Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZH

Požádal jsem robota o odpověď k tomuto článku:

Vážený pane Maček,

děkuji za zajímavý blogový příspěvek, který se zaměřuje na problematiku výuky informatiky na základních školách. Jsem velmi rád/a, že se tato témata dostávají do širšího povědomí a že se o nich diskutuje.

Souhlasím s Vaším názorem, že výuka informatiky na základních školách by měla být postavena na praktické zkušenosti žáků a na aplikaci jejich vědomostí v reálných situacích. V dnešní době je informatika velmi důležitou součástí našeho života a umění pracovat s počítačem a dalšími digitálními technologiemi je nezbytné pro úspěšnou kariéru i pro běžný život.

Současně s tím se ale musíme zaměřit i na další aspekty výuky informatiky, jako je například bezpečné a etické používání digitálních technologií. Je důležité, aby žáci byli naučeni, jak se chránit před nebezpečnými situacemi na internetu a jak respektovat autorská práva.

Je skvělé, že existují různé iniciativy, které se snaží podpořit výuku informatiky na základních školách. Věřím, že díky nim se podaří zlepšit kvalitu výuky a zajistit, aby žáci měli potřebné znalosti pro úspěšnou budoucnost.

Ještě jednou děkuji za inspirativní článek a těším se na další Vaše příspěvky.

;-D Lehký mimoň.

1 0
možnosti
ZH

Ještě jsem požádal o negativní reakci:

Vážený pane Maček,

s některými Vašimi názory v souvislosti s výukou informatiky na základních školách se bohužel nemohu ztotožnit. Myslím si, že praktické zkušenosti jsou důležité, ale nejsou to jediné, co by mělo být součástí výuky informatiky. Teorie je rovněž důležitá a žáci by měli být schopni pochopit základní principy, na kterých jsou digitální technologie postaveny. Bez této teoretické základny by mohli mít problémy s aplikací svých znalostí v praxi.

Myslím si také, že je důležité, aby výuka informatiky na základních školách zahrnovala i etické a bezpečnostní aspekty. Žáci by měli být naučeni, jak se chovat na internetu, jak se chránit před nebezpečím a jak respektovat autorská práva. To jsou velmi důležité dovednosti, které by měli žáci získat co nejdříve.

Pokud jde o iniciativy podporující výuku informatiky na základních školách, myslím si, že by měly být více zaměřeny na zlepšení kvality výuky a na vzdělávání učitelů, aby byli schopni efektivně přenášet své znalosti na žáky. Nicméně, nevěřím, že by měla být výuka informatiky zcela nahrazena vzděláváním na online platformách, protože by se mohlo snadno stát, že by se žáci přestali potýkat s realitou a důsledky používání digitálních technologií v reálném světě.

Děkuji Vám za Váš článek a těším se na Vaše další příspěvky.

P.S. Zadal jsem url na článek, ať vymyslí odpovědi.

0 0
možnosti
ZH

Také jsem ho vyzkoušel. Na odborný dotaz podal docela relevantní odpověď včetně příkladů. Na druhé straně občas vyloženě lže - zeptal jsem se ho na sebe a chat mi lhal, že takových lidí je hodně. Například takového jména je i nějaký herec a režisér. Tak jsem se zeptal, ať mi vypíše všechny herce a režiséry toho jména. Na to jsem dostal odpověď, ať na předchozí zapomenu. ;-D

Ale fascinující je, že dokáže porozumět i otázce v češtině. A i když je otázka vágnější, odpověď má hlavu a patu.

0 0
možnosti
Foto

Vzhledem k tomu, že se AI učí od lidí, to žádní sláva nebude. Ono není těžké shromáždit všechny možné informace, ale umět s nimi pracovat tvůrčím způsobem.

Takže novinové články, romány, verše budou jen vejcucem, co už tu jednou bylo. Shakespeare to nebude.

Doporučuji knihu Rouhání (Douglas Preston).

Na základní problém jsme narazili při řešení úkolu Komunikace člověk - stroj. a to, jak nalézt sémantický význam věty. Zdravím!

0 0
možnosti
JN

J26o45s19e56f 37N57o15v35á50k

16. 3. 2023 19:12

Jen tak pro zajimavoist jsem AI pozadal o prepis zacatku vaseho blogu do ostravstiny:

"S rozvojem technologií se lidi bojijó, že roboti a AI systémy nam seberó naše štace, co dělaj teď lidi, a nechaj spoustu lidí bez práce. Ale jiní řikajó, že to je všecko blbost. Platformy umělý inteligence, co umožňujó uživatelům pokecat si s nima, su čím dál víc oblíbený mezi technologickýma firmama a jeden chatbot se stal slavnej. Odborníci su překvapený, jak rychle se tyhle moderní systémy vyvíjejó a začínajó myslet na to, že systémy stejně chytrý jako lidi by mohly existovat za deset let.

ChatGPT je AI chatbot udělanej společností OpenAI, co umožňuje uživatelům zeptat se ho na cokoliv, shrnout knihy, psát slohy, písničky a texty a dokonce i dělat motivační a emocionální dopisy.

Uživatelé můžó taky požádat o plnění úkolů, co potřebujó technický znalosti bez toho aby je sami měli. ChatGPT používá obrovský množství dat z internetu k učení a zlepšování se s časem a zpětnou vazbou. To mu umožňuje odpovídat na otázky pomocí svých znalostí. Kdykoliv někdo položí ChatGPT otázku nebo ho o něco poprosi AI dá dobrý odpovědi. S časem se AI stává lepší a lepší diki milionům lidij co kladó otázky a zadávaj přikazy."

0 0
možnosti
Foto

Také jsem ho otestoval - a moc se nevytáhl. Zatím mu chybí to, čím je inteligence typická: najít řešení i v případě, kdy neznám modelový příklad.

Zkusil jsem palindrom "Sova pálená nelapá vos." A nic - věta prý nemá smysl. Přitom na netu najdete snad všechny známé palindromy, takže ani nějaké důkladnější prohledání se nekonalo.

0 0
možnosti
  • Počet článků 5
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 256x
Mail: petrmacek.scatter@centrum.cz

Hlavní hráč na: https://gamblersarea.com/

Oblíbené knihy: Den trifidů, Farma zvířat, Jiskra života, Miluj bližního svého, Silmarillion, Skleněný trůn

Samotářský a asociální počítačový technik plynulí v programátorských jazycích co pomalu zapomíná svůj rodný jazyk. I also happen to be fluent in English with TEFL & CEFR certifications backing that up ;))

Seznam rubrik