- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tuhle jsem jel po Rakousku. Po dálnici z Vídně do Passau. O půl jedenácté v noci. Taky tam opravovali dálnici. Jeden jízdní pruh byl uzavřený, rychlost v tom zbytku na padesát. Všude světel jak na Matějské pouti, červenobílé homole snad po pěti metrech, na začátku pracoviště na řidiče dohlíželi policajti. A na pracovišti všichni makali jak zjednaní.
V našem i cizím tisku i v internetu si každý může vygooglovat hromadu článků o tom, jak je v Česku stavba dálnic předražená a o kolik procent levněji ji umí stavět v Německu a jinde (mimo Itálie. Ale tam je to jiná story). A samozřejmě, i ti Talijáni, v lepší kvalitě.
Takže, co kdyby pan ministr, třeba jen cvičně, vybral někde další úsek, například jen pět kilometrů, a zadal jeho opravu nějaké zahraniční firmě, která tam u nich, třeba v Rakousku, nebo v Německu, dálnice už nějaký ten pátek odborně staví i opravuje?! Dobře a levněji?! Jsme všichni v EU, tak kde by byl problém? Taky by tam pan ministr mohl nechat nainstalovat kamery. Aby čeští ovčani mohli online srovnávat.
České správy silnic a dálnic by se to nijak nedotklo. Ty stovky ouředníků by dál pobíraly jejich platy a zvláštní odměny za to, že dřou jako koně, těch pět maníků u Bíteše by taky o platy nepřišlo, jenom těch pět kilometrů zahraničně opravené dálnice by bylo hotovo dřív a levněji.
A snad by pak i panu ministrovi došlo, že by třeba bylo lepší namísto kamer nechat dálnici opravovat firmy, které to umí dobře, rychleji a ještě k tomu levněji. A českým firmám, které to zřejmě dobře a rychle (a levně už vůbec) neumí, umožnit, aby zatím zaplácávaly díry na silnicích první až třetí třídy. Na to by snad bez problémů stačily. A děr je všude dost pro všechny.
Další články autora |
Chroboly, okres Prachatice
2 000 000 Kč