Matka Země se MOC A MOC ZLOBÍ
Nová mutace koronaviru se objevila ve Velké Británii. Ne v celé, ale speciálně v jihovýchodní Anglii, v hrabství Kent (viz přílohy). Tam jsou i nejdůležitější přístavy pro spojení s kontinentální Evropou:
-Dover, zdaleka nejfrekventovanější přístav, neboť do francouzského Calais jde o nejužší místo Kanálu La Manche.
- Folkestone, vyústění Eurotunelu.
Tato mutace se šíří cca o polovinu rychleji, než původní. Proto Francie (a posléze i jiné státy) uzavřely hranici se Spojeným královstvím před Vánocemi zcela. V Británii uvízly tisíce kamionů, z toho několik set s českými řidiči a řidičkami…strávili tam i Štědrý den.
Nejsem proti používání osobních automobilů k cestě na víkend, vesničany k cestě do města.
Ani proti rozvozu zboží dodávkami a nákladními auty do prodejen a k zákazníkům.
V Praze je však cca třetina cest autem kratších DVOU kilometrů. Tj. vzdálenosti, které lze snadno ujít pěšky, i s dopisem na poštu. Někteří rodiče vozí děti do MŠ 400 m a poté se autem vrací domů (nepokračují rovnou do zaměstnání). V Praze je jedna z nejlepších MHD světa. Mnoho cest je rychlejších veřejnou dopravou, než autem. Celou cestu (kromě 2-3 min přestupu a do 5 min docházky na/od nejbližší metro/tram/bus zastávky) lze číst, „mobilovat“ i na NtB pracovat. V době covid-u bohužel má mnoho lidí nový důvod jet vlastním autem místo MHD = nemožnost nákazy a nemuset mít roušku…
Podstatnější, co nám Matka Země chtěla novou mutací říci: upozornit na nesmyslnost jízdy tisíců kamionů každý den na tisícikilometrové vzdálenosti.
Pokud by do/z Británie (ale i po Evropě) jezdily ucelené nákladní vlaky s kontejnery, tak by těch vlaků bylo 40x až 80x méně, než jezdí jednotlivých kamionů. Nespotřebovávaly by neobnovitelný zdroj = naftu z ropy. Rozvoz kontejnerů z překladišť by byl samozřejmě jen z menší části jednotlivými vagonovými zásilkami do menších měst, zatímco většina kamiony.
Dokonce i v případě výskytu stejné mutace na stejném místě v Kentu by Francie nemusela uzavřít hranice pro tyto nákladní vlaky:
Jedinou osobou ve vlaku by byl strojvedoucí v uzavřené kabině lokomotivy. Tu by neopouštěl (a neotevřel okénko) ani v terminálech Calais a Folkestone. Na obou stranách Eurotunelu je smyčka, kterou se může vrátit lokomotiva „do opačného směru“ po odpojení od vlaku. Je připojena k nákladnímu vlaku opačného směru…a vjede do Eurotunelu.
Britský strojvedoucí by začínal a končil směnu v Británii, francouzský ve Francii. Takže by k žádnému přenosu viru NEMOHLO DOJÍT.
Vagony a zavřené kontejnery by mohly být desinfikovány i tak „agresivními“ chemikáliemi, které nelze použít na člověka, na zvíře ani na potraviny. Účinnost by přitom byla jen tak dlouhá, aby po výjezdu z tunelu a dojezdu na kontejnerové překladiště již nikomu neškodily.
Jak jsem napsal v prosinci, nový koronavirus se objevil v Číně, nejlidnatější zemi světa. To je logické, pravděpodobnější, než že by se objevil na Maltě. Indie dohání Čínu v počtu obyvatel, ale nemá (téměř) žádné vysokorychlostní tratě a hybnost obyvatel je menší, než v Číně…
Neobjevil se v největším ani hlavním městě Číny, nýbrž ve „strategicky“ položeném Wuchanu, ve kterém se kříží tři dálkové vysokorychlostní tratě a začínají nejméně další dvě regionální VRT. (viz přílohy). Neobjevil se v náhodnou dobu, ale před oslavami čínského NOVÉHO ROKU. Než Číňani pochopili, o co nového jde, již koronavirus rozvezli po celé Číně vč. letišť a z nich do celého světa.
Nová britská mutace se neobjevila v nejhustěji obydlené Střední Anglii (mj. milionová města Manchester, Liverpool a Birmingham), ale v méně obydleném Kentu, odkud se snadno dostala do blízkého Londýna a především ZABLOKOVALA veškerou (i nesmyslnou kamionovou) dopravu z/na pevninu. Ne v náhodnou dobu, ale před VÁNOČNÍMI SVÁTKY.
Někdo přesto může říci, že jde jen o náhody…ale když jsou nejméně čtyři:
- strategická místa: Wuchan a Kent
- strategické doby: před nejvýznamnějšími svátky regionu.
Stručně musím opakovat z mého předchozího blogu: Matce Zemi nevadí přesun miliónů tun železa ze Švédska jinam – železo (Fe) zůstává železem, podobně Al, Sn, Cu, Ag, Au atd.
Kdežto ROPA je její výtvor („dítě“), který zde nebyl, když Země vznikla. Tvořila ji desítky milionů let. A my ji masivně těžíme cca 150 let – zbývá jí na cca 50 let.
Končím veselejším přirovnáním, že nejde o náhody:
Kněz chce žákům vysvětlit, co je to zázrak.
-Vylezu na střechu kostela, abych opravil ten odchlíplý plech, spadnu a nic se mně nestane. Co to je?
(žák): To je náhoda.
- No dobrá, vylezu tam podruhé a podruhé spadnu a zase se mně nic nestane…
(žák): To je štěstí.
- Vylezu tam potřetí, zase spadnu a potřetí se mně vůbec nic nestane. Řemeslník, který tam se mnou leze poprvé, také spadne a zabije se, co to v mém případě je !?
(žák): To je trénink.
Petr Liška
Jak šetřit na kalendářích
Kdo nechce utrácet za drahé nástěnné kalendáře, může použít starý, uschovaný z dob, kdy "bylo lépe" a koupil si či dostal hezký reklamní. Níže je návod, jak pouhým náhledem na "rok" najít kalendář se stejným kalendáriem.
Petr Liška
NE korespondenční volbě ani volba v zahraničí
NE korespondenční volbě, ale zrušte i volbu na zastupitelských úřadech v zahraničí! Krajan nenese následky své volby. Jinými slovy: důsledky jeho rozhodnutí se ho netýkají.
Petr Liška
Souvislost kanálu D-O-L s jinými kanály v Evropě
Všechno souvisí se vším: - 2.2. bylo kulaté 80. výročí konce bitvy u Stalingradu = nejvýznamnější bitva 2.sv.v.= obrat v celé válce - 8.2. naše vláda rozhodla o zrušení územní rezervy pro kanál Dunaj-Odra-Labe
Petr Liška
Ukrajinci dobyli Univerzitu Karlovu, naštěstí bez obětí na životech, jen na duši
Cizí státní vlajka se samostatně nevyvěšuje s jedinou výjimkou: NA DOBYTÉM ÚZEMÍ. Česko je plné ukrajinských vlajek, což nevadí v soukromém okně, ale vadí to na instituci, která je uvedena v zákonu o Státních symbolech.
Petr Liška
Přemyšl - nyní nejzajímavější místo mimo Ukrajinu
Přemyšl =nejvýznamnější město mimo Ukrajinu v souvislosti s děním tam: jen7km od st.hr. Tam jeli 3 předsedové vlád vč.českého po příletu na letiště Řešov. Odtud jely zvl.vlaky ČD s uprchlíky. Město a okolí má několik zvláštností.
Další články autora |
Ohnivé peklo v lyžařském centru. Lidé skákali z oken, mrtvých je přes sedmdesát
Při nočním požáru v tureckém lyžařském středisku Kartalkaya zemřelo nejméně 76 lidí a 51 utrpělo...
Havárie historické bojové techniky na jihu Čech: dva mrtví, osm zraněných
Při ukázkách historické bojové techniky u Horního Dvořiště na jihu Čech došlo k tragické nehodě....
Zelenskyj si řekl o 200 tisíc evropských vojáků. Britové jsou pro
Jen co v Bílém domě usedl Donald Trump, vyzval Volodymyr Zelenskyj evropské státy, aby převzaly...
Kdo nečeká, není Čech. Antireklama na Českou poštu ovládla sítě, smějí se i pošťáci
Sociálními sítěmi se od středy rychle šíří zábavné video režiséra Vladimíra Špičky, které si dělá...
Žádná pomoc hořící Kalifornii a hrozba Bidenovi. Trump v rozhovoru překvapil
Donald Trump poskytl v noci na čtvrtek první rozhovor po návratu do Bílého domu. V rozpravě s...
Místo 1550 Kč zaplaťte jen 490. iDNES Premium a streamovací služba Max s HBO
Do konce tohoto týdne můžete získat členství v iDNES Premium za nejnižší možnou cenu. Předplatné na...
Výtržníci z Kapitolu slibují odplatu. Mám na zádech terč, říká policista
Premium Policisté, kteří 6. ledna 2021 bránili Kapitol před davem radikálních příznivců amerického...
Práci zdaňme méně, víc peněz dejme na vědu a vzdělávání, radí ekonomové
Zdanění zaměstnanců v tuzemsku často nemotivuje k práci. Špatně nastavené jsou i další daně či...
Chystá se zmenšování bytů. V cizině od něj přitom spíš ustupují
Premium Dvacetimetrový byt v Klánovicích za 13 tisíc korun měsíčně? Nebo si raději koupit 38metrový byt v...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 23
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1217x