Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TK

osvetitel

22. 9. 2009 5:53
Nechci posuzovat proc a jak se dotycny

muze dostat do takove situace,kdy je odkazan    na manualni ci jinou praci ktera diky svetove ci mistni krizi neexistuje , a nebo je dana prednostne nekomu jinemu ! Ale osobne si myslim ze kazdy stat ma  svym lidem kteri chteji a potrebuji jakoukoliv praci  tu praci umoznit ! Jinak to dopadne tak , jak zpival ten Werich >>" (Myslite si ze jsme jen luza, zese nas nemusite bat, vsak ale prepadne vas hruza az pod okny vam budem rvat )"!;-D[>-] Ps.  Myslim ze neni lepsi cekat az takove problemy vytvori ovzdusi jako bylo po prvni svetove valce v Nemecku !

0 0
možnosti
TK

osvetitel

21. 9. 2009 23:40
Autorka ma v mnohem pravdu i kdyz ma vyhranene

socialni citeni ! Heslo "pomoc si sam" uz davno nelze uplatnovat ani v USA , kdyz ta prace proste neni ! A to nemluvim pouze o manualni praci ale i o tech ktere vyzaduji nejakou "kvalifikaci" ! A ted se vzijte do pozice cloveka ktery se jinak nezli manualni praci zivit nedokaze , a navic ma nejake skryte zdravotni problemy  a je bezdetny  a navic "bily" . Takovy clovek v dnesni USA si rovnou muze hodit masli, pokud se onej nepostaraji znami nebo stastnejsi pribuzni ! A muze se nekdo potom divit ze takovi lide maji  k  systemu vyhrady , kdyz jim ten system vezme i tu manualni praci ,  tim ze necha USA zaprasecit kdejakym ilegalnim bezmozkem ,  kterej ji dostane prednostne za mene , a ty internacionalni korporace  zlikviduji v USA co se da a pak odtahnou do Ciny ?!  Ale takove veci vidi pouze clovek ktery se dokaze vzit do pozice tech postizenych , a nevidi pouze vlastni  "problemy" !

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

22. 9. 2009 10:46
Re: Autorka ma v mnohem pravdu i kdyz ma vyhranene

Jenže to je začarovaný kruh. Jeho rozetnutí jistě není jednoduché, osobně si myslím, že je nemožné. Práce se stala neprodejnou proto, protože je zatížena daněmi a pojištěním. Teď práce ubývá (přemisťuje se) a není na plnění pojistného. Další zvýšení daní to jen zhorší. Celkové uspořádání společnosti je prostě špatné - příliš mnoho neproduktivních, stát se vším všudy je tak drahý, že ekonomiku takřka paralyzuje. Dříve to řešily války - zlikvidovaly přebytečné vojáky a ušetřilo se na žoldu.

0 0
možnosti
PJ

Petr Johan

21. 9. 2009 14:40
Rada pro zoufalce

Zkuste prosím Vás opustit veškeré předsudky, zapomenout na strasti z předchozí doby a začít jak se říká znova. Nekecám, píšu vážně.

V roce 2003 jsem se ocitl v šesticiferném deficitu. Musel jsem si ořezat naprosto všechno, co bylo možné, a jak se říká pomalu žrát slámu.

V roce 2005 jsem opustil státní podnik, kde profesionální a mzdový růst nepřipadal v úvahu. Přitom jsem pracoval na několika vedlejších pracovních poměrech, které jsem si sehnal sám, příp.za pomoci blízkých známých.

Za rok jsem vystřídal 4 zaměstnavatele a u toho posledního jsem musel po třech letech dát výpověď ze zdravotních důvodů po operaci mozku. Dnes jsem soběstačný podnikatel a po všech zkušenostech v soukromých firmách a po bilanci vlastní historie jsem změnil svůj politický názor ze středolevého na pravicového zastánce. Je to jen proto, že jsem si prošel různé posty v hierarchii řízení (jistě ne vše) a dávám si proto právo to zhodnotit.

Pracujte na sobě, jděte dál s optimismem a s odříkáním, nestěžujte si.

0 0
možnosti
JP

Pouštní ještěrka

21. 9. 2009 19:07
....................

Ne, nestěžuji si. Ostatně - já k nezaměstnaným nepatřím. Považuji ovšem za nutné poukázat na omezování práv ostatních lidí. Lidí, kteří už ani nemají sílu se bránit. Tento blog není stížností, ale konstatováním smutné skutečnosti. Se kterou by se mělo něco dělat.

0 0
možnosti
O

OpalenySpoluobcan

21. 9. 2009 7:46
zivim

se sam jako OSVC. Bohuzel, nezivim jenom sebe, ale i bandu jinych multikulti parazitu a vyzirek. Kazda doba a kazdy rezim ma sve kladne i zaporne hodnoty. Socialismu jsem zazival a jiz ho nechci!!! Ale tento System taky stoji za hov... A jelikoz praci mam, shani se tezko, ale jde, dojizdim, makam na sobe, tak si nestezuji, ale je tady bordel cim dal tim vetsi!

0 0
možnosti
JP

jeste asocialnejsi grupa

21. 9. 2009 7:43
tak ?

takze "mizerne socialni davky" ? ne, socialni davky, prispevky, pridavky a dalsi  zhuverilosti nejsou mizerne, jsou primo nehorazne rozezrane. socialni davky nemaji slouzit k tomu, aby z nich prijemce vcelku slusnym zpusobem zil, socialni davky maji slouzit k tomu, aby si prijemce mohl co nejdrive najit uplatneni odpovidajici jeho cene na trhu prace.

0 0
možnosti
JP

Pouštní ještěrka

21. 9. 2009 11:53
....................

Ano, tak by to snad mohlo být ve správně organizované společnosti. Ne zde. Ještě jste nepochopil, kde žijete.

0 0
možnosti
W

wiki5.5

21. 9. 2009 5:05
to je skvar

vsech skvaru... bezte za Darwinem at vam zajisti existenci. O existenci se prece musi kazdy zaslouzit sam. A demokracie vam ma jen umoznit, aby vas pri tom stat prils neotravoval. Kdybyste pochopila tyhle zakladni principy, trak by vam bylo lip, ale vy holt chcete retez, misku u boudy a holt vam na ty svobode az tak nezalezi. Rv

0 0
možnosti
R

regisrovannaidnes

21. 9. 2009 5:51
Re: to je skvar

podstatu vystihujete, takze se jen pridavam ... + 1

0 0
možnosti
R

regisrovannaidnes

21. 9. 2009 4:26
co takhle socialisticka firma?

Vzdyt vam (vsem techto nazoru) nikdo v dnesni spolecnosti nebrani zalozit si

"kibuc". Spokojenost pak bude na vsech stranach.

0 0
možnosti
V

Vikina

21. 9. 2009 0:37
Teda ještěřice,

dnes je to fakt hustý! Bohužel, do písmene pravdivý! Až na to, že tohle Pražáci nepochopí. Jak ostatně dokazují ty příspěvky dole. Prý "kdo pracovat chce, práci si najde". Inu, také jsem svého času takhle pracoval - za min. mzdu a dozor nad námi vysokoškoláky měl vygumovaný ochmelka, který za svůj flek vděčil svému příbuzenství s majitelem budovy. Jinak se uměl stěží podepsat. A to nemluvím o zkušenostech mých synů, jak s nimi "podnikatelé" zacházeli, než se konečně někde slušně uchytili.

0 0
možnosti
O

OpalenySpoluobcan

21. 9. 2009 7:43
Re: Teda ještěřice,

zdar Vikino. Souhlas!

0 0
možnosti
PJ

Petr Johan

20. 9. 2009 22:08
nemohu s Vámi souhlasit

Stále platí a bude platit to, že kdo si chce práci najít, tak si ji najde.

Ale musíme to probrat ze všech stran. Samozřejmě na každého nečeká taková práce, aby s ní byl vždy hned na začátku spokojený. Nikdo nemá absolutní přehled o tom, jestli pro něj bude nabízená odměna za práci dostačující a jestli bude stačit pokrýt požadavky zaměstnavatele v odpovídající míře, aby se dalo uvažovat o navýšení mzdy. Žádný zaměstnavatel nebude tak tupej, aby vyplácel maximální tarif okamžitě po nástupu zaměstnance do pracovního procesu.

V naší společnosti se ale stále nezapomnělo na to, že dříve bylo dobře, když si mnoho lidí ve státním podniku svůj čas v práci odleželi a 15 minut před koncem už byli pomalu všichni převlíknutý, aby stihli včas píchat.

Neochota hledat si zaměstnání převládá nad aspoň minimální zkouškou něco podniknout v tom, že by se človíček naučil taky něco jiného, než dělal předtím.

Z mé strany: Nikdy jsem neměl problém sehnat práci. I když se mi nemusela líbit, ale sehnal.

0 0
možnosti
PJ

Petr Johan

20. 9. 2009 22:18
pokračování

A když se nezmění mentalita lidí ve smyslu "Když nemám práci, musí se o mě postarat stát a ti bohatí, co mě vlastně okrádají o všechno, tak já je chci taky obrat o co půjde", nemůžeme uvažovat o lepší pozici a postoji nezaměstnaných vůči podnikatelům, zvláště když bude tuto nenávist neustále někdo podporovat a přilévat do ohně, tak jak to dělají socialisti a komunisti.

Pan Janota je tam od toho, aby zabránil bankrotu státních financí. Není tam v žádném případě proto, aby okrádal chudé tak, aby byli ještě chudší (tak jak to z Vašeho článku vyplývá).

Bude líp, až nebudu slyšet v sámošce rozhovory typu: "No, já jsem našla práci, ale tam mi chce dát jen 11 tisíc, to se na to můžu vykašlat a radši si najdu něco domů a budu dál na pracáku"

Další zkušenost z poslední doby: v restauraci, kde mají na jídelním lístku napsaný výdej jídel do 13 hodin, mi obsluha řekne ve 12:50 "už se na to nedívej, už to mají zabalený" a je jim jedno, že jsem přišel hladový v jimi napsaných otvíracích hodinách.

0 0
možnosti
M

maxas

20. 9. 2009 13:41
Nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůř,

na to je potřeba se připravit, ono pověstné "dobře už bylo"  přestává být bonmotem ale stává se realitou. Na blahobyt pro všechny už není. Světová krize tento proces jen trochu urychlila. Svět přestává být místem pro spokojený a klidný život.

Socialismus byl neúspěšný pokus o vytvoření společnosti na principu rovnosti sociální i společenské. Diskuze o tom, proč vlastně zanikl, zda díky systémovým chybám, nebo pod tlakem jeho nepřátel, je zbytečná, evidentně šlo o kombinací obojího. Návrat socialismu v jeho předlistopadové podobě není reálný z mnoha důvodů. Hlavně ovšem proto, že na blahobyt pro všechny už není a těžko kdy bude.

0 0
možnosti
M

MeganS

21. 9. 2009 2:27
Re: Nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůř,

To se mi nabízí, že by každý měl být podnikatelem. Není to socialismus naruby? A nebo si myslíte , že hlavně když já se mám dobře a ostatní ať to nějak překlepou, třeba "z ruky do huby" a když to nezvládnou tak mostů je tu dost! Nemusí být přece každý milionář, aby se měl dobře, lidi jsou i skromější chtěj mít na jídlo a na složenky. A co maj dělat Ti, co jim zavíraj podniky v okolí a v sousedství také?

0 0
možnosti
  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2945x
Definovat člověka je stejně nemožné, jako definovat Boha.
..
Ale pro úplnost: jsem ekolog. V tomto povolání a na této planetě se dá myslet pozitivně jen dosti těžko. Dle možností se ale budu snažit.
.
Stav sluneční aktivity a geomagnetického pole Země:
.

Slunce: Geomagnetické pole:


Zdroj NOAA


Podrobné a nejnovější údaje o zemětřesení
ZDE