- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jen kdyby na nich Češi uměli jezdit, ale bohužel zatím nepochopili, jak to má fungovat. K tomu nevíc přispívají i různé relace od Besipu, kde dávají zmatečné a někdy dokonce i nebezpečné návody, jak se na kruháku chovat. To je potom těžké ...
http://kulhankova.blog.idnes.cz/c/129215/Jak-jsem-si-po-30-letech-v-Kanade-udelala-ridicak.html
byla na križovatkách namalované zelené šipky pro stabilní možnost odbořit vpravo
Ti co se v něm neorietují, by měli vrátit řidičák a nebo před kruháčem zpomalit
je v Erfurtu... vychutnejte si, stojí za to... http://www.youtube.com/watch?v=TzZHyTwjPug
Na článku je dobré jen to, že rozpoutal dobrou diskusi.
Autor se skoto ve všem mýlí, kromě toho, že většina EU dotací jsou korupční peníze ve vešech významech tohoto pojmu , a že některé kruháky se tak úplně nepovedly.
Vezmu jen to nejpodstatnější. Ze všech typů úrovňových křižovatek ( to jsou ty bez nadjezdů) maji kruháky řádově nejnižší úmrtnost. ( asi 50x) To není žádná hypotéza, ale statistika. Ne všechno dělají na Západě špatně.
Kruhac je ta nejrozumnejsi vec na nasich silnicich. Mam v zive pameti kdyz v nasem zaprdenem meste na jedne krizovatce se z vedlejsi silice nedalo vyjet ani po 5 minutach cekani, jedine za cenu brutalniho slapnuti na plyn a kvileni pneumatik, Ted je tam kruhac a vse je v klidu a v pohode, nikdo neceka. Je to pidi kruhac a kupodivu i ridici kamionu a autobusu tudy projizdi uplne v pohode a bez vytrestenych oci. Na vedlejsi krizovatce rizene semafory se pravidelne tvori dlouhe kolony i kdyz je tam system "inteligentniho" rizeni provozu.
...ale jen ocaďpocaď - kruháče, které vznikly tak, že se doprostřed existující křižovatky postavil květináč, skutečně nejsou to pravé ořechové. Nebo "kruháč pro kruháč" toho typu, který si pořídil (proti vůli občanů) například Mělník u přístavu...
:
Na druhé straně jsou místa, která si o kruháč (pravda, trochu větší) přímo řvala, leč betonová lobby zrovna potřebovala odstříknout pár kubíků navíc a vznikl zrůdný nadjezdo-podjezdový smotek (například řešení té motanice u pražské Ruzyně)
udělali na malé křižovatce (kde podle místních docházelo k dost nehodám) tak, že doprostřed cesty přibili něco jako starou anglickou helmu.
Fungovalo to skvěle. i když jsem na to ze začátku čuměl jak vyoraná myš. A vytočil se tam v pohodě i náš autobus.
(a nejen já). Neznali tam snad "normální" křižovatku. Samý kulaťák. Bez EU. Prostě proto, že je to mnohem bezpečnější. (Asi si cení zdraví a života více, než někteří z nás.)
Jestli si myslíte, že ve starých anglických městech jsou ty kruhové objezdy obří, hrubě se mýlíte.
Kdyz uz jsme u stare dobre Anglie: bily kruh v prostredku krizovaty o prumeru 1 m - a je to kruhova krizovatka .... nebo kruhace na "dalnici" ....
a ke vsemu se jezdi v opacnem smeru (coz je logicke)
Je to křižovatka na které by se uživilo autovrakoviště a je vyloženě nebezpečná (i když tak na první pohled nevypadá). Byla sice učiněna určitá opatření (omezená rychlost, zvýraznění dopravního značení, občasná přítomnost hlídky PČR) jenže: omezení rychlosti a dopravní značení mnozí "řidiči" prostě ignorují a policajti tam nemůžou dřepět pořád. Kdyby tam byl "kruháč", tak by "řidiči" museli sundat nohu z plynu nebylo by co řešit. Navíc - i když dojde na kruhovém objezdu k havárii, následky bývají mnohem mírnější, než na "obyčejné" křižovatce. S řidiči kamiónů si hlavu nelámejte - mají před sebou volant, stejně jako každý jiný řidič.