- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Privatizace vodárny Francouzům se schvalovala v době, kdy řada lidí chtěla vše prodat do soukromých rukou. Myslím, že se mýlili. Měli jsme se lépe podívat západním směrem - do Německá, Rakouska i Švýcarska, kde patří podniky vykonávající veřejnou službu obcím. Nechápu, proč se stále málo inspirujeme našimi západními sousedy. Budování nového státu by bylo rychlejší a stálo by podstatně méně peněz. Naštěstí pro plzeňské obyvatele se nezprivatizovala teplárna a zůstala v majetku města. Jsem přesvědčen, že by to tak mělo zůstat i v budoucnu, aby se v Plzni udržela přijatelná cena tepla.
V zásadě nejsem odpůrcem privatizace, ale měli jsme tehdy rozlišovat. Velké podniky neměly být privatizovány kupónovou privatizací - nepřivedla konkrétní vlastníky ani potřebný kapitál. Měly být přímo prodány konkrétním vlastníkům spolu s přísnými podmínkami. Dva příklady: prosperující Škoda auto v Mladé Boleslavi a problémová Tatra Kopřivnice (dnes Tatra Trucks), to je přece „nebe a dudy“.
A jakou to má spojitost s mou kandidaturou do Senátu? Tak jako u spravování městských podniků, tak i v Senátu by měl být nejdůležitější veřejný zájem, nikoliv zájem individuální nebo skupinový. Jsem připraven v Senátu veřejné zájmy hájit a nabízím k tomu své schopnosti a zkušenosti.
Petr Rybář
www.rybarpetr.cz
Další články autora |