Mají monopol na pravdu jen špatné zprávy?

Média s pozitivními informacemi zásadně nepracují. Vycházejí z teorie, že prodejné jsou jen špatné zprávy. Zřejmě se jim tak podařilo vyvolat všeobecný dojem, že jakákoli dobrá zpráva je ze všeho nejspíš podvrh.

Zaznamenal jsem to v některých diskusích k mým blogům. Když jsem nedávno vyvěsil text Proč se Němci bojí do Řecka a Češi se tam těší, přečetl jsem si v diskusi: Lzete!!!! Chcete prodat, stydte se!!!

„Dovolil“ jsem si totiž mimo jiné napsat, že si řečtí podnikatelé v cestovním ruchu váží hostů víc než dřív a dokonce jsou ochotni pro jejich blaho zkrátit tradiční siestu na polovinu. Viděl jsem to krátce předtím na vlastní oči, když jsem projel největší řecké ostrovy.

Podobně jsou na tom ale i další blogeři na iDnes. Ve středu 13. června to pro změnu schytal Karel Štrobl. Celkový dojem z Řecka popsal takto: „Počasí pohádkové, moře klidné. Příjemný osvěžující vánek vlní hladinu průzračného Ionského moře. Slunce v jasné obloze se činí.“ A hned mu jeden z diskutérů vpálil, že bloguje „ze zištných důvodů“, aby do země nalákal turisty.

Dnes odlétá skupina českých novinářů na Rhodos. Pozvala je tamní centrála cestovního ruchu, aby na vlastní oči viděli, jak to v zemi vypadá těsně po volbách a na prahu letní sezóny. Pomáhal jsem tuto cestu organizovat a budu spolu s ostatními čtenáři zvědav, s jakými dojmy se novináři vrátí a jak je popíší ve svých příspěvcích. Na iDnes se určitě také nějaký objeví.

Pokud novináři narazí na nějaká negativa, nepochybuji, že je barvitě popíší. Určitě si nebudu namlouvat, že jde o výmysly. Pokud si ale přečtu něco o pohádkovém počasí a klidném moři, také nebudu autory podezírat, že si to vycucali z prstu. Takové Řecko prostě je.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Šatný | úterý 19.6.2012 14:25 | karma článku: 10,65 | přečteno: 804x