- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ve středu se tak alespoň vyjádřila redaktorka Petra Jůzlová ve svém sloupku Ať žije panika! Popsala v něm, jak se údajně cestovní kanceláře domluvily na své zákazníky a strašákem očekávaného zvýšení cen kvůli intervenci České národní banky je přinutily nakupovat zájezdy v rámci nabídky First minute.
Co doopravdy ovlivňuje ceny zájezdů, jsem popsal ve svém předešlém blogu. Dnes už je jasné, že vyšší ceny budou letos realitou, nejen „strašákem“. A proč je cestovky nevyrovnávají z „vlastní marže“?
Celkem jednoduše to vysvětlil analytik Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting. „Udělali jsme si analýzu ziskovosti. Kromě Exim Tours, CK Alexandria a několika dalších se naprostá většina velkých cestovních kanceláří pohybuje kolem nuly nebo pod nulou, to znamená, že jsou ve ztrátě,“ uvedl koncem loňského roku pro iDnes.cz.
Nicméně „pokrýt zvýšení cen z vlastní marže“ není reálné ani pro ty ziskové. Jen devalvace koruny z původních cca 25,50 Kč/EUR na současných 27,50 Kč/EUR znamená citelný nárůst nákladů v řádu desítek milionů korun. A rostly samozřejmě i další přímé náklady, především ceny letenek a ubytování v hotelích v jednotlivých zemích.
A ještě k tomu spiknutí cestovek. Prodeje z nabídky First minute rostou už několik let po sobě, přestože kurs koruny byl dlouho prakticky neměnný a ceny zájezdů více méně stagnovaly stejně jako u dalšího zboží a služeb.
Právě za to, že se tento stav změnil a ceny veškerého zboží i služeb zase rostou, ostatně získal Miroslav Singer od měsíčníku The Banker cenu Guvernér centrální banky v Evropě pro rok 2014. Gratulujeme...
Další články autora |
Kojátky - Šardičky, okres Vyškov
3 500 000 Kč