závěru. Obvykle si můžete vybrat mezi plnými plážemi se zaručeně teplým mořem a pálícím sluníčkem, nebo spoustou volného prostoru a trochu chladnějším mořem i vzduchem.

I milovníci opravdu letních teplot by si měli uvědomit, že v Egyptě je v červenci ještě o poznání tepleji než v Bulharsku, a zvážit takovou cestu, zejména pokud jde o rodinu s malými dětmi. A nejen kvůli teplotám, ale i kvůli délce letu. Zatímco do Burgasu let netrvá ani dvě hodiny, při letu do Hurghady si v letadle posedíte dvakrát déle.

Pokud jde o rozpočet, tady opravdu platí staré zlaté pravidlo: cestu kolem světa nepořídíte za cenu výletu na Karlštejn. Pečlivě zvažujte poměr mezi cenou a kvalitou a vůči podezřele laciným nabídkám buďte skutečně ostražití. Nevěřte tomu, že některý touroperátor vyjednal o polovinu nižší ceny za hotely a letenky, než všichni ostatní. Tak to prostě nefunguje.

Takže jste připraveni nakupovat? Při vší úctě k výhodám internetového prodeje – když už jste přípravám na dovolenou věnovali tolik času, obětujte ho ještě trochu na návštěvu pobočky cestovní kanceláře.

Pokud nebudete mít opravdu smůlu, nejspíš tady potkáte pracovníky, kteří o nabízených destinacích něco vědí z vlastní zkušenosti, nejen z katalogu. Většina kvalitních cestovních kanceláří totiž pro své zaměstnance organizuje pravidelné „infocesty“, během kterých navštěvují nabízené lokality a hotely. Pravděpodobně vám tak na pobočce prozradí i to, zda se mimo záběr reklamního fotografa skrývá útulná rybářská hospůdka, nebo hlučná diskotéka. Na dovolené tuhle informaci určitě oceníte.

Autor: Petr Šatný | pátek 24.5.2013 11:55 | karma článku: 7,49 | přečteno: 492x