- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Souhlasím s tím, že tento stát staví dálnice zcela špatně. Staví se to, co je bezproblémové, bez ohledu na to, jestli to reálně pomůže nebo ne. V řadě případů jsou to tak miliardy v podstatě investované zbytečně, protože pak po příslušné dálnici jezdí pár aut, zatímco jinde se nesmyslně stojí v kolonách. Stát by měl konečně vzít do ruky mapku intenzit dopravy, a to jak současných, tak predikcí do budoucna, a na základě toho vytipovat hlavní a stěžejní úseky, na něž se zaměří pozornost. Co je platná dostavba 60 km dálnic odnikud nikam, když ty hlavní úseky chybí.
Podle intenzit provozu je toto pořadí priorit:
R1 (Pražský okruh) - D1 (rekonstrukce) - R35 (HK - Mohelnice) - D8 - dostavba D1 kolem Přerova - D3 v úseku Praha - Mezno. To by se mělo dostavět do 5-7 let.
Pak teprve by měly přijít na řadu další stavby, s výrazně nižším provozem, jako je R4 Dubenec - Čimelice, D3 dále k ČB a na jih, R6, R55, R49 (zejména část za Zlínem - tu bych nestavěl vůbec, tam je menší provoz než na mnohých silnicích 2. třídy). Ale protože u nás je názor, že kraj bez dálnice je nějaký zaostalý, tak se staví nějakých 4 km R6 kdesi u Lubence, kde je to ve skutečnosti úplně nanic, a pak se bude stavět na D3 obchvat Budějovic, který je nanic úplně stejně, protože 85 % vozidel jedoucí po I/3 má Budějovice za cílový nebo výchozí bod a z toho zbytku velká část odbočuje směrem na západ nebo na východ (tedy nejede ze severu na jih).
S čím trochu nesouhlasím, je vyvlastňování. To by měl být až krajní nástroj. První by měla vždy přijít dohoda, výměna nebo něco podobného.
Víte - stát nic nepostaví. Nemá ruce ani hlavu. Neschopní byly premiéři (Klaus, Zeman, Špidla, Gross, Paroubek, Topolánek, Nečas a nespíše i Sobotka) a ministři dopravy (Říman, Peltrám, S c h l i n g , Š i m o n o v s k ý , Ř e b í č e k , B e n d l , Bárta, Dobeš, Ž á k , a určitě i Prachař). Neříkejte stát. Ten za nic nemůže.
Spíš je třeba poděkovat různým ekologickým aktivistům a našim blbým zákonům, které umožňují výstavbu dálnic brzdit
Kolem města, kde bydlím, byla před rokem postavena dálnice. Aut však po E55 jezdí jako před tím a po dálnici jen pár. Platí to bohužel i pro kamiony, které mají pokyn od zaměstnavatelů neutrácet za poplatky. Dálniční poplatky by se měly rozšířit i o silniční poplatky, ale nevybírat je sólo, ale promítnout do spotřební daně u PHM. U aut cizinců vjíždějících na naše území, vybírat na hranicích poplatek za vjezd.