Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

dolch

12. 1. 2012 10:50
Kruháky nejsou špatné

jen kdyby na nich Češi uměli jezdit, ale bohužel zatím nepochopili, jak to má fungovat. K tomu nevíc přispívají i různé relace od Besipu, kde dávají zmatečné a někdy dokonce i nebezpečné návody, jak se na kruháku chovat. To je potom těžké ...

0 0
možnosti
SAK

slušná a kultivovaná

12. 1. 2012 9:00
0 0
možnosti

oldiess

12. 1. 2012 8:20
Jinak již v NDR

byla na križovatkách namalované zelené šipky pro stabilní možnost odbořit vpravo;-D

0 0
možnosti

crocodileclip

12. 1. 2012 7:47
Kruháč je v poho

Ti co se v něm neorietují, by měli vrátit řidičák ;-Da nebo před kruháčem zpomalit:-)

0 0
možnosti
DT

tanker d

11. 1. 2012 23:46
nejlepší kruhový objezd na světě

je v Erfurtu... vychutnejte si, stojí za to... R^ http://www.youtube.com/watch?v=TzZHyTwjPug

1 0
možnosti

Zirkon

11. 1. 2012 21:29
na smrťáky autor kupodivu zapomněl

Na  článku je  dobré jen to, že  rozpoutal dobrou diskusi.

Autor se  skoto ve  všem mýlí, kromě  toho, že  většina  EU dotací jsou korupční peníze  ve  vešech  významech  tohoto pojmu , a že  některé kruháky se tak úplně nepovedly.

Vezmu jen to nejpodstatnější.  Ze všech typů úrovňových křižovatek ( to jsou ty bez  nadjezdů) maji  kruháky  řádově  nejnižší úmrtnost. ( asi  50x)  To není  žádná  hypotéza, ale statistika.  Ne  všechno dělají na Západě  špatně.

1 0
možnosti
VT

čirokéz

11. 1. 2012 19:30
Nesouhlas

Kruhac je ta nejrozumnejsi vec na nasich silnicich. Mam v zive pameti kdyz v nasem zaprdenem meste na jedne krizovatce se z vedlejsi silice nedalo vyjet ani po 5 minutach cekani, jedine za cenu brutalniho slapnuti na plyn a kvileni pneumatik, Ted je tam kruhac a vse je v klidu a v pohode, nikdo neceka. Je to pidi kruhac a kupodivu i ridici kamionu a autobusu tudy projizdi uplne v pohode a bez vytrestenych oci. Na vedlejsi krizovatce rizene semafory se pravidelne tvori dlouhe kolony i kdyz je tam system "inteligentniho" rizeni provozu.

2 0
možnosti
X

xychteen

11. 1. 2012 23:21
Souhlasím s nesouhlasem...

;-D

...ale jen ocaďpocaď - kruháče, které vznikly tak, že se doprostřed existující křižovatky postavil květináč, skutečně nejsou to pravé ořechové. Nebo "kruháč pro kruháč" toho typu, který si pořídil (proti vůli občanů) například Mělník u přístavu...

:

Na druhé straně jsou místa, která si o kruháč (pravda, trochu větší) přímo řvala, leč betonová lobby zrovna potřebovala odstříknout pár kubíků navíc a vznikl zrůdný nadjezdo-podjezdový smotek (například řešení té motanice u pražské Ruzyně)

0 0
možnosti
RK

semelik

11. 1. 2012 17:39
před asi 25 lety jsem v Belgii narazil na kruháč, kterej

udělali na malé křižovatce (kde podle místních docházelo k dost nehodám) tak, že doprostřed cesty přibili něco jako starou anglickou helmu.

Fungovalo to skvěle. i když jsem na to ze začátku čuměl jak vyoraná myš. A vytočil se tam v pohodě i náš autobus.

0 0
možnosti
VH

Stará kára

11. 1. 2012 14:43
Když jsem poprvé přijel do Anglie (cca 1995), zíral jsem

(a nejen já). Neznali tam snad "normální" křižovatku. Samý kulaťák.  Bez EU. Prostě proto, že je to mnohem bezpečnější. (Asi si cení zdraví a života více, než někteří z nás.)

Jestli si myslíte, že ve starých anglických městech jsou ty kruhové objezdy obří, hrubě se mýlíte.

2 0
možnosti
PN

Ftipnejj

11. 1. 2012 14:51
Re: Když jsem poprvé přijel do Anglie (cca 1995), zíral jsem

Kdyz uz jsme u stare dobre Anglie: bily kruh v prostredku krizovaty o prumeru 1 m - a je to kruhova krizovatka .... nebo kruhace na "dalnici" ....

a ke vsemu se jezdi v opacnem smeru (coz je logicke)

0 0
možnosti
MM

Vosiczka

11. 1. 2012 14:29
Takka denně projíždím křižovatkou kde jsou časté havárie

Je to křižovatka na které by se uživilo autovrakoviště a je vyloženě nebezpečná (i když tak na první pohled nevypadá). Byla sice učiněna určitá opatření (omezená rychlost, zvýraznění dopravního značení, občasná přítomnost hlídky PČR) jenže: omezení rychlosti a dopravní značení mnozí "řidiči" prostě ignorují a policajti tam nemůžou dřepět pořád. Kdyby tam byl "kruháč", tak by "řidiči" museli sundat nohu z plynu nebylo by co řešit. Navíc - i když dojde na kruhovém objezdu k havárii, následky bývají mnohem mírnější, než na "obyčejné" křižovatce. S řidiči kamiónů si hlavu nelámejte - mají před sebou volant, stejně jako každý jiný řidič.

1 0
možnosti