Tak teď už se to určitě s opravou dálnice pohne kupředu!

Televize nás informovala, že na devíti kilometrech opravované dálnice u Velké Bíteše se pohybovalo slovy pět pracovníků té firmy, která má úsek na starosti. Reportéři měli kliku. Já jsem už zažil, že tam nebyl vůbec nikdo. Následně nás pan ministr dopravy seznámil s tím, jakým způsobem s liknavou firmou zatočí: Nainstalují se kamery, které budou dění na dálnici sledovat. Hezky česky – budeme si moct na internetu kdykoli zkontrolovat, jestli se těch pět chlapíků opírá o lopatu řádně – s ohledem na bezpečnost práce. Pokud ovšem ty kamery někdo čile neukradne      

Tuhle jsem jel po Rakousku. Po dálnici z Vídně do Passau. O půl jedenácté v noci. Taky tam opravovali dálnici. Jeden jízdní pruh byl uzavřený, rychlost v tom zbytku na padesát. Všude světel jak na Matějské pouti, červenobílé homole snad po pěti metrech, na začátku pracoviště na řidiče dohlíželi policajti. A na pracovišti všichni makali jak zjednaní.

 V našem i cizím tisku i v internetu si každý může vygooglovat hromadu článků o tom, jak je v Česku stavba dálnic předražená a o kolik procent levněji ji umí stavět v Německu a jinde (mimo Itálie. Ale tam je to jiná story). A samozřejmě, i ti Talijáni, v lepší kvalitě.

 Takže, co kdyby pan ministr, třeba jen cvičně, vybral někde další úsek, například jen pět kilometrů, a zadal jeho opravu nějaké zahraniční firmě, která tam u nich, třeba v Rakousku, nebo v Německu, dálnice už nějaký ten pátek odborně staví i opravuje?! Dobře a levněji?! Jsme všichni v EU, tak kde by byl problém? Taky by tam pan ministr mohl nechat nainstalovat kamery. Aby čeští ovčani mohli online srovnávat.

České správy silnic a dálnic by se to nijak nedotklo. Ty stovky ouředníků by dál pobíraly jejich platy a zvláštní odměny za to, že dřou jako koně, těch pět maníků u Bíteše by taky o platy nepřišlo, jenom těch pět kilometrů zahraničně opravené dálnice by bylo hotovo dřív a levněji.

 A snad by pak i panu ministrovi došlo, že by třeba bylo lepší namísto kamer nechat dálnici opravovat firmy, které to umí dobře, rychleji a ještě k tomu levněji. A českým firmám, které to zřejmě dobře a rychle (a levně už vůbec) neumí, umožnit, aby zatím zaplácávaly díry na silnicích první až třetí třídy. Na to by snad bez problémů stačily. A děr je všude dost pro všechny.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Pazderka | středa 24.7.2013 22:33 | karma článku: 20,97 | přečteno: 804x
  • Další články autora

Petr Pazderka

Když Amíci osvobodili Plzeň

27.4.2014 v 17:17 | Karma: 20,52

Petr Pazderka

Časy se měěníííííí....!

1.9.2013 v 14:28 | Karma: 25,61

Petr Pazderka

To jsou holt starosti!

28.6.2013 v 10:58 | Karma: 19,42